Advies Tablet Tablet om strips te lezen

Nada

Member
Ik ben op zoek naar een tablet met als voornaamste functie het lezen van strips en soms ook eens een YouTube filmpje kijken.

Belangrijk is dat de tablet een groot scherm heeft, bij voorkeur meer dan 12 inch. Het formaat moet ook zo goed mogelijk bij A4 aansluiten om geen ruimte te verspillen bij het lezen van strips.

Daarnaast is een mooi scherm en een goede batterijduur ook mooi meegenomen.

Moet makkelijkste connecteren zijn met de computer en heeft bij voorkeur veel opslagruimte, of dit is uit te breiden met een SD kaart.

Momenteel heb ik twee opties in het vizier.
1) Apple iPad Pro 12.9 (2017) refurbished voor €371
2) OnePlus Pad voor €499

Voor welk van deze zouden jullie gaan? Zijn er nog andere opties die ik moet overwegen?

Budget is zo'n €500.
 
ipad. android tablets zijn rommel.


Apps zijn voor android zelden geoptimaliseerd voor tablets, de gui van android tablets is niet gemaakt voor tablet gebruik. Je moet maar eens iets van productiviteit proberen doen op een android tablet. een ios tablet is bijna een volwaardige laptop vervanger.

bij gsms heb je nog het argument dat apple overpriced is maar bij tablets zijn ze en goed geprijsd en ook gewoon de beste.

ik zou wel geen refurb ipad pro nemen van 2017. die krijgt al 6 jaar updates en dat zal dan ook bijna het einde van zijn support cycle zijn. Ik vrees dat je best wat oplegt voor een ipad air of gewoon een standaard formaat ipad koopt van 2022. een 6 jaar oude chip kopen voor wat meer scherm is gewoon weggegooid geld.

qua opslag ruimte. mijn vriendin heeft een 32 GB kobo e-reader en daar staan meer dan duizend boeken/ manga's op. daar zou ik heus niet naar kijken. Je kan een ipad ook draadloos mounten aan een nas/ netwerkschijf om snel wat dingen over te zetten. ik doe dat ook met mijn series en dat is op 4-5 min gepiept en dan ben je weer goed voor een paar maand.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb jaaaaren geleden een Acer Iconia tablet (Android) gekocht om strips/comics te lezen (en eventueel films te kijken in het vliegtuig).
In combinatie met een goede app (Perfect Viewer) werkt deze nog steeds uitstekend.
Het is wel maar een 10", waardoor je 1x in de rechterkant moet 'touchen' om naar onder te scrollen op de pagina. Een 12" en groter zal dit probleem waarschijnlijk niet hebben.
Als het vooral de bedoeling is om strips te lezen zou ik op zoek gaan naar refurbished of tweedehands toestellen (Android of Apple), dat scheelt soms heel wat in de portemonnee anders zit je wel met een dure reader waarvan je 90% van de gadgets niet gebruikt.
 
Terug
Bovenaan