Tennis

Top van Blockx! Komt beetje onverwacht, maar des te mooier. Sowieso beter om via de kwalificaties deze ervaring op te doen in een Masters 1000, je ziet wat het hem brengt. Daarom snap ik niet dat Collignon nu staat te spelen in Rome. Hij heeft nog weinig te zoeken op de challengers.

Laatst bewerkt:
Amai, ontzettend knap van Blockx. De wedstrijd niet kunnen zien, maar ik zie veel reacties over zijn fenomenale defense. Ik had wat schrik voor zijn spel op gravel (hij zelf ook wel wat), maar op dit moment lijkt het heel goed te gaan, zelfs op een enorm trage baan.

Daarom snap ik niet dat Collignon nu staat te spelen op in Rome. Hij heeft nog weinig te zoeken op de challengers.

Ik denk vooral schrik dat hij veel punten zou kwijtspelen (won vorig jaar Monza) en zo veel plaatsen zou zakken. Of om het winnend gevoel te kunnen terugvinden op gravel. Ik ga wel akkoord dat hij in het algemeen wat meer ATP toernooien mag gaan spelen want hij kan ondertussen toch nog maar weinig leren in die challengers. Ook volgende week nog een challenger spelen in plaats van zich te proberen kwalificeren voor Munchen of Barcelona vind ik er dus wel wat over.

Zonde ik had wel een Bergs-Garin willen zien :biglaugh:
Ik moest weg toen Garin 4-0 voor stond in set 3, nooit op gerekend dat hij nog zou choken. Is mentaal ook niet de sterkste speler. Aan de start van zijn carrière veelbelovend (trainde met Nadal in Mallorca) maar heeft nooit echt helemaal gebracht wat ervan werd verwacht.
Fun fact: Garin heeft als junior Roland Garros gewonnen, finale tegen...Zverev.

Meddie da's toch echt een ongelooflijke muppet die gast. Als umpire had ik er hem al uit gegooid na zijn racket abuse.

Bergs mept Rublev naar huis met 6-4 6-1 :oink:

Het was zeker niet tegen de beste Rublev, verre van, maar Zizou was zelf ook wel echt sterk in de rally vandaag. Op een paar typische Zizou fouten na terug de beste Bergs. Zijn eerste opslag blijft wel iets raars, ik heb het al erger gezien bij hem de voorbije 3 maand, maar die ballen vliegen soms echt alle kanten uit. Hij maakt dat wel deels goed met zijn tweede opslag. Hard en met veel topspin soms. Rublev had daar veel problemen mee.

Nu tegen Zverev waarschijnlijk. Da's quasi mission impossible, maar mooi begin van zijn gravelseizoen alleszins. Ge zag hem tijdens de wedstrijd ook meer en meer vertrouwen krijgen.

Btw, Medvedev kreeg net een dubbele bagel om de oren van Berretinni, ook een wtf moment.
Er zijn bij elke match van Bergs wel momenten waarop je denkt 'wat doet die nu' of dat hij bij shot selections vreemde keuzes maakt. Dat gaat er nooit meer uit gaan denk ik want het is een heel intuïtieve speler en soms werkt dat voor u en soms niet. Denk ook niet dat Mannarino en Rublev tot nog toe echte tests waren.
Nu, Zverev ook niet van onder de indruk...kerel is 2 meter maar staat 95% van de tijd te baseline-pushen. Had er zomaar kunnen uit liggen.

Typisch Bergs, totaal andere speler vandaag in vergelijking met gisteren. Een drama. 3 opslaggames gehad, 3 maal gebroken, en zonder dat Zverev moeite moet doen. Een eerste opslagpercentage van 32% (7/22), hoe doet ge zoiets zelfs. Helft van zjin ballen vallen een meter buiten. Dat die opslag zo een zwakte bij hem is, ik kan er echt niet bij. En ondertussen maar roepen naar zijn coach.

Ook zijn forehand draait totaal niet. Heel veel UE's.

Terug naar af dus. Verliezen van Zverev is ok, maar niet op deze manier.

Typisch Bergs, totaal andere speler vandaag in vergelijking met gisteren. Een drama. 3 opslaggames gehad, 3 maal gebroken, en zonder dat Zverev moeite moet doen. Een eerste opslagpercentage van 32% (7/22), hoe doet ge zoiets zelfs. Helft van zjin ballen vallen een meter buiten. Dat die opslag zo een zwakte bij hem is, ik kan er echt niet bij. En ondertussen maar roepen naar zijn coach.

