Tennis

Zverev toch aan een heel sterk toernooi bezig, gisteren tegen De Minaur ook zelden in de problemen gekomen.

Ik vind het vooral sneu voor Cerundolo...
Gisteren was Djokovic tegen de supervisor aan het zagen dat zijn knieblessure door de slechte velden in Parijs kwam en dat ze meer moesten vegen (niemand anders daar over horen klagen maar bon).
Vandaag horen we dan dat die blessure er al "a few weeks" is. Tjah...
Dat klopt deels. Hij had inderdaad al een lichte knieblessure. Maar in de match tegen Cerundolo heeft hij dan een scheur opgelopen in zijn meniscus.

Wimbledon halen wordt aldus erg nipt.

Het hangt er vanaf hoe groot die scheur in natuurlijk, met enkel een pijnstiller ga je niet spelen zoals hij in set 4 en 5 als het echt erg is.
Goed ja we zullen zien, volgens mij staat die gewoon op de draw in Wimbledon hoor en het is hem zeker gegund.

Onclin is ook wat zijn momentum van vorig jaar kwijt, zet voorlopig geen stappen meer. Kan nog komen maar ik zie niet echt veel stijgingspotentieel meer tenzij hij die service nog kan aanpakken.

De Loore slechte loting, tweede ronde direct tegen gravelbijter Cachin, 2 setpunten in TB set 1 maar verloren en in set 2 was het gedaan.

Onclin had vorig jaar idd een wel een beter seizoen, al is het niet echt super slecht dit jaar, er zit gewoon wat stagnatie in momenteel. Na zijn finale in Praag dacht ik dat hij weer wat vertrokken was, maar daarna waren het enkel eerste ronde exits. :( Heeft deze zomer ook wel wat punten te verdedigen, dus zal wel beter moeten spelen om binnen de top-300 te blijven.

Vandromme had wel wat kansen in de tweede set, stond daar 3-1 voor, bijna 4-1. Maar zeker niet slecht voor een eerste Grand Slam. Speelt nu wss Roehampton en dan Wimbledon om dan mss wat meer ITF tornooien te spelen.

Hoeveel ballen slaat Sinner eigenlijk op de achterlijn. Alcaraz die niet vrijuit tennist en teveel makkelijke fouten maakt.

Iemand trouwens een idee hoelang Blockx nog in de lappenmand ligt? Hij is al 2 maanden non actief. (enkelblessure ?)

Heerlijke pot tennis tussen Sinner en Alcaraz in set 4.

Sinner een dikke misser op 5-4 15-30 wat vervolgens setverlies inleidde.

Swiatek veel en veel beter dan alle andere tennissers samen op gravel.
Er kon maar één terechte winnaar zijn. Meer valt er niet te zeggen. :tongue:

Momentum change nu toch
Yup Alcaraz alsnog gewonnen in 5 sets.

Laatst bewerkt:
Zeer vreemde voorbereiding van Bergs op Wimbledon, zonder de last minute Q wildcard in Rosmalen, had hij geen enkel ander grastornooi gespeeld. Verlies in de kwalificaties vandaag, helpt ook niet echt.

Alcaraz ronduit zwak einde set drie.

Zou zomaar kunnen dat Zverev hier een slam wint ondanks mijn voorspelling dat die dat nooit zal doen, t zou momenteel terecht zijn ook al speelt die zelf zeker niet buitenaards.

Zeker niet Carlitos zijn beste match dit tornooi to say the least... Ik hoop dat hij zich nog wat herpakt want liever geen Zverev...

Bergs is lucky loser en mag tegen Van Rijthoven die 2 jaar geleden nog 101 stond maar wegens blessurelast sinds februari vorig jaar niet meer gespeeld...
Beetje vreemd vind ik, David WC voor hoofdtabel.

En nu gaat het weer een stuk beter voor Alcaraz bijzondere match ook al ligt het niveau (imo) niet per se op t niveau dat je soms ziet tussen wereldtoppers.

Sporza ahum .. ze bedoelen natuurlijk Alcaraz maar ik vind dit een onvergeeflijke dubbele typo.

Zverev ruikt bloed

Alexander Zverev schakelt een versnelling hoger. Met een prachtig dropshot met veel effect loopt hij 4-0 uit. De wedstrijd lijkt tot het gaatje te gaan.

Terug
Bovenaan