Tennis

Minnen deze week finale gehaald van het WTA125 tornooi in Kozerki maar in drie sets verloren van Yastremska. Ze komt wel weer de top-100 binnen. :) Zanevska en Bonaventure eruit, Wickmayer en Minnen er terug in...

Hanne Vandewinkel klopte vandaag Amelie Van Impe in de halve finales in Koksijde (W25) en speelt haar tweede opéénvolgende W25 finale. Vorige week verloor ze nog de finale in Denemarken, hopelijk morgen voor eigen volk meer succes. Dit jaar al ferm gestegen en binnenkort staat ze al rond plaats 367. Er is nog een redelijke puntenkloof, maar Costoulas gaat moeten opletten of Hanne springt er dit jaar nog over en dat had ik echt niet verwacht.

Kans laten liggen hier...
Die Dino Prizmic is echt wel een talent. Net 18 jaar geworden en stijgt hier door daar nr 174 en al een challenger titel.
Slaagt hard en in de hoeken en is best snel.

MAAR soms te wild. Kimmer was gewoon dramatisch. Tal van breakpunten onbenut lagen, ballen wild uitslaan wanneer het punt gemaakt was, service was dramatisch, amper 10% gewonnen punten op 2e opslag en maar een 60 tal op 1e opslag, en veel te laag 1e opslag percentage. Nomaal is hij toch meer solide dan dat.

Oh well, goed tornooi maar blijft een gemiste kans, laat hier zo 50 atp punten liggen.

Goffin direct 1e ronde van Challenger verloren van Winnipeg tegen nr 165.

Ik zou mijn geld er niet op durven verwedden dat hij de qualies overleeft...

Ben nog weg tot donderdag dus ik hoop dat er tegen dan nog wat Belgen over zijn...
Misschien kan Colson nog eens een run doen.
Helaas , een dag te laat thuis om Bailly aan het werk te zien, zal voor volgend jaar zijn.

Al met al zwakke week van de Belgen aan de uitslagen te zien, alleen nog Gadamauri in het tornooi en dat is dan eigenlijk nog een Tsjetsjeen ;)

Ja het is een heel zwakke week van de Belgen, Bailly had ik nog wel in de QF verwacht, maar deze M25 tornooien zijn toch andere koek dan de Juniors. Gadamauri is geboren in Bocholt, dus Belg :p Is de meeste constante de laatste weken, komt dichtbij zijn beste ranking.

MAAR soms te wild. Kimmer was gewoon dramatisch. Tal van breakpunten onbenut lagen, ballen wild uitslaan wanneer het punt gemaakt was, service was dramatisch, amper 10% gewonnen punten op 2e opslag en maar een 60 tal op 1e opslag, en veel te laag 1e opslag percentage. Nomaal is hij toch meer solide dan dat.
Inderdaad en het leek ook al nergens op tegen Gombos maar daar kreeg hij het in de schoot
Staat op dit moment wat overgeklasseerd imho
Hopelijk bewijst hij mijn ongelijk in de USO qualties maar momenteel duidelijk toe aan een pauze

Gadamauri is geboren in Bocholt, dus Belg :p Is de meeste constante de laatste weken, komt dichtbij zijn beste ranking.
Je hebt gelijk natuurlijk en het was ook niet slecht bedoeld.
Daarnet aan het werk gezien, is een speler die er voor gaat en heeft nog wel wat progressie maar schiet toch wat tekort vrees ik om het ITF niveau te overstijgen.
Redelijk bizarre ontwikkelingen wel met die Argentijnen waar 1st seed Casanova met een set voorsprong opgeeft tegen landgenoot en ook Kestelboim (Casanova's dubbelpartner) w/o geeft.
Die Duitser ex top 200 heeft nu de beste papieren denk ik, morgen geraak ik er niet maar probeer zondag wel de finale mee te pikken.

Alcaraz haalt de 1ste set binnen tegen Djokovic maar het is zeker nog geen done deal, met Djoko ben je nooit klaar...

Die Riedi waar Goffin van verloor speelde wel mooi de finale (die hij nipt verloor), is zeker geen pannenkoek dus.

Finale M25 Koksijde niet gezien, moest onvoorzien zelf finale P500/P700 spelen (op papier sterkere tegenstander geblesseerd in halve finale), finale zoals verwacht wel kansloos verloren...

