Tennis

Over and out voor Goffin. Wat ik ervan gezien heb in de tweede set was gewoon slecht. Zwak serveren, veel onnodige fouten (39!!) en niet eens agressief. Nederlaag doet hem precies ook niets. Ik vermoed dat hij er na dit seizoen wel mee kapt.

Bailly was ook de mindere van tweede reekshoofd Hassan, 6-4 6-4. Vooral werk aan de service bij Bailly.

Laatst bewerkt:
Moest hij met zijn ranking geen direct entry krijgen voor de EO Antwerp dan zou ik hem gewoon qualies laten spelen moest ik de organisatie zijn. WC zou toch weggegooid zijn want het boeit hem duidelijk geen fuck meer.

Mooi van Onclin. Dat 1st serve win% moet wel fors naar omhoog... Gelukkig waren de serve statistics van Trungelliti vandaag zo mogelijk nog slechter.

De Kimmer voorlopig set voor en on serve in set 2 tegen die NBA'er

Heerlijke overwinning van Kimmer.
Stond in set 2 op 2 punten van de overwinning maar die Diallo is een servebot van het ergste soort. 1 slecht opslagspelletje en weg set.

Diallo die heel de match alla Djokovic obnoxious viert op sommige punten en veel ballbashen tout court.

Set 3 Kimmer zelf gewoon heel secuur op service, Diallo die gewoon vrolijk verder botte. Kimmer die geduldig was in de super tie break en ondanks een mini break achter met een gedurfde approach zijn 3e matchpunt benut.

Hij heeft nu een mooie kans, want 2e seed Garin die in een eventuele Q3 zou wachten heeft onverwachts verloren.

Ik heb een stuk van de 1ste set en de volledige 2de set van Oclin gezien. Heel sterk teruggekomen in de 2de set van 1-4 naar 6-4. Onclin speelt gewoon een heel sterk jaar.
Zoals Au79 zegt, komt zijn zwak punt in de meeste wedstrijden nog wel naar boven (opslag). Gelukkig is de rest bovengemiddeld goed en dus wint hij best veel wedstrijden.

Nu tegen Shimabukuro. Dit is voor mij een speler die heel hard gelijkt op Onclin. Zelfde fysiek, zelfde type spel. Met dat verschil dat de opslag van Shimabukuro een stuk beter is. Zou heel knap zijn moest hij dit winnend kunnen afsluiten.

Zoals eerder gezegd, zie ik Onclin stap voor stap opschuiven in de ranking. Indien hij ook zijn opslag op niveau kan krijgen, dan zie ik hem een career high tussen plaats 50 en 100 halen. Indien niet, dan zal het een degelijke speler worden tussen plaats 100 en 200.

Seeds 1, 2, 5, 7, 11, 14, 15, 21, 26, 27, 31, 32 uitgeschakeld al in q1. En er zijn er nog die aan het spelen zijn en in moeilijkheden zitten.

Bij de dames 1 en 4 ook al uitgeschakeld.
Us Open delivers as allways.

Meanwhile De Loore simpel PH Herbert uitgeschakeld en Bergs kansloos verloren. 1 maand geleden was het nog grote trom van een lange en ruime voorbereiding op de US Open om hopelijk te presteren, ga je er kansloos uit in Q1 op je beste ondergrond. Had beter wat challengers gespeeld. Bergs had geen cadeau loting, maar de beste Bergs wint deze match gewoon.

Had niet eens rekening gehouden met Bergs, hij is niet topfit en daarom geen tornooien gespeeld, pols heeft eigenlijk operatie nodig las ik. Speelde hij geslagen backhands of enkel slices? Papa Bergs wel weer geweldig in zijn tweet. 'Zizou speelde een hoog niveau' en in diezelfde tweet '26ue vs 9ue'. OK! :biglaugh:

Top van Gaulthier, Kimmer en Joris! :)
Bij de vrouwen Wickmayer en Minnen door. Kempen redde het net niet tegen reekshoofd Bolsova en Benoit speelde deze keer vrij goed, maar was in de tiebreak nergens tegen Sakatsume.

Laatst bewerkt:
Speelde hij geslagen backhands of enkel slices?
Vrijwel uitsluitend slices. Service was voor zijn doen ook niet super. Zat op geen enkel moment goed in de match.

Joris nu tegen Cressy, dat wordt een moeilijke. Ik wist niet dat die op de kwalificatietabel stond. Vorig jaar nog ATP31 dus die is ook serieus teruggevallen.

Fognini heeft er ook weer met zijn pet naar gegooid.

Vrijwel uitsluitend slices. Service was voor zijn doen ook niet super. Zat op geen enkel moment goed in de match.

