Tennis

Als qualifier een topweek en uitputtingsslag tot nu toe, hopelijk vindt hij nog ergens de kracht om ook Safiullin te kloppen. Speelden vorig jaar een driesetter tegen elkaar in Koblenz, maar Collignon heeft zijn niveau nog wel wat opgekrikt tegenover toen. Dus de moraal moet wel goed staan voor hij aan de finale begint. 🤞
Het zat hem de vorige weken ff een paar matchen tegen, maar goed herpakt. Op Instagram altijd een goede inkijk wanneer het goed én slecht gaat. Jij hebt spelers die alleen kunnen berichten als het goed gaat... daarom wel fan van Raphaël. :)

Coppejans is opgeschaald van M15 naar M25 en ook daar meteen de titel gepakt. In Monastir had hij enkel setverlies in de eerste ronde tegen Pereira, maar daarna telkens in twee sets gewonnen. Finale gewonnen van Maestrelli met 7-5 6-2. Zijn 3e titel op rij brengt hem richting de 520e plaats op de ranking.

Coppejans is opgeschaald van M15 naar M25 en ook daar meteen de titel gepakt. In Monastir had hij enkel setverlies in de eerste ronde tegen Pereira, maar daarna telkens in twee sets gewonnen. Finale gewonnen van Maestrelli met 7-5 6-2. Zijn 3e titel op rij brengt hem richting de 520e plaats op de ranking.
Hij staat natuurlijk ook veel te laag voor zijn skills en talent hé. Maar hij lijkt alvast goed hersteld van zijn operatie begin dit jaar :)

Wel ja, het is niet dat hij veel andere keuze heeft dan M15/25 om snel weer punten te pakken. In september eerst wat Challengers geprobeerd bij zijn wederoptreden maar viel daar zonder ritme direct door de mand.
Lange pauze zonder competitie was ook niet alleen zijn blessure maar wou ook langer thuis zijn bij de familie, het is een keuze die je maakt maar dan moet je er ook de ranking-gevolgen van dragen.

Humbert zijn gedrag begint me steeds meer te irriteren; wat was dat weer zeg tegen Khachanov... Ik hoop dat Sacha hem snel naar huis speelt in de finale.

Leuke match van Iga Swiatek vandaag, iets meer moeite dan verwacht, maar bon.

Wel ironisch dat de WTA-finals plaatsvinden in een van de meest vrouwonvriendelijke landen in de wereld. Kunnen vrouwen zelfs zelfstandig gaan kijken in het stadion of moeten ze vergezeld worden van een man?

Gauff te sterk voor Swiatek en is zeker van de halve finales. Swiatek of Krejcikova zullen hun volgende match moeten winnen. Meeste kans voor Swiatek die tegen Pegula moet.

Colligon zijn straffe week jammer genoeg niet kunnen afsluiten met winst, maar ging sowieso moeilijk worden tegen Safiullin. Nu wel nummer 138! Wat een jaar toch voor die gast. :clap:

Blockx met een klein gelukje naar de kwartfinales in Matsuyama nadat Uchiyama opgaf bij 4-3. Nu tegen Mochizuki, nr 248.

Gauff te sterk voor Swiatek en is zeker van de halve finales. Swiatek of Krejcikova zullen hun volgende match moeten winnen. Meeste kans voor Swiatek die tegen Pegula moet.

Colligon zijn straffe week jammer genoeg niet kunnen afsluiten met winst, maar ging sowieso moeilijk worden tegen Safiullin. Nu wel nummer 138! Wat een jaar toch voor die gast. :clap:

Blockx met een klein gelukje naar de kwartfinales in Matsuyama nadat Uchiyama opgaf bij 4-3. Nu tegen Mochizuki, nr 248.
In tegenstelling tot Onclin die wat is blijven hangen. Hij staat nu zelfs net achter Blockx.

Blockx ging er in halve finales opnieuw uit tegen Moreno De Alboran. Scoreverloop bijna identiek, tiebreak en korte set... Volgende week moet hij 34 punten verdedigen en is hij aan de slag in Kobe. Daarna nog Yokohama en Yokkaichi... Hij gaat er toch minstens halve finales moeten spelen wil hij nog kwalificaties spelen in Melbourne.
Onclin heeft de quallies van de AusOpen ook als doel, maar met halve finales in een M25 gaat het niet lukken.

