Wat een lange post naast de kwestie, zeg. Het gaat toch niet over de discussie waar jij over begint.
@AgeofAI post dit
Dat is helemaal niet naast de kwestie, jij post dit
Trouwens, hiermee insinueer je dan dat Pichal fysiek misbruik wil plegen? We mogen zijn misdaad niet minimaliseren, maar hij heeft voor de duidelijkheid zelf geen kinderen misbruikt.
En dat vind ik iets om niet licht over te gaan, in de ogen van sommigen - rechters inclusief blijkbaar - is zélf geen kinderen misbruiken iets wat een lichtere straf verdient, terwijl de harde realiteit is dat dit een kwestie van vraag en aanbod is, waarbij Sven Pichal gewoon heeft bijgedragen aan het creëren van misbruik elders. Dit gaat ook niet over een onschuldige bijstaander die bij een ongeval geen hulp heeft gegeven, maar iemand die kickte op deze beelden, ze heeft verzameld en verder verspreid.
Waarop ik me afvraag of "om zich uit te leven" betekent dat hij dan in Afrika of Azië gaat kijken naar beelden van kindermisbruik? (want dat heeft hij hier gedaan) Of dat het insinueert dat hij daar kinderen gaat misbruiken? (wat hij hier niet gedaan heeft)
Enige realiteitszin graag, iemand die kickt op de beelden is natuurlijk iemand die een groot risico inhoudt om over te gaan tot de effectieve daden. Misschien is hij op dit punt gewoon net op tijd "betrapt", misschien is niet alles geweten.
Er zijn landen in Afrika en Azië waar mannen zoals Sven Pichal héén gaan precies met als doel misbruik te plegen, net omdat ze daar er ook mee wegkomen, en ja ik zou dat durven verbieden. Wij weten niet dat hij dat niet gedaan heeft, maar hij zit wél in een categorie die een gevaar vormt om die feiten te plegen.
Dat jij mensen wil gaan ophangen heeft er ook weinig mee te maken. Misschien wil je dat ook
in een groot stadion gaan doen. Moordenaars ook opknopen erbij? Misschien is
stenigen nog wel een tof concept, dan kunnen we ons allemaal eens uitleven? Of x aantal
zweepslagen voor first time offenders?
Er is geen nood om het in het belachelijke te trekken of te vergelijken met religieuze fundamentalisten in een regio waar pedofilie overigens ook een groot probleem is (
Bacha bazi).
Ik heb geen behoefte om dergelijk geweld tot een massa-spektakel te verheffen, ik vind wél dat er gesproken moet kunnen worden over indien nodig met dodelijke kracht, onschuldige burgers te beschermen indien het praktisch niet haalbaar is mensen levenslang op te sluiten in een "vergeetput" of chemisch te castreren, dat laatste (levenslange opsluiting) geniet wel degelijk mijn voorkeur in een moderne samenleving, zeker voor repeat offenders, géén derde kansen op dit vlak.
Slachtoffers beschermen en nieuwe slachtoffers voorkomen is mijn maatstaf van beschaving.
Daders van pedofilie blijven rehabiliteren in het besef dat die therapie allesbehalve 100% resultaat geeft maar integendeel (cfr. m'n vorige post met het artikel uit het Nieuwsblad) rond de 10% (of niet meer) opnieuw recidiveert is gewoon immoreel, want die 10% maakt dan opnieuw één of meerdere slachtoffers wiens leven voor een belangrijk stuk geruïneerd wordt.