Tennis

Anderzijds heb je daar figuren als die Attila Balazs of de hoofdtabel die al 1,5 jaar geen wedstrijd meer won. Die regels voor protected ranking zijn ook dringend aan herziening toe.
Allez, Balazs toch 2 spelletjes gehaald en dan was Medvedev nog braaf... Drie sets in 1u14 erdoor....
Drop daar een willekeurige speler uit Heren 1 en die doet het waarschijnlijk even goed.
Een echte aanfluiting en misbruik van het systeem dit.

Dimitrov ook door het oog van de naald...

Nog niks gezien deze US Open maar Minnen toch vlot voorbij Venus en met Vickery in ronde twee geen onmogelijke opdracht zou je denken... . :)

Minnen was gewoon goed (itt Venus), speelde naar de open hoek of een dropshot en Venus geraakte er gewoon niet aan. Waar ze vroeger elke bal kon halen, beweegt ze nu echt wel heel slecht. Minnen heeft nu inderdaad wel kansen tegen Vickery, zou haar goed seizoen nog meer in de verf zetten.

Ik zie wel weer veel opgaves in de eerste ronde en al redelijk wat fysio's op de baan gezien... die hoge luchtvochtigheid daar zorgt elk jaar voor problemen bij redelijk wat spelers. Ik zag Ons Jabeur na 1 game drijfnat op de baan staan, die haar kledij kon je toen al uitwringen.

Gistern of eergisteren Thiem zien spelen tegen Bublik, nr 25 van de wereld.

Wat kon dat manneke zagen, bij elke foutieve slag direct naar zijn coach zien en uitleggen wat hem deed of in zijn geval vooral verkeerd deed.

Thiem vlotjes gewonnen wel in drie sets.

Maar die Bublik, pfff. Geen leuke speler om naar te kijken.

Ik volg het ook te weinig want kende Bublik niet dus is mss van zijn gewoonte.

Bublik is een halve gare maar in een goede dag maakt Thiem er geen kans tegen (al zeker niet op hard court). Basically kan hij tegen iedereen winnen maar ook van iedereen verliezen... Heel goede tennisser maar het zit niet goed in het kopje. Dit jaar is ook gewoon slecht met uitzondering van zijn tornooiwinst in Halle meestal er al vroeg uit.

Benieuwd of Megan Lucky dit jaar weer een ad fundum zal doen. :cool: Ze is fan van Kyrgios en Serena maar geen van beiden doet mee dit jaar...

Liep ook niet bepaald vlotjes voor Mertens tegen Zizou zijn ex-liefje, zal veel beter moeten tegen die vervelende Collins
Opnieuw 2 matchballen tegen. Ze maakt het graag spannend maar Mertens wint dus weer. :tongue:
Ze moet wel beter beginnen spelen want dat blijft anders niet goed aflopen.

Mertens is er wel één die beter speelt als de tegenstandster beter speelt maar tegen Gauff die toch ook in goede doen is zie ik het toch eindstation worden.

Ze kan misschien eens beginnen met proberen een coach langer dan 3 maanden te houden...

Ruud draait toch ook een heel wisselvallig seizoen, toch ben ik meer verrast door het verlies van Tsitsi
Bij de mannen reekshoofd 4,5 en 7 er al uit na ronde 2.

Ja, Tsitsipas... gisteren voor het eerst die Stricker zien spelen, normaal kom ik hem enkel tegen in de challenger draws waar de Belgen ook spelen. Ik vond hem precies niet heel fit staan, maar toch in 5 sets gewonnen! Hij komt nu bijna voor het eerst de top-100 binnen.

Erger vanmorgen... Wozniacki klopt Kvitova. Niet goed van. :headshake:

Isner en Murray die verliezen op dezelfde dag. Must be my lucky day.

Isner die stopt vind ik oprecht supergoed nieuws. Die kon achteraan niet tennissen. Triestige speler.

Geraak je op de US Open makkelijk binnen? Weet dat iemand? Kan je op voorhand tickets kopen als Belg?

Nog niks gezien deze US Open maar Minnen toch vlot voorbij Venus en met Vickery in ronde twee geen onmogelijke opdracht zou je denken... . :)
Derde ronde, zal haar deugd doen. Minnen en Wickmayer nu toch beiden stevig in de top 100.

Laatst bewerkt:
Isner en Murray die verliezen op dezelfde dag. Must be my lucky day.

Isner die stopt vind ik oprecht supergoed nieuws. Die kon achteraan niet tennissen. Triestige speler.

Geraak je op de US Open makkelijk binnen? Weet dat iemand? Kan je op voorhand tickets kopen als Belg?

Ja geen probleem, ik ben laatst geweest het jaar dat Wawrinka won van Djokovic, ik denk '16 of '17.
Het is wel iets anders dan bijv. RG in die zin dat je voor Arthur Ashe en de Grandstand en Armstrong per stadion aparte tickets moet hebben en minder kunt combineren. Tenzij je zo'n 'hospitality pack' neemt maar dat is dan weer heel duur...
Spreekt vanzelf dat je wel met je ESTA in orde moet zijn om naar daar te kunnen vliegen.

Ik heb het ook niet voor serve bots maar Isner is off court wel een toffe pé. Doet veel voor de jeugd en zo en ook charity. Met al bij al beperkte wapens (slechts 2 eigenlijk service en werkkracht) heeft hij toch een topcarrière er uit gesleept.

Wat een teleurstelling voor Polen zeg. Zowel Linette, Hurkacz en Swiątek vroegtijdig uitgeschakeld :(

Weet iemand of Sabalenka nr 1 kan worden?

Edit: antwoord gevonden, Sabalenka is de nieuwe nr 1.

Laatst bewerkt:
Swiatek was ook gewoon niet goed, teveel UE's en serve % veel te laag
Ostapenko laatste maanden aan de Ozempic gezeten precies?
Denk dat die even hard slaat als Sabalenka zoniet nog harder.
4-0 in de onderlinge ontmoetingen, is het zwarte beest van Iga

Heb de match niet kunnen zien, was afgelopen nacht geloof ik. Swiątek is eigenlijk sowieso de laatste maanden maar vrij povertjes bezig vind ik. Heel middelmatig spelbeeld met vooral veel fouten langs haar kant. Viel me al op in Montreal en Cincinnati.

Als Iga het moeilijk heeft dan is het bijna altijd tegen van die hard hitters als Pegula, Sabalenka, Osta (en zelfs Gauff) waar ze haar spel niet kan aan opleggen. Meestal komt ze ermee weg omdat de foutenlast bij de ball bashers normaal vrij hoog ligt maar als er eens eentje een begenadigde dag heeft dan weet ze er geen antwoord op.

Iga heeft inderdaad redelijk wat problemen met hardhitters genre Ostapenko/Rybakina. Tegen Ostapenko heeft ze zelfs een h2h van 4-0...

Zonde wel ergens want kan goed zijn dat die volgende wedstrijd 50 UE's slaat en kansloos verliest.

Zat ff door de challengers en ITF scores te gaan en zag dat Onclin helemaal kansloos verloor met 6-1 6-0 tegen thuisspeler Celikbilek. :shutup: En Geerts gaat volgens mij wat trainen in Frankrijk, speelt er een M25+ tornooi.

Terug
Bovenaan