Joris nu tegen Cressy, dat wordt een moeilijke. Ik wist niet dat die op de kwalificatietabel stond. Vorig jaar nog ATP31 dus die is ook serieus teruggevallen.

Fognini heeft er ook weer met zijn pet naar gegooid.
Bwa, Fognini is fysiek niet meer top, gaat er binnenkort mee stoppen.
Mensik is 17 jaar en staat 180e op de ranglijst, een enorm talent.
Dus dat zou ik echt geen bad loss noemen.

Waarom speelde Bergs dan?
Dan kan je evengoed thuis blijven en na de draw witdrawen, dan zou hij nog de helft van het prijzengeld gekregen hebben. Beter zsm laten opereren denk ik dan. Echt wel pech met zijn lichaam, heeft zo al veel tijd verloren. Ondanks ik me hier soms nogal kritisch uitlaat over hem, veel is eerder gericht naar zijn mega cringe vader. (Bekijk Koen Bergs zijn twitter foto eens :rofl:)
Zizou mag ik wel, heeft een leuk spel maar zijn lichaam wilt niet altijd mee en ik denk dat zijn entouragage niet altijd de beste keuzes maakt voor hem en wat meer low profile mogen zijn soms.

Laatst bewerkt:
Had niet eens rekening gehouden met Bergs, hij is niet topfit en daarom geen tornooien gespeeld, pols heeft eigenlijk operatie nodig las ik.
Ja ik vind niet dat je ditmaal veel kritiek kan hebben op Bergs. Hij heeft last van een blessure en trainingsachterstand.
Dit was geen Zizou op (top)niveau.

Dan vind ik Goffin zijn mentaliteit en spel nog veel erger en bedroevender.

Waarom speelde Bergs dan?
Voor een beetje zakgeld? Anders zou ik het ook niet weten.

dat zijn entouragage niet altijd de beste keuzes maakt voor hem en wat meer low profile mogen zijn soms.
Dat is nog een understatement ;)

ik denk niet dat hij het zich kan permitteren om zomaar 22k te laten liggen, heel die entourage brengt ook flink wat vaste kosten met zich mee...

Als je dat vergelijkt met bijv. Coppejans die ongeveer even hoog staat qua ranking, die reist enkel met Niels Desein mee (en dan nog niet altijd)

Bwa, Fognini is fysiek niet meer top, gaat er binnenkort mee stoppen.
Mensik is 17 jaar en staat 180e op de ranglijst, een enorm talent.
Dus dat zou ik echt geen bad loss noemen.
Set 3 vooral, aantal bewuste voetfouten, er niet meer voor gaan,...
Al een geluk won hij set 1, enkel op basis van 2 en 3 mocht hij zijn geld laten liggen wegens 'lack of effort'

Bouchard zou die niet beter stoppen feitelijk?
Dit jaar een tweede ronde op een WTA250 (Zurich) en een WTA 1000 (Madrid) en zowaar een kwartfinale op een WTA125 (Firenze).
Al de rest niet door de qualies of eerste ronde eruit.

Presteert al enkele jaren niets meer en teert qua prize money op haar late tienerjaren en early twenties.
En de tijd van de lucratieve sponsordeals en fotoshoots ligt intussen ook achter ons denk ik.

Dat zal dan bij de Legends moeten zijn vrees ik :p
Kyrgios heeft het al is gedaan een slam dubbel winnen zonder moeite.

Ik zou het ronduit geniaal vinden twee tennissers die tennissen voor t geld en moeite doen als overbodig beschouwen die dan een grand slam samen pakken, een relatie en huiselijk geweld nadien zou de cirkel helemaal afmaken :love: .

Go team Touchard of Bomic :love: .

Nog ene die zijn tijd gaat verdoen in het College Tennis... Op tennisvlak ga je er niet op vooruit (soms zelfs integendeel) en je diploma is niets waard. Je wordt er ingezet om singles en doubles te spelen om zoveel mogelijk punten te sprokkelen voor je University maar er is nauwelijks of geen individuele begeleiding.
Goed, het zal ongetwijfeld wel een 'ervaring' zijn (op meerdere vlakken waarschijnlijk...) maar ik heb er nog maar weinig (eigenlijk geen) beter weten terugkomen dan toen ze vertrokken. Kijk naar P.-Y. Bailly...

Wat een pipo's zeg bij de organisatie.
81% kans op regen in NY 's morgens en ze laten de wedstijden gewoon beginnen
Gevolg: op elke baan staat het na 20 minuten overal suspended na 2 of 3 games gespeeld.
Straks <20% neerslag, mogen ze weer gaan opwarmen etc.
Begin dan gewoon ineens na de middag hé...

Terug
Bovenaan