Tennis

En alweer gewonnen. Dat had ik totaal niet verwacht. Mijn Wtf momentje van deze week (in de positieve zin) :tongue:
Al 13 matchen op rij niet meer verloren. Hij kan het dus inderdaad ook al op Challenger niveau.

En zijn laatste verliespartij was dan nog tegen een speler uit de top-64. Niet tegen een Mister Nobody.
Ik wil Blockx vs Goffin zien. :oi22:
Nu tegen Moutet.. Zelfs al verliest hij, hij heeft de laatste weken ontzettend veel bijgeleerd. Iedereen kan op dat niveau ontzettend goed tennissen. Dat je dan zo'n reeks kan neerzetten en giga stappen zet in de ranking is een mentale booster.
Het zal hem veel zelfvertrouwen geven en toch ergens het gevoel geven dat hij het aankan.

Er zal sowieso nog wel een mindere periode aankomen, maar dat hoort erbij.

Qua fysiek en spel heeft die jongen alles om het te maken.

De huidige Blockx tegen deze Goffin zou een dubbeltje op zijn kant zijn. Hij zal het Goffin zeker heel lastig maken. Er zijn er hier enkelen die Goffin al aan het afschrijven zijn, maar vergis je niet. Hij haalt nog steeds een hoog niveau, alleen niet meer een hele wedstrijd lang en veel te wisselvallig.

Blockx maakt er 14 op een rij van! :) Wint van Moutet met 7-6(6) 6-1. Zaten wel paar leuke rally's in :) Ook nice om eens een Belg te zien met een goede service!

Laatst bewerkt:
Wow indrukwekkend. Speelt op een wolk. Zeer solide en volwassen spel. Moutet is toch geen koekenbakker.

Nu tegen Mensik.. Je zou bijna denken dat hij dat gewoon zou moeten winnen.

Goffin tegen Nakashima ook niet onmogelijk.

Moutet zijn slice backhand werd genadeloos afgestraft, schitterend...
En maar zagen tegen iedereen :D Ik snap niet dat die Fransman zo blijft spelen, dat heeft toch geen enkele zin.
Doet allemaal niets af van de verdienste van Alexander uiteraard wiens spel gewoon gemaakt is voor indoor hardcourt.

Tegen een fitte Nakashima heeft David geen kans maar de Japanse Amerikaan kampt nog steeds met knieblessure en is gezakt naar 143 dus wie weet kan het wel idd.
Mensik wellicht een toekomstige top100 maar op zijn 18de nog heel wisselvallig.

Veegt Mensik gewoon weg met 6-3 6-0. Mensik welke de hoogst gerangschikte 18 jarige is van de tour. Indrukwekkend.
Deze Blockx wint gewoon van huidige vorm Goffin. Een top 140 speler en een top 160 speler kloppen back 2 back als je zelf maar Top 500 bent, das gewoon erg sterk.

Veegt Mensik gewoon weg met 6-3 6-0. Mensik welke de hoogst gerangschikte 18 jarige is van de tour. Indrukwekkend.
Deze Blockx wint gewoon van huidige vorm Goffin. Een top 140 speler en een top 160 speler kloppen back 2 back als je zelf maar Top 500 bent, das gewoon erg sterk.
Goffin gaat vandaag dus pijlsnel verliezen om niet te moeten uitkomen tegen zijn opvolger en roemloos daartegen te verliezen. :tongue:

Goffin had schrik van Alexander :coolbrows:
Nu ja hij was vandaag zelf ook nog een maatje te klein voor Nakashima.
Na 15 matchen verliest hij nog eens. De kaars was wellicht een beetje uit + Nakashima is qua niveau ook gewoon top-50

Top-100 is sowieso nog te hoog gegrepen denk ik (al zie ik hem daar vroeg of laat wel in geraken) maar ik zie Block toch vrij snel richting top-200 gaan. Ik kan van wat ik van hem al gezien heb echt niet zeggen dat -laten we Zizou als voorbeeld nemen- beter is.

Blockx-Nakashima waarom niet eigenlijk? Blockx staat plots op plaats 350 in de live ranking. Gaat hard.
Nope. Zelfs erg zwaar verloren. Maar we konden hopen hé :D
Geen oneer. 16 matchen vrij snel na elkaar is fysiek niet te onderschatten en Nakashima is toch nog een niveautje hoger.

Het positieve is dat Blockx hier bewijst dat hij challengers moet beginnen spelen. Dat is gewoon al zijn niveau.

Laatst bewerkt:
Een mooie run idd. van Alexander. Nakashima is ook totaal geen Challenger speler, eens die weer op zijn plaats staat binnenkort gaan ze die niet meer tegen komen op dit niveau.

Bij de juniors die vorig jaar prof werden, was iedereen naar Bailly aan het kijken. Ik ga niet zeggen dat zijn jaar echt slecht was want eindigen op 468 is als 18 jarige niets om over te schamen maar hij werd in veel matchen wel duidelijk overpowered. Dan lijkt Blockx de stap naar de profs toch iets beter te verteren hoewel die bij de juniors qua palmares toch de mindere was van G-A.
Ben benieuwd naar hoe beiden in 2024 gaan evolueren!

Dan lijkt Blockx de stap naar de profs toch iets beter te verteren hoewel die bij de juniors qua palmares toch de mindere was van G-A.
Blockx nummer 1 bij de Junioren, winst AO en kwartfinale US Open
Bailey nummer 1 bij de junioren, finalist French Open, Finalist US Open

Qua grandslams toch weinig verschil en beiden waren nummer 1. Dus de mindere? Mmm ik weet het niet. :support:

Beiden grote talenten.

Ik bedoel onderlinge confrontaties in de ITF junior J1 tornooien en de Tenniseurope junior daarvoor.

Tijdens junior Slams zijn ze bij mijn weten nooit tegen elkaar uitgekomen in de draws.

Bailly heeft zijn laatste junior jaar ook volledig aan zich laten voorbij gaan. Hoewel hij nog tot september had kunnen meedoen heeft hij in '23 geen enkele Slam nog enig ander tornooi het het junior circuit gespeeld. Zijn laatste was US Open een jaar geleden en dan moest hij zelfs nog 17 worden
Blockx hoewel een half jaar ouder heeft dit jaar nog AO en RG gespeeld.

Was volgens mij niet echt een slimme zet om daar te gaan spelen. Niet echt ideaal om van Québec naar Japan te vliegen en 15u na het landen al op het plein te moeten staan.

Djokovic verloren, tweede verliesmatch op 25 matchen, tweede keer tegen Sinner die dan nog serieus ontsnapt ook, bij 5-4 Djokovic in de derde set 0-40 achter op eigen opslag Sinner en dus drie matchballen op rij gered... . Fenomenaal eigenlijk die statistieken van Djokovic. En knap van Sinner ook (al had ik hem liever op de atp finals zien winnen maar goed :D ).

Was volgens mij niet echt een slimme zet om daar te gaan spelen. Niet echt ideaal om van Québec naar Japan te vliegen en 15u na het landen al op het plein te moeten staan.
Misschien aanzag hij die match als een training om even de benen te stretchen na een lange reis? Want hij speelt over 2 dagen dus nog een ander toernooi in Japan hé.

Want anders begrijp ik het ook niet zo goed.

Terug
Bovenaan