Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Welke wifi bakken? Powerlines, Pods of wifi van de router?

Ikzelf heb Netgear Orbi mesh wifi ter vervanging van de wifi van de router, dit geeft een betere dekking.

De router en de powerline(s) gebruik ik voor dekking over heel het huis te krijgen.
Die router/modem is nogal lawaaierig, dus staat in de gastenkamer naast de bureau.
Naar de woonkamer heb ik een ethernet door de kruipkelder voor PS5, Streamer en home cinema, dus daar geen problemen.
Tis dus vooral voor de bureau een degelijke dekking te krijgen.
Misschien is de kamer te goed geïsoleerd?
Een ethernet richting de bureau trekken via de gedeelde muur lijkt met nog de beste oplossing?

Powerlines zijn niet de beste oplossing, dit kan zeer goed merken maar in vele gevallen is dit maar matig.
Bekabeld is sowieso de beste oplossing maar als dit niet mogelijk is werkte mesh wifi meestal wel behoorlijk.
Telenet hun mesh zijn de pods, je kan deze gebruiken icm de nieuwere modem. Je kan dus luisteren voor je modem te ruilen met het nieuwere model en de nodige pods erbij huren.

Ik ben momenteel Telenet All internet + tv iconic klant.

De tv box gaat binnenkort de deur uit wegens te duur voor het aanbod. Nu overweeg ik in te stappen in de 12 m 'Yellow deal' van Telenet One. Dan zit ik een jaar voordelig voor internet en mobiel (momenteel ben ik bij Orange).

- Er bestaat de optie OneUp naar 1Gbps, ben je daar überhaupt iets mee? Door het wegvallen van Tv zou ik niet meer betalen, maar ik kan natuurlijk ook de gewone One nemen met 250 Mbps. Ik ben wel een stevige verbruiker verbruiker op vlak van 4k streaming en games downloaden maar heeft zo een 'dikke' downloadsnelheid in de praktijk wel een merkbare meerwaarde?

- Hoe is het Telenet mobile netwerk anno 2024? Ten tijde van BASE was dat redelijk triestig maar ik vermoed dat men toch wel wat bijgebeend is inmiddels?

Ik ben momenteel Telenet All internet + tv iconic klant.

De tv box gaat binnenkort de deur uit wegens te duur voor het aanbod. Nu overweeg ik in te stappen in de 12 m 'Yellow deal' van Telenet One. Dan zit ik een jaar voordelig voor internet en mobiel (momenteel ben ik bij Orange).

- Er bestaat de optie OneUp naar 1Gbps, ben je daar überhaupt iets mee? Door het wegvallen van Tv zou ik niet meer betalen, maar ik kan natuurlijk ook de gewone One nemen met 250 Mbps. Ik ben wel een stevige verbruiker verbruiker op vlak van 4k streaming en games downloaden maar heeft zo een 'dikke' downloadsnelheid in de praktijk wel een merkbare meerwaarde?

- Hoe is het Telenet mobile netwerk anno 2024? Ten tijde van BASE was dat redelijk triestig maar ik vermoed dat men toch wel wat bijgebeend is inmiddels?
Voor streaming ga je geen verschil merken tussen 250 Mbps en 1000Mbps,
voor netflix 4K wordt 15Mbps aangeraden: internet connection speed recommendations
Voor downloads ga je afhankelijk van waar je het download, tot 4 maal sneller zijn, op voorwaarde dat de server die effectief aan kan,
en je thuisnetwerk dit ook aankan.

Ik gebruik het telenet netwerk nu een aantal jaar, en geen noemenswaardige problemen, maar is natuurlijk regio gebonden.

Ik heb Tadaam besteld (als ik mij niet vergis is dit een product van Telenet?)

Ben benieuwd. Woon in een oude woning op de boerenbuiten met een oude lijn van Pxms, download 3,75/upload 0,38 mbps. Ik zou kunnen klagen maar hier is gegarandeerd maar 4,5 mbps mogelijk, dus veel zal het niet uitmaken. Voor thuiswerk gebruik ik altijd 4G van Orange, maar volgens hun site geven ze geen 4G dekking hier..
Wou dan Telenet internet bestellen maar snap niks van wat wij moeten voorzien voor Telenet, en ook niet direct in de mogelijkheid om nieuwe draden te voorzien.

Dus ben benieuwd naar het 4G Netwerk van Telenet, hopelijk is dit de oplossing!

Even feedback, sinds vorige week van All internet + TV Iconic naar One gegaan. Nu mijn promo op digitale tv was afgelopen zag ik het niet meer zitten om te betalen voor enkel eens naar het nieuws te kijken, dat doe ik nu via Apple TV.

