Tennis

Momenteel 5e set tie break tussen Thiem en Shitsipas. Go Thiem!

En wat steekt Kimmer toch allemaal uit deze weken, wint doodleuk de 1e set in de tie break. 1 magistrale lob om de minibreak te pakken en zelf foutloos on serve. In de set zelf was het Kimmer die wel vaak onder druk stond op service maar telkens sterk geserveerd wederom.

Ik zie nog steeds De Minaur winnen, maar toch straf.

Thiem gaat kapot zijn van t verlies maar moet toch ook binnen een paar dagen veel positiefs meepakken. Met dit niveau moet de weg naar boven absoluut terug kunnen!

Wat teleurgesteld over Wickmayer, 9 keer je opslag afgeven op gras tegen Blinkova terwijl je normaal toch een goede opslag hebt is niet best... .

Spijtig van 40-0 voor de game nog verloren en ineens ook de set. Je moet echt wel elk punt zelf maken tegen De Minaur want missen in baseline rally's doet hij nauwelijks.

Thiem gaat kapot zijn van t verlies maar moet toch ook binnen een paar dagen veel positiefs meepakken. Met dit niveau moet de weg naar boven absoluut terug kunnen!
Sowsieso al een gigantisch succes (en verrassing) om Tsitsi tot een 5-setter en match TB te dwingen. Staat duidelijk te laag op 91 maar of hij weer zijn top 10 plaats zal kunnen opeisen ik betwijfel het eerlijk gezegd.

Spijtig van 40-0 voor de game nog verloren en ineens ook de set. Je moet echt wel elk punt zelf maken tegen De Minaur want missen in baseline rally's doet hij nauwelijks.

Kimmer heeft een goede opslag die op gras en hardcourt redelijk goed naar boven komt maar hij heeft veel te weinig een winner in zijn racket zitten. Kan hij het niet of durft hij niet voor winners gaan vraag ik me af... Omdat hij een meer dan vaste speler is wint hij veel matchen op gravel omdat het op gravel veel moeilijker is om Kimmer naar huis te slaan met winners.

Tegen een De Minaur moet je wel zelf winners kunnen maken. De Minaur geraakt moeilijk door Kimmer zijn spel, maar op cruciale momenten gaat hij wel voor de winner, en met succes. Dat is eigenlijk het grote verschil vandaag tussen de 2, want Kimmer doet echt wel goed mee. Met dit spel had hij vast en zeker een match kunnen winnen hier tegen andere gravel bijter, maar echt wel pech met de loting. Zet Kimmer hier bvb tegen een loser als Ceccinato en Kimmer wint gewoon gezien de veel betere opslag. Hopelijk put hij vertrouwen hieruit en durft hij toch te stap zetten naar de hardcourt challengers, maar ik vrees ervoor...

Ik ben Goffin aan het volgen. 1ste set ging gelijk op. In de tie break was Goffin heer en meester. In de 2de set is Goffin zijn niveau wat aan het stijgen. Staat 4-2 in het voordeel van Goffin.

Bijzonder scoreverloop toch, set één geen breaks en dan twee v/d tien punten in de tiebreak ofzo op serve. Set twee twee breaks voor en nu weer gelijk. Heb er nog niks van gezien maar lijkt soms meer op een vrouwenmatch op vlak van score :unsure: .

Goffin nu toch wel onder stoom en dan gaat het toch wel heel snel. Puur op klasse is hij natuurlijk veruit de betere speler.
Hij denkt: Rap rap, terug richting de top-100 in zodat ik gewoon weer op de hoofdtabel sta. :tongue:

Veel strijd de eerste 2 sets maar nadien was Goffin toch te sterk.

Deze Goffin hoort toch nog altijd in de top-100 thuis en dat gaat hem wel weer lukken als hij blessurevrij blijft.

Laatst bewerkt:
Krakerke Murray-Tsitsipas en dan zijn ze nog maar eind set twee... .

Tsitsipas toch ook knap na een vijfsetter gisteren tegen Thiem gewoon terug op niveau.

Normaal gezien geen kans tegen Rublev. Maar niets moet nu nog en het is de 3de ronde dus ik verwacht dat Goffin bevrijdend zal spelen.

We zouden het bijna vergeten, maar Onclin gewoon weer kwartfinale op de Challenger van Milan gehaald. Gewonnen van Lavagno en Giannessi. Dit bevestigt nog maar eens dat hij weinig moeite kent met spelers buiten de top 200.
Nu volgt wel een echte test met Diaz Acosta (ATP 115).

Het was weer een typische Goffin match. Hij heeft zijn kansen gehad, was zeker niet de mindere tegen Rublev, maar dan op de belangrijke momenten liet hij het afweten.

Nu goed, bijna weer in de top-100, hier moet hij op verder bouwen.

Nu volgt wel een echte test met Diaz Acosta (ATP 115).
Klein pakske slaag gekregen. Ik zie in Onclin wel veel potentieel maar hij moet nog een beetje beter worden ..

Ik had gezien dat Goffin 1-4 voorstond in set drie met een dubbele break en dan de tweede keer dat ik ging kijken was ik verbaasd dat hij nog in vier sets heeft verloren :unsure: Typisch gewoon weer dus idd.

Klein pakske slaag gekregen. Ik zie in Onclin wel veel potentieel maar hij moet nog een beetje beter worden ..
Dat is wel heel streng. Ik heb de match nu niet gezien, maar 6-4, 6-3 is toch geen 'pakske slaag'.
Dan denk ik meer aan 2x 6-1 ofzo.

Op basis van wat ik gezien heb dit jaar, is het een heel complete speler. Alleen zijn opslag moet nog een pak beter, wil hij opschuiven richting de top 100. Hij moet dringend richting een opslag zoals die van Goffin. Dat is zeker haalbaar en voldoende om te stijgen in de rankings.
Ik krijg soms het gevoel dat mijn eigen opslag niet moet onderdoen en ik ben slechts een recreatieve speler die vroeger een hoge ranking had.. Ik zie nog regelmatig op de club spelers met een ranking tussen 80 en 100 die een veel betere opslag hebben.
In al de rest is hij natuurlijk veel en veel beter (laat er geen misverstand over bestaan, Onclin zou al die clubspelers naar huis spelen).

Laatst bewerkt:
Die Eubanks is in se vooral een serve bot maar ik vind die toch imponeren deze wimbledon, heel volwassen spel, kent zijn sterke punten en zijn gebreken duidelijk goed, heel clutch op de belangrijke momenten :thumb: .

Terug
Bovenaan