Coppejans blijft winnen, 20 matchen en dus 4 tornooien op rij. Amper games verloren op weg naar de finale van Monastir, en daarin eindelijk wat tegen stand van Celikbilek: 7-5 5-7 6-2. Stijgt zo naar 434e plek.

Het zal idd. nipt worden voor Blockx maar ook weer niet onmogelijk.
Is ook nog maar 19,5 niet te vergeten dus het niveau is niet altijd even consistent.
Hoort volgens mij met zijn wapens zeker thuis in de top-200.

Onclin is niet dominant genoeg op zijn service games.
Zelfs op ITF niveau wordt hij veel te vaak gebroken.
Dat is op zijn geen nieuws maar ik zie hier ook niet echt vooruitgang, die wel nodig is om een consistente top 200 speler te zijn en de Challenger main draws te halen.

Coppejans op de goede weg idd. al gaan de challengers dit jaar nog te vroeg komen wellicht.

Is zeker niet onmogelijk voor Blockx, maar moet toch echt voor uitschieter zorgen de komende weken. En dar kan zomaar gebeuren. Zonder zijn blessure in het voorjaar, stond hij volgens mij al in de top-200.

Coppejans speelt volgende week de challenger van Montemar en daarna Maia, dankzij zijn protected ranking. Met zijn nieuwe ranking gaat hij sowieso wel terug in het challenger circuit kunnen duiken.

Coppejans speelt volgende week de challenger van Montemar en daarna Maia, dankzij zijn protected ranking. Met zijn nieuwe ranking gaat hij sowieso wel terug in het challenger circuit kunnen duiken.
Ah ja, die protected ranking...
Was er mij niet van bewust dat hij 6 maanden geen officiële matchen meer had gespeeld (maar interclub ging wel...:D)

Hij blijft maar gaan, heel knappe overwinning al is Coric sinds zijn blessure niet meer dezelfde speler. Zit wel goed in het hoofd, want telkens de eerste set verloren om dan te winnen. Volgende week nog Rovereto en dan pauze!!

Blockx ook door in Kobe na TB tegen Watanuki, toch ook geen pannenkoek en ex-top 100.
Nu wacht Daniel, consistent top 100 de voorbije jaren.
Collignon straks tegen Barrere.

Zoals te verwachten was Collignon een maatje te groot voor Hemery.
Hij is de laatste tijd echt stappen aan het zetten. Knap. Plaats 122 in de live rankings.

En Blockx aan de andere kant van de wereld ook in de finale. Rodionov is wel een taaie klant, maar laat me graag verrassen. Bij winst betekent dit AO quali's?

Ja Raphaël heeft enorme stappen gezet... 2e challenger dit jaar. Zo wordt hij mss nog reekshoofd in de quallies van de Australian Open.

Blockx houdt zijn kansen idd gaaf voor de AO met zijn eerste challenger finale. Knappe zege tegen Daniel. Als hij wint komt hij ergens rond de 204e plaats terecht, dan is hij sowieso zeker van AO. Moest het niet lukken, kan hij nog punten scoren in 2 challengers, dus zijn kansen liggen wel goed voor Melbourne. :)

Op een klein uurtje eerste challenger pakken en meteen zeker te zijn van de kwalificaties in Melbourne. Staat een goede kop op! Met Collignon en Blockx gaan we volgend jaar mss wel richting top-100. :oi22: En stiekem hoop ik op een sterke heropleving van Bailly in 2025. 🤞

Fed Cup, waar België terugkomt tot 2-2 had ik ook niet zien aankomen. Zeker met Costoulas die haar beste zege ooit binnenhaalt tegen Wang. Dat komt ook echt uit het niks want haar resultaten waren best triestig dit jaar. Geen vooruitgang, eerder achteruitgang zelfs. Misschien is het dit wat ze nodig had... En Vandewinkel die Wei relatief makkelijk klopt... Nice!
Nu nog dubbel, en dan hadden we mss beter Salden/Kempen meegehad...

Terug
Bovenaan