Synthwave/Darksynth/Retrowave

Hoort een Mortiis hier ook bij? Is de enige waar ik aan dacht als ik darksynth zag staan. Al valt Mortiis eerder onder de noemer dungeon synth. Als het maar een naam heeft zeker :unsure:
Zit op m’n werk dus kan de bovenstaande aanbevelingen niet vergelijken:p
 
Mortiis ken ik niet maar zal straks eens luisteren. Van dungeon synth wel eens gehoord maar ken het niet echt. Had die term ook in de titel kunnen toevoegen.
 
Mja, heb Mortiis eens beluisterd maar dat is toch eerder donkere rock/metal en weinig synth georiënteerd.
Maar ik heb eens zitten zoeken op Google naar dungeon synth en blijkbaar zijn er verschillende invloeden: proto-dungeon synth, heavy/black metal en kosmische muziek.
Die proto-dungeon synth en kosmische muziek is meer synth georiënteerd: Jääportit (invloeden van Dead Can Dance en Arcana), Die Verbannten Kinder Evas (neo-classical, synth/electronic), Neptune Towers (dark ambient), Fata Morgana (synth).
Als het duidelijk synth afgestemd is mag je het hier posten, maar de bekendste in het genre, Mortiis, is gek genoeg het minst synth gericht. (no offence ;) )

 
Mja, heb Mortiis eens beluisterd maar dat is toch eerder donkere rock/metal en weinig synth georiënteerd.
Maar ik heb eens zitten zoeken op Google naar dungeon synth en blijkbaar zijn er verschillende invloeden: proto-dungeon synth, heavy/black metal en kosmische muziek.
Die proto-dungeon synth en kosmische muziek is meer synth georiënteerd: Jääportit (invloeden van Dead Can Dance en Arcana), Die Verbannten Kinder Evas (neo-classical, synth/electronic), Neptune Towers (dark ambient), Fata Morgana (synth).
Als het duidelijk synth afgestemd is mag je het hier posten, maar de bekendste in het genre, Mortiis, is gek genoeg het minst synth gericht. (no offence ;) )

My bad! Ik ben dan ook een absolute leek in het genre en de subgenres. Zag synth staan en legde de link met Mortiis omdat ik daar op wiki ofzo ook eens synth zag bij staan. Meer ken ik van Mortiis ook niet hoor, buiten dat die inderdaad zelf ook een black metal verleden heeft.
 
Mijn Top 10:

1. Dav Dralleon - Fall Ov Men
2. King Stephen - Vanitas
3. Chaos Vector - Eskhaton
4. We Are Magonia - The Living Envy the Dead
5. Fixions - Requiem for the Serpents World
6. Neoslave - Autoviolator
7. Reznyck - French Erections
8. JNNY COBRA - Ze Luciferi Y'all
9. Fixions - Dark Days
10. The Algorithm - Data Renaissance
11. (Mega Drive - Sequencer)
12. (Darkwinged - God Hunter)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan