Tennis

Coppejans easy 6-2 6-2 gewonnen.
In Q3 wacht Droguet of een washed up redneck Sandgren.
Mooie kans voor Kimmer om zich te kwalificeren voor de 2e GS op rij en om ze alle 4 een keer gespeeld te kunnen hebben. Zijn bankrekening zal ook blij zijn.

Minnen ook vlotjes door naar Q3.
De Loore net de 1e set verloren met 11/13 in de TB tegen Cressy, zonde!

Joris zijn service draait niet voorlopig, 1 ace tgov. 11 voor Cressy
Heeft nu wel gebroken in het 5de spel van set 2

Dennis Novak die Goffin uitschakelde droogjes 6-3 en 6-1 naar huis gespeeld door de Zuid-Afrikaanse Australiër met Hollandse roots Mark Polmans (aka de zakdoekman)

Na sterke tweede set was Joris zijn momentum even gebroken door nog maar eens een regenbreak maar hij heeft net op tijd zijn goede serve weergevonden. Cressy draait nu niet bepaald zijn beste seizoen maar niettemin een big win voor Joris!
Zijn tegenstander ken ik niet echt goed maar aan zijn recente resultaten te zien liggen hier wel mogelijkheden. Heeft dit voorjaar in de Tenerife Challenger nog nipt gewonnen van Kimmer in 3 sets.

Kimmer nu tegen die Droguet die van een 5-2 achterstand in set 3 is teruggekomen tegen Sandgren. Er van uitgaand dat het geen fix was (is geen onbesproken figuur) zal die ook wel niet goed geslapen hebben...

Ma jongens toch, azo choken, niet te doen... Absoluut niet onder de indruk van die Moreno de Alboran. Zo'n kansen zal hij niet veel meer krijgen op zijn 30ste, misschien zelfs geen enkele meer. Echt wel zonde dit...

Ik had toch op minstens 1/2 gehoopt vandaag, het is 0/2 geworden.

Helaas, beide er zo dichtbij geweest. Voor beide is het een leuke payday, maar scheelt toch 40.000 dollar met de main draw.

Minnen zich wel kunnen plaatsen.

Helaas, beide er zo dichtbij geweest. Voor beide is het een leuke payday, maar scheelt toch 40.000 dollar met de main draw.

Minnen zich wel kunnen plaatsen.
Wicky niet voldoende hersteld aan de onderrug blijkbaar, opgegeven in de 1e set :(
Ja jammer voor beide heren. Wicky ondanks haar opgave, als LL alsnog naar de hoofdtabel. Het mag ook wel eens mee zitten voor haar.
Hopelijk geraakt ze tijdig herstelt van haar (lichte) blessure. :support:

Dus 4 vrouwen op de hoofdtabel.

Bij de mannen helaas dus gewoon niemand op de hoofdtabel (ik weet niet of het nog kan als LL ?? Ik denk dat Kimmer pas 7ste staat op die lijst dus dat wordt moeilijk). 2x net niet, een geblesseerde Zizou en een Goffin op retour. Je kan moeilijk zeggen dat 2023 een succesjaar was voor de Belgische mannen. :frown:

Laatst bewerkt:
Ja Kimmer heeft ook gewoon pech, hij was van alle niet reekshoofden de hoogst gerangschikte speler die overbleef, maar 6 seeds vlogen er uit in FQR.

Ik zie mijn punt wel weer gesterkt: Kimmer is beter op snelle ondergronden dan op gravel. Maar we weten allemaal dat hij over 2 weken gewoon weer verder gaat grinden op de gravel challengers helaas.

Die Droguet had het voorbije half jaar ook nul matchen op hard court gespeeld, was op zich wel een haalbare kaart voor Kimmer maar zoals hij zelf zegt, het ligt allemaal heel dicht bij elkaar op dat niveau. Een minder geconcentreerd service game op 5-5 en je mag naar huis.

Die irritante Moreno de Alboran staat nu tegen Sonego, dat belooft een echt 'grunt fest' te worden...

LL, je weet nooit wat er gebeurt maar realistisch gezien niet. Anderzijds heb je daar figuren als die Attila Balazs of de hoofdtabel die al 1,5 jaar geen wedstrijd meer won. Die regels voor protected ranking zijn ook dringend aan herziening toe.

Liep ook niet bepaald vlotjes voor Mertens tegen Zizou zijn ex-liefje, zal veel beter moeten tegen die vervelende Collins

Rune kent ook even een dipje, niet abnormaal als 20-jarige, lag er in Toronto en Cincinnatti ook direct uit dus het zat er wel wat aan te komen dit.

Droguet schakelt nu doodleuk Musetti uit, ondergrond is geen excuus want het zijn beiden gravelbijters. Die gast beleeft ook de time of his life, paar dagen geleden stond hij in Q2 nog 5-2 achter in set 3 tegen Sandgren...
Kimmer had daar dus ook zomaar kunnen staan...

Terug
Bovenaan