Carlito break voor, moet hij kunnen vasthouden nu...

Loting US Open qualies komt er ook aan
David vierde reekshoofd zie ik, verder nog Bergs, Coppejans, De Loore en Onclin
Zitten een paar gevaarlijke klanten tussen...

Benieuwd wie die WC Quinn Vandecasteele is, klinkt redelijk Vlaams alleszins.
20 jaar staat nu 619 en heeft in 2018 een paar futures gespeeld in België en Nederland (moet toen 15-16j. zijn geweest), sindsdien enkel in de VS gespeeld.

Carlito break voor, moet hij kunnen vasthouden nu...
Carlo verloren na bijna 4u. :frown: Die 2 mannen zijn elkaar ook echt wel waard.
En blij dat Djoko was. Zo'n hevige emoties zien we zelden van hem (toch op die manier).
Dat was echt geen gespeelde blijdschap. Dat zegt al genoeg. :tongue:

Qua mentaliteit buiten de baan kan je zeggen wat je wil van Djoko maar fysiek en mentaal op de tennisbaan blijft het een machine.

694

Ik wist al hoe laat het was toen set 2 verloren ging, al is Carlito in set 3 na die break achterstand nog mooi teruggekomen maar hij had nooit de bovenhand.
Dat verloren servicegame op 4-3 in set 2 was het kantelpunt, daar slaat hij een paar onbegrijpelijke UE's en de bordjes hangen weer gelijk. Matchpunt gehad in TB maar lag toen al mentaal onder.

Alcaraz woekert nog teveel met zijn krachten en verliest onnodige punten. Niet toevallig waren al zijn matchen in het tornooi driesetters.
Nole daarentegen die zet geen stap teveel en had in aanloop naar de finale wellicht de helft minder minuten op de baan gestaan. Met zo'n efficiënt spel zie ik hem, zonder blessures tenminste, nog een hele tijd meedraaien.

Tjah, enorme choke van Alcaraz. Djokovic die echt niets deed behalve servebotten en pushen. Groot atleet, maar dat er veel zijn die hem de grootste aller tijden noemen? Never.

Coppejans-Diallo (serve bot)
Goffin-Novak (moet te doen zijn)
Onclin-Trungelliti (gravel speler)
Bergs-Cazaux (geen cadeau)
De Loore- PH Herbert (recent nog van gewonnen)

Laatst bewerkt:
Tjah, enorme choke van Alcaraz. Djokovic die echt niets deed behalve servebotten en pushen. Groot atleet, maar dat er veel zijn die hem de grootste aller tijden noemen? Never.
Mentaal, zuiver qua karakterkop. Samen met Nadal toch de allergrootste voor mij.
Het globale plaatje? Absoluut niet. Dan ga ik eerder voor Federer.

Nog geen Belgische mannen aan het werk vandaag, enkel Wickie en Kempen

Bailly gisteren nog eens gewonnen in (om evidente redenen enorm zwak bezette) Augsburg challenger.

Prize money Qualifying US Open 2023
Ronde 1 - $22000
Ronde 2 - $34500
Ronde 3 - $45000

Collectief $65 miljoen en dus het hoogste bedrag van de 4 slams.

Nog geen Belgische mannen aan het werk vandaag, enkel Wickie en Kempen

Bailly gisteren nog eens gewonnen in (om evidente redenen enorm zwak bezette) Augsburg challenger.
Wicky had wel lastige eerste ronde, en dat is eraan te zien... 6-7 7-5 5-1 tegen Sebov, dus ze heeft er al hard voor moeten knokken. Wordt op dit moment teruggebroken op love bij het uitserveren, dus nog niet gedaan.

Bailly toch een knappe zege tegen een veel hogere geplaatste Topo, 6-1 6-2 is toch netjes. Tweede ronde tegen 2e reekshoofd Hassan, nummer 200.

Weer een schitterend begin voor David :thinking: , mag serveren voor de set op 6-5, wordt gebroken en verliest vervolgens TB... Gaat nog lastige match worden. Zou wel een blamage zijn als hij in Q1 naar huis moet met zo'n loting.

Moesten we er geld opzetten, elke keer hij een set kon uitserveren meteen terug gebroken werd, we waren hier rijk geworden. Echt een kenmerk van Goffin! :S

Het gaat precies snel inpakken worden... ook al break achter in set 2. :shutup:

Terug
Bovenaan