Tennis

Die dubbele fouten zijn toch een aandachtspunt voor Collignon. Gisteren kwam hij er nog mee weg maar vandaag niet en het wordt erger naarmate de match vordert. Gebrek aan concentratie dan toch. Ondanks 9 aces toch slechtere serve stats dan Muller.

Soit, goed tornooi, komt nu op 357, is nog te laag voor de meeste Challenger hoofdtabellen maar ik heb er wel vertrouwen in als je een set de nr.78 de baas bent.

Bergs als alternate toch nog op de Q draw in Queens. Die regel moet ik toch nog eens opzoeken, want wist niet dat dit mogelijk was. Hij speelt tegen Choinski waar hij begin van het jaar droogjes door werd geklopt.
Nu wel gewonnen in 3 sets. Maar hij moet meteen daarna alweer spelen. Dat is wel heel snel.
Om 15u30 matchke beëindigd en om 17:10 al opnieuw een match.

Moet daar geen bepaalde tijd tussen zitten om te recupereren?

Dat was de correcte tijd tussen matchen denk ik. Vandaag nog anderhalf uur gespeeld, dan is dat ook de rustperiode ertussen. Of toch zoiets in die trend. Hij kan nu genoeg rusten want verloren in drie sets van Mpetshi Perricard, maar zal toch weer stijgen in de top-80.

Geerts vandaag een M25 gewonnen na opgave van Bouquier, die gaf op na de eerste set. Hij speelt volgende week als enige Belg niet in Duffel, wel in Blois.

De Loore gisteren knappe zege tegen eerste seed Dzumhur op indoor hard, maar vandaag speelden ze in Ilkley toch op gras, maar dat ging minder goed. Zhulkayev walste erover met 6-3 6-1.

Geerts vandaag een M25 gewonnen na opgave van Bouquier, die gaf op na de eerste set. Hij speelt volgende week als enige Belg niet in Duffel, wel in Blois.
GA Bailly staat ook op de draw zie ik, laat ons hopen dat zijn college tennis fase er op zit.
M25 is ook het niveau van Geerts, heeft weinig te zoeken op Challengers nu

Heel benieuwd hoe Bailly voor de dag komt. Ik hoop echt dat hij z'n niveau nog wat opgekrikt heeft. Collignon heeft zich teruggetrokken, maar sowieso toch 7 Belgen rechtstreeks op de hoofdtabel en minstens 3 Belgen nog uit de kwalificaties en wss nog wel 1 of 2 wildcards.

Heerlijk zo’n uitslag… ondanks dat ze amper wint, krijgt ze toch een maindraw wildcard voor Wimbledon waar ze nooit verder kwam dan de vierde ronde. Wasted wildcard!

In Duffel is het precies heel nat, want ik checkte ff de livestream en zag ze indoor spelen, op hardcourt dan nog wel…

Onclin was in 50 minuten klaar tegen een ongeklasseerde Nederlander
Bailly dubbel zoveel tijd nodig maar uiteindelijk ook probleemloos door.

Ik ga kijken om dit weekend misschien eens te passeren daar.

Er zat wel wat klasseverschil op de tegenstanders… Onclin kan beter nog een extra uurtje trainen. Wel benieuwd hoe die Niels Ratiu het er morgen vanaf brengt tegen Onclin. Hij koos precies ook voor college tennis in Georgia.

Er zat wel wat klasseverschil op de tegenstanders… Onclin kan beter nog een extra uurtje trainen. Wel benieuwd hoe die Niels Ratiu het er morgen vanaf brengt tegen Onclin. Hij koos precies ook voor college tennis in Georgia.
Moet toegeven dat ik nog nooit eerder van die jongen had gehoord.
Heeft moeten opgeven blijkbaar dus zijn kansen niet 100% kunnen verdedigen tegen Onclin.
Bailly nu tegen Sultanov, heeft in september in Hasselt nog Daviscup gespeeld met Oezbekistan tegen de Belgen en als ik me niet vergis zelfs 1 van zijn enkelmatchen gewonnen. Ik vond dat geen slechte speler en zelfs wat ondergeklasseerd. Zal een eerste test(je) van Bailly zijn niveau worden sowieso.

Ik had ook nog nooit van Ratiu gehoord, maar hier en daar wat punten meegepakt tijdens de kwalificaties en dat zag er vrij ok uit.

Sultanov toch drie sets nodig gehad tegen K. Collignon en Huens. Daarstraks ook paar games gezien tegen Huens en dat vond ik weinig indrukwekkend, twas wel de tweede set die hij verloor met 3-6. :biglaugh: Wil Bailly hoger op, moet hij zo'n matchen winnen.

Sultanov toch drie sets nodig gehad tegen K. Collignon en Huens. Daarstraks ook paar games gezien tegen Huens en dat vond ik weinig indrukwekkend, twas wel de tweede set die hij verloor met 3-6. :biglaugh: Wil Bailly hoger op, moet hij zo'n matchen winnen.
Intussen even opgezocht, hij won van Coppejans en verloor van De Loore. Voor een Bailly in vorm is dat haalbaar maar de vraag is idd. wat is zijn niveau.

David zowaar halve finale in Ilkley, staat bij winst weer in de top 100!

Onclin is tot het gaatje moeten gaan tegen die Hollander, 3,5u op de baan!
Bailly sleept net een derde set uit de brand tegen Sultanov

Ik vind het toch maar vreemd dat er binnen een gravel tornooi zomaar gewisseld wordt van ondergrond.
Bailly ondertussen break achter in set 3.

Bailly uitgeschakeld, kwam in derde set nog terug tot 4-4 maar moest dan nog maar eens z’n service inleveren… toch een ontgoocheling. College tennis mjah…. We kunnen er na een paar tornooien echt meer over zeggen, maar lijken me toch maanden van stilstand te zijn geweest.

Ilkley finale voor Goffin! Won in drie sets van Svajda. Een wildcard voor Wimbledon ligt voor het grijpen David!!!
*edit* oeps, geen WC voor Ilkley winnaar dit jaar, Charles Broom, finalist in Nottingham vorige week, kreeg de laatste wildcard.

Laatst bewerkt:
Ilkley finale voor Goffin! Won in drie sets van Svajda. Een wildcard voor Wimbledon ligt voor het grijpen David!!!
*edit* oeps, geen WC voor Ilkley winnaar dit jaar, Charles Broom, finalist in Nottingham vorige week, kreeg de laatste wildcard.
En gewonnen.

Vlotter dan verwacht van David, wel jammer dat er dit jaar geen wildcard aan vast hangt. Nu wel ruim in de top-100, hij hijgt weer in de nek van Bergs.

Onclin duidelijk niet in de vorm van 2023, kon eindelijk weer winnen in Duffel, maar heeft het toch moeilijk tegen spelers tussen plek 300-500. Vorig jaar klopte hij ze vrij vlot, of toch zo herinner ik het me. :oi22:

Terug
Bovenaan