Tennis

Kan iemand mij eens uitleggen waarom Eurosport nu bijvoorbeeld Diallo tegen Sonego uitzendt en niet een Belg die aan het spelen is? Helemaal geen probleem voor die mannen om een topmatch af te breken om naar Griekspoor of Van de Zandschulp te schakelen, maar nu is een match tussen 2 mannen die niet eens in de top 50 staan belangrijker dan Bergs - Faria? 2 dagen geleden lieten ze trouwens Bergs wél zien...

Het is toch Eurosport NL én BE?

Laatst bewerkt:
Het is vooral Eurosport NL als het op tennis aankomt.

Dinsdag schakelden ze bewust naar Bergs. Later op die match verkozen ze wel Griekspoor boven Bergs, maar daar kan ik mee leven. Niet Diallo vs. Sonego boven een Belg. Dat houdt geen steek. Eurosport NL moet in principe ook op Vlaanderen focussen, daarom hebben ze ook Vlaamse commentatoren.

Bergs staat mooi in ronde 3!

Wisselvallige match, zeker op de eigen opslag met een opstapeling van voetfouten (er is niemand op de Tour die er meer maakt denk ik), maar tegen het mentaal wrak dat Faria is maakte het allemaal niet veel uit. Verdiende overwinning.

Nu tegen Arthur Fery, het nummer 114 van de wereld. Klinkt makkelijker dan het is, want die heeft natuurlijk het thuisvoordeel en heeft al enkele zeer sterke matchen gespeeld dit grasseizoen. Maar het blijft natuurlijk het heel mooie kans om eens de tweede week van een GS te halen voor Zizou. Kan zomaar in 2 weken tijd van een snertseizoen naar een goed seizoen gaan.

Had trouwens aan het einde wel wat last van krampen. Zit natuurlijk aan 7 (gewonnen) matchen op 11 dagen tijd. Dat gaat nu wel stilaan gaan doorwegen vrees ik.

Ook net herbekeken en is kalm gebleven op de cruciale punten. Wel idd. een nadeel dat het al morgen is gezien de snelle opeenvolging van matchen.

Fery staat op een wolk te tennissen, altijd gevaarlijk zo'n mannen. Komt er voor Zizou op aan om zijn kop niet zot te laten maken. Laat net dat met momenten wel eens een probleem zijn bij hem 😇.

Wow. Berrettini klopt Fils en Dimitrov klopt Mensik. Wat een ontlading bij Grigor. Prachtig om te zien. De oudjes mogen het nu trouwens tegen elkaar uitvechten morgen. Hopelijk blijven ze fit, zeker Berrettini, we weten dat zijn lichaam het bij een opeenvolging van matchen jammer genoeg snel laat afweten. Maar wat blijft die toch goed als hij fit is! Liet hij op RG ook nog eens zien.

Ook net herbekeken en is kalm gebleven op de cruciale punten. Wel idd. een nadeel dat het al morgen is gezien de snelle opeenvolging van matchen.

Fery staat op een wolk te tennissen, altijd gevaarlijk zo'n mannen. Komt er voor Zizou op aan om zijn kop niet zot te laten maken. Laat net dat met momenten wel eens een probleem zijn bij hem 😇.

Het is gelukkig zaterdag pas! Maar inderdaad, Fery is zeer verraderlijk.

Terug
Bovenaan