Tattoos & Piercings

Ben eens bij Amberbvo (insta handle) geweest.

Goed werk, snel, iets duurder maar dat compenseert met snel werken en de stencil die direct klaar ligt ipv de zoveelste artiest die de tekening nog moet maken..

Ook gewoon aangenaame griet, beetje flapuit maar fun.

Ga er wel geen grote werken laten zetten, want haar zwartste werk is nog steeds erg licht, for my taste.
Die Pokemons zijn wel cool eigenlijk

Vandaag nog eens verder doen aan mijn frontstuk.
Vorige keer toch een afknapper omdat het echt zeer begon te doen aan mijn lage buik en de numbing creme was uitgewreven.

Hoop vandaag de 4 uur te kunnen volharden.

Ik heb sinds gisterenavond een nieuwe tattoo. In principe mag ik nu 3 dagen niet sporten, maar dat gaat niet lukken. Zou ik wel zonder problemen kunnen sporten als ik zo'n second skin plakker zou gebruiken?

Ik heb sinds gisterenavond een nieuwe tattoo. In principe mag ik nu 3 dagen niet sporten, maar dat gaat niet lukken. Zou ik wel zonder problemen kunnen sporten als ik zo'n second skin plakker zou gebruiken?
Ik ben geen expert maar mijn gedacht zou zijn van niet, omdat het zweet dan vast zit onder die skin en dat lijkt mij niet zo fris. Ik ben gaan lopen en gewichtheffen vanaf een paar dagen na mijn tattoo maar gezorgd dat er geen kleren tegen konden wrijven tijdens het sporten en erna telkens direct een douche genomen en gewassen met zo'n specifieke milde anti-bacteriële zeep en geen issues gehad. Tattoo was op mijn bovenarm dus wel gemakkelijk 'veilig' te houden, zal niet met alle tattoos lukken natuurlijk.

Thanks voor het advies.
Hier onderarm, dus komt sowieso geen wrijving bij het sporten en zweten is op die plaats vrij beperkt.
Ik had ook eerder het idee dat het zweet dan "gevangen" zou zitten onder die second skin, maar ik las hier en daar dat ze dat wel aanraden om te gebruiken.

Waarom zou je het risico willen nemen voor maar 3 dagen?

Zeker voor iets zo permanent als een tattoo?

Voor hetzelfde geld gebeurd er iets en loopt ze uit en zit je ermee voor de rest van je leven?

Wanneer dan nieuwe afspraak? Was bij jouw vaste plaats?
Binnen 2-3 weken, we doen kleine sessies omdat ik een seut ben en we willen graag door doen.
Mijn vaste is gestopt en reageerde soms wat moeilijker.
Ik ben ook verhuist en hier in de buurt zit Tpain tattoo welke wel proper werk zet precies.

Zoveel plaats is er ook niet meer, haha.

Wil nog
- een soort van blackout arm met wat negatief werk, zodat mijn oude black n Grey licht zichtbaar blijft.
- dubbele sikkel en lorna shore logo op bovenkant voet links en rechts
- crest of courage van Digimon op knie
- darkscript op andere knie
- hamstring rechts een Nazgul met halo
- rechtzij (als er plek is) nog een dooie raaf. Linkerzij staat een grote zwarte.

Rest staat vol, behalve handen en kopke dan. Mss wat funny filler hier en daar.
Het kriebelt om een kant op mijn hoofd ook te doen, maar das een big leap en dan zou ik eigenlijk voor altijd willen weten of mijn haardos blijft.

Het is me opgevallen op graspop dat de Gen Z generatie veel meer blackwork en zware tattoos zet itt 10 jaar geleden toen iedereen black n Grey had.

Vandaag nog eens verder doen aan mijn frontstuk.
Vorige keer toch een afknapper omdat het echt zeer begon te doen aan mijn lage buik en de numbing creme was uitgewreven.

Hoop vandaag de 4 uur te kunnen volharden.
Hier is de rug zo goed als vol, enige plek die dan open blijft is de buik en borst. Wil ze heel graag laten doen maar bij de borst heb ik wel écht schrik voor de pijn. Rug viel beter mee dan verwacht, ribben waren mijn persoonlijke hel.

En zelf niet de grootste fan van numbing cremes, jij wel goede ervaringen mee? Hier schrik voor allergische reactie en het gevoel te hebben het niet te ´verdienen´. Zelf één maal, niet op eigen vraag maar die van de tattooeur lidocaine spray gebruikt op mijn ribben. Vond ik eigenlijk niet zo tof :unsure:
Ik zou het niet doen, zeker niet met die second skin omdat uw zweet idd vast gaat komen te zitten. Na een dag of 3 kan die second skin er af en zou ik op´t gemak terug beginnen. Zelf een grote fan van second skin!

