Telenet en MoCa

belvedere86

Well-known member
Omdat ik niet tevreden ben van onze powerline adapters dacht ik om via MoCa te werken. Het instructiefilmpje zag er eenvoudig uit tot ik er zelf aan begin... Ik heb 2 van die adapters maar volgens mij heb ik iets te kort. Normaal dien je de ene adapter te connecteren met coax. Zo ziet onze "technische ruimte" er uit. Ik kan nergens de coax aansluiten op die adapter? Welke delen mis ik?

De 2 adapters zijn hirschmann inca 1g. Tnx

HJ5gdCe.jpg

6pEfNEf.jpg

wm2v1Ir.jpg

Foto 2:
- op de netwerkverdeler het zwarte deksel verwijderen en grijze kabel zoeken die naar de ruimte gaat waar de andere MoCa adapter komt
- kabel loskoppelen van netwerkverdeler en dit op output van adapter aansluiten adhv https://www.hubo.be/nl/p/coax-stekker-f-9-52mm/230635.html
- tussen netwerkverdeler en input van adapter een coax kabel aansluiten adhv https://www.hubo.be/nl/p/satelliet-tv-connector-v-metaal-2-stuks/936025.html

Op het oudere model was het omgekeerd. Aan de netwerkverdeler kon je die toen rechtstreeks aansluiten en aan het eindpunt met de tussenstukken.

En plaats eventueel nog een filter ertussen zoals de Hirschmann POEF 1006. Ik gebruik ook de Hirschmann 1G om naar de living te gaan en het werkt perfect, 389mbps op een 400mbps abbo, met de Orange router in de garage 75mbps...
Moest het niet lukken wil ik wel even een foto nemen van mijn setup.

IMG_7732.JPG
@Novus
Op de versterker
Input: coax van de straat
Output 1: coax naar modem
Output 2: coax naar hirchmann adapter
Output 3/4: leeg
Stroomkabel

Op de adapter
Onder links: output coax naar adapter in de woonkamer
Onder rechts: input coax van de versterker
Boven links: USB power
Boven rechts: Ethernet input van de modem

In de woonkamer komt het signaal dus over coax toe waar je met de 2de adapter dan je ethernet kan aftakken naar een draadloze router zoals in mijn geval. Aansluitend kan je dan je coax eventueel ook nog aftakken om naar je digicorder/TV te gaan vanop diezelfde adapter.

Afhankelijk van je coax kabel lengte in huis zou je die op output 2/3/4 moeten plaatsen aangezien dit verschillende sterktes zijn.
Meestal zit de modem op de output 2 omdat die er toch bijna altijd naast staat/hangt.

Laatst bewerkt:
Let op met die verdeler er tussen. Als ik me niet vergis zijn de eerste 2 poorten versterkte poorten. Ik weet niet of dat goed zal werken icm MoCa.

Hier ook tevreden MoCA gebruiker. Heb hiermee supersnelle verbinding tot zowel living als gaming kamer (gebruik dus 3 Hirschmann adapters). Was aan de kant van de Telenet NIU wel wat gepruts omdat er nog een andere versterker van vroeger hing, en ik moest oppassen of ik had om mijn Digicorder geen/slecht signaal.

Terug
Bovenaan