Tennis

9d3

Er is een einde gekomen aan deze klucht. Djokovic moet Australië verlaten, eindelijk! :)

Maar wat met de draw? Gaan ze nu de reekshoofden 2-3-4-5 herschikken?

Laatst bewerkt:

Er is een einde gekomen aan deze klucht. Djokovic moet Australië verlaten, eindelijk! :)

Maar wat met de draw? Gaan ze nu de reekshoofden 2-3-4-5 herschikken?
Ik veronderstel lucky loser in de plek aangezien de draw herschikken niet echt fair is voor alle andere reekshoofden en tegenstanders die hun mathvoorbereiding anders kunnen omgooien.

Van Uytvanck door en Zanevska ook mooi gevochten, verschillende setpunten gered set één, set twee 5-1 achter en door in twee sets :thumb: . Flipkens vrij kansloos.

Weinig grote verrassingen voorlopig, Norrie ging er wel heel vlot af tegen Korda maar zo'n verrassing mag dat ook niet heten.

Nadal ook vlot gestart tegen Giron. Monfils lijkt, niet dat ik er fan van ben, toch ook wel terug richting zijn betere dagen te gaan.

Zanevska nu tegen Parrizas-Dias, uiteraard staat die ook meer dan terecht in ronde twee van een slam maar je kan het slechter treffen dan dat om voor een plek in ronde drie te vechten. Gauff verliest set één net tegen Wang; die voor t laatst twee matchen op rij won in mei. Zou de volgende tegenstander van Van Uytvanck worden als ze nog een set pakt.

Ivm Djoko, door héél de commotie die hij veroorzaakt hebt, heeft hij de aandacht naar zich toe gezogen en daar gaat hij vroeg of laat spijt van krijgen. Dat zijn familie en de overheid in Servië, na zijn uitwijzing nog keihard van leer trokken, helpt ook gewoon averechts.

Ik vrees, dat hij nu als voorbeeld zal gebruikt worden om niet gevaccineerde tennissers keihard te weren op ALLE GrandSlams.

De kans dat Djokovic ook niet mag deelnemen aan RG is groot
Ongevaccineerde Djokovic ook niet welkom op Roland Garros

De timing van deze wet lijkt me ook echt géén toeval.

(Of dit terecht is, is een andere vraag, maar worst case gaat het toch die richting uit om een voorbeeld te stellen)

Laatst bewerkt:
Van Uytvanck door en Zanevska ook mooi gevochten, verschillende setpunten gered set één, set twee 5-1 achter en door in twee sets :thumb: . Flipkens vrij kansloos.

Zanevska nu tegen Parrizas-Dias, uiteraard staat die ook meer dan terecht in ronde twee van een slam maar je kan het slechter treffen dan dat om voor een plek in ronde drie te vechten. Gauff verliest set één net tegen Wang; die voor t laatst twee matchen op rij won in mei. Zou de volgende tegenstander van Van Uytvanck worden als ze nog een set pakt.
Maar zoals vaak leek Zanevska weer geblesseerd. Ik denk van actieve speelsters, dat zij het vaakst opgeeft tijdens een match. (vroeger was dat Stevenson) Hopelijk is ze fit tegen woensdag en kan ze vol gaan voor de derde ronde.

Gauff uiteindelijk droog naar huis gespeeld. De hype is wat gaan liggen en ondertussen is ze wel opgeklommen naar de 15e plaats. Maar zelf heb ik nooit een wauw gevoel als ik haar matchen bekijk.

Kenin ziet haar ranking ook in elkaar vallen. Van Grand Slam winst naar R1 exit en bijna top-100 exit. :eek:

Maar zoals vaak leek Zanevska weer geblesseerd. Ik denk van actieve speelsters, dat zij het vaakst opgeeft tijdens een match. (vroeger was dat Stevenson) Hopelijk is ze fit tegen woensdag en kan ze vol gaan voor de derde ronde.
Op social Media waren er véél mensen kwaad op Zanevska wegens haar 'fake' (?) MTO's ...
Ik denk echter dat ze helemaal niet aan het faken was ... :unsure:

Natuurlijk de exacte timing van de MTO's was wél bewust zo gekozen om de tegenspeelster uit haar ritme te halen. Dat is een bekend trukje. Maar dat wil nog niet zeggen dat er niks aan de hand is of was.

Zowiezo als je 2x in een set héél véél games voorsprong hebt en je geeft het steeds opnieuw uit handen, ongeacht de trukken van de foor van je tegenspeelster: Dan heb je gewoon terecht verloren.