Hier is de rug zo goed als vol, enige plek die dan open blijft is de buik en borst. Wil ze heel graag laten doen maar bij de borst heb ik wel écht schrik voor de pijn. Rug viel beter mee dan verwacht, ribben waren mijn persoonlijke hel.

En zelf niet de grootste fan van numbing cremes, jij wel goede ervaringen mee? Hier schrik voor allergische reactie en het gevoel te hebben het niet te ´verdienen´. Zelf één maal, niet op eigen vraag maar die van de tattooeur lidocaine spray gebruikt op mijn ribben. Vond ik eigenlijk niet zo tof :unsure:
Ik gebruike crème voor mijn front en backpiece, gewoon omdat ik dat leuker vind. Degene die mijn rug doet bij sinsin heeft dat ook standaard in de schuif liggen.
Echt NIKS gevoeld van die dikke lijnen. Gewoon aanrader.
Die spray is idd voor tijdens het proces.

Wel prijzig, dus voor mijn armen, knie,.. gebruik ik het niet. Ik smeer zo'n 3 tubes voor front en 4 voor rug.

Voor mijn front zit ik bij een artieste die veel detail steekt in haar werk dus die gaat meer plaatselijk werken. Eens de crème is uitgewerkt of er zijn plekken niet goed gedaan ist wel kut.
Nu goed, zij weet da ik er minder tegen kan (kom ook altijd van een nachtshift) dus daar wordt rekening mee gehouden.

Er zit wel nog een anti crème policy bij veel shops, is eerder ignorance denk ik want mijn tattoos blijven altijd goed.
Degene die zeggen da je het moet verdienen mogen met stenen gaan gooien.

Er zit wel nog een anti crème policy bij veel shops, is eerder ignorance denk ik want mijn tattoos blijven altijd goed.

Ik ben ook ne fucking pussy altijd geweest met veel traantjes en gepuf en geblaas... (Ik sta vol trouwens buiten benen)

Die cremes zijn geniaal. Laatste 3 sessies op mijn backpiece gebruikt. Waar the fuck was dat heel mijn leven. Ook op aanraden van mijn tattoo artist omdat ik anders helemaal lig te twitchen enal. Die was dat wel grondig beu na 10 jaar mij tattoeeren :unsure:

Ik ben ook ne fucking pussy altijd geweest met veel traantjes en gepuf en geblaas... (Ik sta vol trouwens buiten benen)

Die cremes zijn geniaal. Laatste 3 sessies op mijn backpiece gebruikt. Waar the fuck was dat heel mijn leven. Ook op aanraden van mijn tattoo artist omdat ik anders helemaal lig te twitchen enal. Die was dat wel grondig beu na 10 jaar mij tattoeeren :unsure:
Waar gade?

Ik heb vooral gehoord dat uw huid veel stroever gaat worden van die creme en volgens sommige veel meer kans op ´blow outs´.

Zelf kan ik er meestal best goed tegen, die ene keer dat ze spray hebben gebruikt bij mij was toen ik een mega kater had en amper had gegeten. Dat doe ik nooit meer!

Laatste tattoo was 4 uur werk tussen de schouders. Naast mij lag iemand die exact dezelfde spot liet doen en wel creme had gebruikt en daarbij zijn ze constant moeten stoppen en die moest om het half uur even naar buiten terwijl ik daar zelf lag alsof er niks aan de hand was, zonder creme :cool:

Ik heb vooral gehoord dat uw huid veel stroever gaat worden van die creme en volgens sommige veel meer kans op ´blow outs´.

Zelf kan ik er meestal best goed tegen, die ene keer dat ze spray hebben gebruikt bij mij was toen ik een mega kater had en amper had gegeten. Dat doe ik nooit meer!

Laatste tattoo was 4 uur werk tussen de schouders. Naast mij lag iemand die exact dezelfde spot liet doen en wel creme had gebruikt en daarbij zijn ze constant moeten stoppen en die moest om het half uur even naar buiten terwijl ik daar zelf lag alsof er niks aan de hand was, zonder creme :cool:
Waarom moest die naar buiten? Want je voelt oprecht een paar uur niks tenzij ze echt veel shaden en uw creme weg wrijven

Waarom moest die naar buiten? Want je voelt oprecht een paar uur niks tenzij ze echt veel shaden en uw creme weg wrijven
Geen idee, misschien had ´m een slechte dag ofzo. Was ook alleen het lijnenwerk (wat ik altijd veel rotter vind dan het shaden).

Terug
Bovenaan