Ook zijn forehand draait totaal niet. Heel veel UE's.

Terug naar af dus. Verliezen van Zverev is ok, maar niet op deze manier.
Bergs is ne goeie speler. Echt wel top-50 waardig, misschien zelfs top-30 maar ik vrees dat dit misschien wel zijne max is.

Maar met Bergs weet je het nooit. Er staat wel een goeie kop op. :)

Ik moet het hem wel trouwens na geven: Toen hij in een interview zei (toen hij net op de poort van de top-100 aanklopte) ik wil en zal top-50 worden! Toen werd in dat artikel (ik vind het niet meer terug maar ik weet wat ik gelezen heb) nog de spot met hem gedreven en werd hij uitgelachen.

Het ging hem nooit of te nimmer lukken volgens (zelfverklaarde) tennis experten. Dat herinner ik nog goed. Maar het is hem wél gelukt. :tongue:
Een stevig geloof in eigen kunnen heeft Bergs wel.

8e finale is ook voor Blockx het eindstation, de logica zelf natuurlijk aangezien het tegen De Minaur was. Blockx heeft er alles aan gedaan, speelde gewoon heel goed. Aan het begin zelfs fenomenaal goed, maar dan begon hij hier en daar wat foutjes te maken en begon De Minaur ook gewoon zijn betere spel boven te halen. En hoewel ge wel heel de wedstrijd het gevoel had dat De Minaur nipt de betere was, heeft hij het die toch echt knap lastig gemaakt. Weeral sterk dus. In tegenstelling tot Cobolli heeft De Minaur wel het geduld en de precisie om de sterke defense van Blockx aan te kunnen.

Hij zag er wel wat moe uit aan het einde, logisch natuurlijk want die heeft 5 matchen gespeeld op 6 dagen. In principe speelt hij ook de kwali's voor Barcelona binnen een paar dagen, maar het zou me niet verbazen dat hij daar verstek voor laat gaan en zich dan spaart voor die van Madrid een week later.

Bergs is ne goeie speler. Echt wel top-50 waardig,

Natuurlijk, maar hij speelde als iemand die 400e staat op de ranglijst in die eerste set. Was echt niet om aan te zien. En dat gebeurt dit jaar te vaak bij hem.

Terwijl Onclin (vandaag QF), Geerts (opgave R1) en Bailly (dramatische exit R1) deze week een M25 spelen, zijn Gadamauri en Colson aan de slag op de challengers. Je zou net het omgekeerde verwachten.
Gadamauri ging eruit in de tweede ronde, maar Colson is goed bezig in Mexico. Vanuit de kwalificaties staat hij in de kwartfinale na een 7-5 6-3 zege op Nicolas Mejia, toch nummer 150. Klimt zo ook weer van 500 naar 431.

Onclin kan goede zaken doen voor de Q van Roland Garros, maar dan moet hij wel winnen in Monastir.

Hij zag er wel wat moe uit aan het einde, logisch natuurlijk want die heeft 5 matchen gespeeld op 6 dagen. In principe speelt hij ook de kwali's voor Barcelona binnen een paar dagen, maar het zou me niet verbazen dat hij daar verstek voor laat gaan en zich dan spaart voor die van Madrid een week later.

Om hierop terug te komen, Blockx heeft net een wildcard gekregen voor Munchen. Geen kwalificaties in Barcelona dus, maar wel de hoofdtabel in Munchen volgende week. Mooi!

Collignon rekent in 1u15 af met Van Assche, nochtans ook geen koekenbakker (wel weer 6 DF's...). Morgen tegen Gaston of Landaluce.
Blockx had zijn kansen, vooral in set 1, maar mist duidelijk nog wat ervaring op dit niveau. Met momenten zelfs de betere speler. WC München is goed, maar toch ook niet vergeten rusten...

Caro Houbreghts zeker al andere herken ik niet op stem.

Edit: Zal Laurence Courtois zijn de andere.

Laatst bewerkt:
Morgen eens gaan zien, gelukkig dat ik er nu niet ben want zou me kapot ergeren aan Mertens haar foutenlast.
Zo ontstellend zwak dat die staat te spelen, moet zich dringend herpakken of het wordt nog een afgang voor eigen publiek.
Sfeer is precies toch niet zo uitbundig als bij de mannen, herinner me nog een Davis Cup ontmoeting ook in Oostende, was toch helemaal anders.

Ja, Mertens echt zwak aan het tennissen. Update : Opgave Kessler. Echt spijtig voor de Amerikaanse want ze was echt goed aan het spelen.

Terug
Bovenaan