Tennis

Bailly had de pech in Malaga direct tegen RBA te staan in zijn 1ste ronde.
Die hoort helemaal niet thuis op die draw maar kreeg een WC omdat hij uit blessure terug komt (versloeg in juni nog Medvedev)
G-A heeft zich goed verweerd maar ATP40 is toch iets te sterk momenteel...

Zou Antwerpen niet z'n laatste tornooi worden?
Ik durf er niet over speculeren eerlijk gezegd.
Mentaal moet het een harde dobber zijn om als ex top 10 te zitten klooien op Challengers.
Anderzijds ziet een blinde dat het niveau er nog steeds is maar op een of andere manier geraakt het er niet (consistent) meer uit.

Hij moet nog 33 worden, binnen de top 100 zijn er verschillende die nog een paar jaar ouder zijn dus daar ligt het niet aan. David heeft nooit extreem veel gespeeld en verschillende keren langere periodes out geweest. Dus het 'versleten' verhaal gaat ook niet op imho.
Kan ook een totaal andere reden hebben die we niet weten, bijv. Stephanie die een kleine wil en het reizen niet meer ziet zitten. (ik zeg maar wat)

Knappe overwinning van Joris tegen Molcan (ATP113), toch niet de eerste de beste.
MTO na set 1 voorspelde weinig goeds en in set 2 en 3 telkens een break achterstand moeten goedmaken.
Sterke bh wel viel me op, normaal slaat hij daar zelden winners mee.

Knappe overwinning van Joris tegen Molcan (ATP113), toch niet de eerste de beste.
MTO na set 1 voorspelde weinig goeds en in set 2 en 3 telkens een break achterstand moeten goedmaken.
Sterke bh wel viel me op, normaal slaat hij daar zelden winners mee.
En net zeker van een plek op de Q draw in Antwerpen :) Samen met Bergs, Coppejans, Bailly en Blockx. Ik zie dat ook Onclin 2e alternate is, dus mss nog een extra Belg actief.

De Loore naar kwartfinale na zege tegen Hassan. Ondertussen de beste Belg na Goffin. Hij verdient wel een maindraw wildcard in Antwerpen, niet?
En dan zit Onclin ook in de kwalificatie draw. :)

De Loore naar kwartfinale na zege tegen Hassan. Ondertussen de beste Belg na Goffin. Hij verdient wel een maindraw wildcard in Antwerpen, niet?
En dan zit Onclin ook in de kwalificatie draw. :)
Aan het tempo waarmee ze afzeggen op de main draw zou Joris er best wel eens zonder wc op kunnen staan 😁

Vandaag beginnen ze in Antwerpen, zonder De Loore. Laatste wildcards gingen naar Lajal en Nardi, spelers van de Tennium groep die het tornooi organiseren. Spijtige situatie. De Loore speelt wel finale in Bratislava, nadat hij Nardi klopte in twee sets. Vandaag finale tegen Diallo die in goede doen is deze week, want ook al Thiem geklopt. Joris stijgt momenteel naar zijn beste ranking (155) en dat kan met een zege richting 135e gaan.

Laatst bewerkt:
Vandaag beginnen ze in Antwerpen, zonder De Loore. Laatste wildcards gingen naar Lajal en Nardi, spelers van de Tennium groep die het tornooi organiseren. Spijtige situatie. De Loore speelt wel finale in Bratislava, nadat hij Nardi :)oi22:) klopte in twee sets. Vandaag finale tegen Diallo die in goede doen is deze week, want ook al Thiem geklopt. Joris stijgt momenteel naar zijn beste ranking (155) en dat kan met een zege richting 135e gaan.
Inderdaad geen Antwerpen en hij gaat vermoedelijk gewoon een weekje extra rust nemen wegens last aan de heup.

De Loore kan niet naar Antwerpen

Eigenlijk een schande dat ze WC's geven aan Nardi en Lajal. Het is een Belgisch tornooi ffs, wie het tornooi ook mag organiseren... Coppejans trekt zich terug, blijkbaar nog te veel last sinds hij moest opgeven enkele weken geleden. Jammer.

Vermoedelijk naar spelers die bij organisator Tennium onder contract staan.

Ik heb het een maand geleden al voorspeld dat het zo ging uitdraaien. Zo werkt het nu eenmaal in dat wereldje, moet je realistisch in zijn.

En Nardi is gewoon ook een goede keuze hé, als je op je 20ste 116 staat dan ben je gewoon goed

Ik heb het een maand geleden al voorspeld dat het zo ging uitdraaien. Zo werkt het nu eenmaal in dat wereldje, moet je realistisch in zijn.

En Nardi is gewoon ook een goede keuze hé, als je op je 20ste 116 staat dan ben je gewoon goed
Het voelt toch goed dat Joris hem gisteren klopte... :)

Ik snap hoe het wereldje draait, maar opvallend deze week ATP Tokyo, 3 Japanse wildcards. ATP Stockholm, 3 Zweedse wildcards.

Ondertussen Bergs naar huis, Onclin door na knappe zege tegen Cressy! Tweede ronde haalbaar tegen alternate Mpetschi Perricard, maar daar zit net het gevaar na een sterke zege. Blockx ook goed bezig, eerste set gewonnen in TB en break voor tegen Medjedovic.

Ik snap hoe het wereldje draait, maar opvallend deze week ATP Tokyo, 3 Japanse wildcards. ATP Stockholm, 3 Zweedse wildcards.

Klopt wat je zegt Wim, maar die hebben geen sports management bedrijf als sponsor/mede-organisator...;)
Alle respect voor Norman want het is niet eenvoudig om in België een ATP-tornooi te regelen, maar ik denk dat hij niet veel te zeggen had aan de wc's...

Joris wat vermoeid en wat fysieke pijntjes, zijn service draaide niet zoals de voorbije dagen en was geen partij voor Diallo. Ik zie dat hij nu in Olbia op de draw staat als special exempt, pittige 1ste ronde tegen Tirante

Heel knap van Onclin maar vooral van Blockx. Heeft serieuze stappen gezet dit jaar, die Medjedovic is nochtans echt wel goed. Ik schat hem technisch hoger in dan Cressy die in feite een one trick pony is. Nu iedereen zijn spelwijze kent, heeft hij het moeilijk om zich te handhaven tussen de toppers.

Bailly ook naar Q2 en nu tegen Blockx voor een plaats op de hoofdtabel. Licht voordeel hier voor Blockx denk ik...

Blockx en Bailly live gezien. Toch wel indrukwekkend. Ongelooflijk hoe weinig verschil er zit op 1 wedstrijd terwijl ze een 400tal plaatsen lager staan op de atp ranglijst. Kanttekening: Laat ze 10 wedstrijden spelen tegen dat kaliber tegenstanders en ze zullen momenteel logischerwijs nog het merendeel verliezen.

Bailly kreeg op het einde wat last aan zijn rechter bovenbeen (2x medical time out, krampen?). Blockx licht in het voordeel en heeft ook een betere en hardere opslag.

2 talentjes om te koesteren.

Ook zeer knap van Onclin.

Onclin ondertussen kansloos verloren. Er zal dus naast Goffin maar 1 andere Belg op de hoofdtabel staan. Blockx of Baily.

Terug
Bovenaan