Tennis

Dit is inderdaad wel bemoedigend op zijn minst :) . Hopen dat hij nog verder geraakt deze week en wie weet is er dan terug regelmatig wat glimpen op te vangen van de Goffin van enkele jaren terug. Mannentennis in België heeft hem toch echt wel nodig ook.

David sowieso meer een gravel- dan een hard court man, bij Evans is het net omgekeerd. Reekshoofden er uit, ok, maar ADF is zeker geen cadeau. Djokovic was verre van top maar ADF speelde wel een heel goede match.

Dit is inderdaad wel bemoedigend op zijn minst :) . Hopen dat hij nog verder geraakt deze week en wie weet is er dan terug regelmatig wat glimpen op te vangen van de Goffin van enkele jaren terug. Mannentennis in België heeft hem toch echt wel nodig ook.
Gewoon het toernooi winnen en den David staat alweer in de top-20. Zo snel kan het dus gaan!
Op voorwaarde dat hij dus het toernooi wint he ;)

Wimbledon sluit (Wit)-Russische tennissers uit. :laugh: Triestig. ATP/WTA verzetten zich er wel tegen.
True that, belachelijk.

De hevige pro Poetins daar zou je misschien nog kunnen over twijfelen maar die zullen wel dun gezaaid zijn bij internationale topsporters zeker... .

ATP app is vernieuwd, je vindt er nu ook de WTA-uitslagen op, goed nieuws voor de WTA-liefhebbers hier denk ik

Swiatek ondertussen op 23 straight wints. Alcaraz ook weer een finale. Djokovic verliest in Belgrado als vanouds set één (deze week).

Nice, staat zelfs top-3 in de Race achter Nadal en Tsitsipas. Vorig jaar op Roland Garros derde ronde gehaald, dus daar liggen heel wat punten te grabbel om nog een snelle jump naar top-5 te maken. :)

Bij de juniors Costoulas vijf tornooien gespeeld dit jaar vier keer winst en een finale (verloren tegen de nr 1) staat zelf nr 2 ondertussen. Benieuwd hoe ver zij geraakt bij de profs de komende jaren.

Spreken we in dit topic eigenlijk ook over eigen tennisprestaties? :unsure:

Afgelopen weekend voor het eerst tennisles gevolgd, sympathieke lesgever! Het technische aspect van de sport sprak me al een tijdje aan. En ook het feit dat het goeie cardio is als je deftig kan spelen.

Voorlopig alleen maar geoefend op forehand en backhand. Jawadde, chance dat het indoor was want mijn ballen vlogen de helft van de tijd tegen het plafond. Wel echt leuke sport, ik kijk al uit naar mijn volgende les

Spreken we in dit topic eigenlijk ook over eigen tennisprestaties? :unsure:
Dat mag altijd. Mijn hoogste klassement was B+4/6 in dubbel (volgens de oude berekening). Nu speel ik al een paar jaar geen wedstijden meer maar in padel intussen wel P500, zou graag nog eentje stijgen maar de lichting jeugd die eraan komt wordt steeds sterker...

David blijft in een goede flow, met de qualies erbij nu toch alweer 4 matchen op rij gewonnen. Nadal zal andere koek worden natuurlijk :cool:

Had niet verwacht dat hij Botic zou kloppen, want die speelt zo regelmatig en klopt af en toe een (sub)topper. Botic speelde niet z'n beste match maar toch verrassend dat Goffin vrij makkelijk van hem won.
Geen Belgen in de challengers deze week, (Bergs nog ziek?) maar De Loore is in Italië tot in de kwartfinales geraakt op een M25, toch al 3 punten.:unsure: Hij speelt precies wel beter, maar zo gaan er geen grote sprongen komen in de ranking.

Denk dat Botic fysiek niet echt top was, heeft in Munchen ook moeten opgeven. Sowieso ook niet echt een gravel man met zijn vlakke hard hitting stijl. Doet niets af van overwinning natuurlijk.

De Loore zijn ranking is te laag voor Challenger hoofdtabellen en zijn niveau voorlopig ook denk ik. Al moet hij normaal nog gebruik kunnen maken van zijn protected ranking maar het niveau moet er ook wel zijn. Vorig najaar speelde hij een paar Challengers en vrijwel telkens er in de 1ste rondes uit. Dus misschien niet slecht wat ITF25k.

Bergs had virale infectie, blijkbaar nog onvoldoende hersteld.

Terug
Bovenaan