Mobiel netwerk valt goed mee, ik merk niet echt verschil met Orange, en wel veel vaker 5g beschikbaar.

Mobiel netwerk valt goed mee, ik merk niet echt verschil met Orange, en wel veel vaker 5g beschikbaar.
Lucky you. Ik stond deze morgen op het binnenplein van een school in Ledeberg, niet bepaald op den buiten dus en ik had nog net H+-ontvangst (=3G) op mijn Telenet SIM. Als je op zoveel mogelijk plaatsen een bruikbare connectie wil, dan blijf je echt beter bij Orange. Iedere keer dat ik bv. door de Denderstreek rij, is het hopen dat ik geen belangrijke telefoontjes krijg, want de ontvangst is er zeer wisselvallig. Dat zeg niet enkel ik, maar ook de dekkingskaarten van het BIPT.

Lucky you. Ik stond deze morgen op het binnenplein van een school in Ledeberg, niet bepaald op den buiten dus en ik had nog net H+-ontvangst (=3G) op mijn Telenet SIM. Als je op zoveel mogelijk plaatsen een bruikbare connectie wil, dan blijf je echt beter bij Orange. Iedere keer dat ik bv. door de Denderstreek rij, is het hopen dat ik geen belangrijke telefoontjes krijg, want de ontvangst is er zeer wisselvallig. Dat zeg niet enkel ik, maar ook de dekkingskaarten van het BIPT.
Da's de 5G dekking, die als je doorklikt op Orange en Proximus net veel beter is bij Telenet.

Da's de 5G dekking, die als je doorklikt op Orange en Proximus net veel beter is bij Telenet.
Van zodra er een obstakel is of te veel mensen op dezelfde plaats samenkomen, kan je niet op die 5G-dekking rekenen en val je wegens het inferieure 4G-netwerk van Base/Telenet terug op 3G.

Vanaf wnnr kun je compensatie vragen/krijgen voor storingen? Wordt hier echt onnozel van die werken op’t eind van de straat. Al drie maand minstens ne keer per maand dat die nest eruit ligt van 14-17u ofzo.

Vanaf wnnr kun je compensatie vragen/krijgen voor storingen? Wordt hier echt onnozel van die werken op’t eind van de straat. Al drie maand minstens ne keer per maand dat die nest eruit ligt van 14-17u ofzo.
Altijd, zelf al vaak gedaan en zo goed als altijd gekregen, gewoon naar de klantendienst bellen en uitleggen.

ik wil nu , na bijna 10 jaar hier te wonen, en telenet klant te zijn, toch ook wel af van hen hoor.
reden is duidelijk lijkt me, jaarlijks zoveel % duurder, terwijl het TV aanbod krimpt (nu zag ik zender 44 xcite ook niet meer te kunnen krijgen via mijn ci+ module, geschrapt).

concreet: geen gsm's nodig hier.
enkel basic internet, een 30 gigabyte per maand lijkt me voldoende zelfs.
vaste telefoon mag, maar is geen must meer.
televisie aanbod: ik heb 2 smart tv's, wel allebei tegen aan de 10 jaar oud (samsung en sony). Ik merk dat apps installeren niet steeds super loopt, maar eventueel via chromecast werken moet ook lukken. Wat raden jullie me aan?
Indien mods vinden dat dit beter in een aparte thread gaat, mag deze uiteraard afgesplitst worden.

Hoe kan ik via de tv box een opname verder kijken die ik eerder gestopt ben? Ik heb precies alleen de mogelijkheid om te kiezen "vanaf begin kijken". Ik wil graag verder kijken waar ik gestopt was...

Hoe kan ik via de tv box een opname verder kijken die ik eerder gestopt ben? Ik heb precies alleen de mogelijkheid om te kiezen "vanaf begin kijken". Ik wil graag verder kijken waar ik gestopt was...
Die optie komt normaal vanzelf als je al gestart was met kijken. Al komt die misschien niet als je ofwel te kort kijkt, ofwel te dicht tegen het einde zit.

Nu Telenet de TV-box IP heeft uitgebracht, betekent dat dat het nu definitief nutteloos is geworden om nog coax te voorzien in 'alle kamers' een nieuwbouw?

Ik heb tijdens mijn verbouwingen nog coax gelegd 7 jaar geleden "just in case" maar eigenlijk was dat toen al een twijfelgeval en had ik het beter gewoon niet meer gedaan en in de plaats daarvan extra netwerkkabels gelegd overal (die er wel ook al liggen).

Terug
Bovenaan