Grappige aan de WTA is dat er ineens een 17 jarige kan opduiken waar geen mens ooit van hoorde en die dan 2 weken de pannen van het dak speelt om daarna weer in de anonimiteit te verdwijnen en de volgende slam er in de 1ste ronde uit te liggen.

Eurosport toon dan De Minaur tegen Musetti of desnoods Kyrgios (kunnen we nog eens lachen) maar toch niet Sanders tegen Sabalenka... Man wat een belabberd niveau zeg van deze 'toppers', stortregen van unforced errors en massa's dubbele fouten. Spannend is het wel, maar daarmee is alles gezegd

Eurosport wil vooral dat je de player gaat gebruiken... anders elk jaar tennis op ES1 en ES2 en nu enkel op 1 kanaal... Zag idd ook liever die andere match!

Goffin zoals verwacht naar huis, had niet veel in te brengen blijkbaar...
En Mertens ook zonder indruk te maken ronde verder. Vorige week stond ze enorm agressief te spelen en vandaag lees ik dat ze weer heel defensief speelde. Gelukkig hielp haar service met 12 aces!

Heeft toch ook wel gewoon een stevige loting Mertens niet alleen in ronde 1.

Goffin ja... een top Goffin had ik hier al niet zomaar de winst gegeven de huidige Goffin komt tegen een goede Evans helaas gewoon tekort.

Heeft toch ook wel gewoon een stevige loting Mertens niet alleen in ronde 1.
Yes, Begu zou in principe moeten lukken, maar van Rybakina gaat ze in deze vorm echt niet winnen.
Goffin ja... een top Goffin had ik hier al niet zomaar de winst gegeven de huidige Goffin komt tegen een goede Evans helaas gewoon tekort.
En met zijn ingesteldheid kom je deze dagen ook niet ver. "Ik voelde het niet, ik verloor mijn vechtlust." Dus we zijn na een lange break welgeteld 3 tornooien ver en hij heeft al geen vechtlust meer... Komt zo niet goed meer vrees ik.

Niet fit dus en een walkover voor Parrizas Diaz. :( Ook Van Uytvanck verloor in drie sets, volgens Dewulf speelde ze goed, maar stond Wang er wel op de belangrijke momenten. Alle hoop weer op Mertens. :unsure:

Costoulas heeft het belangrijkste Junior voorbereidingstornooi op de Aus Open gewonnen. Ze klopte Cross met 6-4 6-2 in de finale, en had in de kwartfinale het eerste reekshoofd Shnaider (en nr 3 vd wereld) geklopt. Vorig jaar wat minder door een blessure, maar op het einde van 2021 speelde ze alweer beter. Hopelijk zet ze dit jaar nog wat extra stappen in de goede richting. :)

Mertens vlot gewonnen en in haar twee volgende mogelijke rondes zowel Rybakina (opgave) als Kontaveit (verloren) eruit, dit opent toch weer iets meer opties voor een paar rondes extra :) . Nu Zhang en dan Collins of Tauson (protegé van Henin ofzo zeker?) is toch net iets beter dan Rybakina en dan Kontaveit :p .

Ja de draw is ineens een pak gunstiger geworden...
Zanevska stond vandaag weer te dubbelen, wel vreemd als je de dag ervoor nog met een kuitblessure forfait geeft voor de 2e ronde... Het haalde wel niet veel uit, Flipper/Sorribes waren te sterk.

Moet toegeven dat ik het eerst ook niet door had, dacht van 'waarom zitten die nu Kyrgios uit te jouwen?' :thinking:
Zie niet goed in wie er Medvedev zal kunnen stoppen

Bij de dames zijn de US-Open "tienersensaties" intussen beiden al naar huis.
k zou mijn virtueel geld hier op Barty zetten precies

Op de eerste dag wist de Eurosport commentator het idd ook snel te vertellen, want ik hoorde ook alleen maar booo booo :sarcastic: Het is verschrikkelijk irritant, veel actieve hersencellen zijn er niet mee gemoeid denk ik.

Barty lijkt idd de sterkste in de bovenste tabelhelft, zal in vierde ronde wel voorbij Osaka moeten. Badosa mss als dark horse?
Onderste tabelhelft wel stuk zwakker, daar zie ik Halep wel richting finale gaan. Of misschien Tauson als verrassing.

Terug
Bovenaan