Star Fox

Timboektoe

Well-known member
Crowdfunder FE
starfox.png

release: 25 juni 2026
genre: rail shooter
dev: Velan Studios

Star Fox 64 remake.

Star Fox is an action-packed adventure based on Star Fox 64 for Nintendo 64. Experience new gameplay modes (and rediscover returning ones) as you embark on a dangerous mission to save the Lylat System—which can now be explored in greater detail thanks to a complete visual overhaul of the game.

Maniacal scientist Andross seeks control of the Lylat star system, and only Fox McCloud and the Star Fox team stand in his way. Pilot your Arwing and travel the system battling opposing forces and performing thrilling aerial maneuvers, like barrel rolls and somersaults, to shake off enemies. Find alternative routes through the Lylat System during multiple playthroughs, taking on new missions and varied challenges. Plus, team up with friends in the new four-versus-four multiplayer Battle Mode.

Star Fox is a cinematic take on the Star Fox 64 game, featuring newly overhauled character designs, freshly revamped looks for each stage, plus detailed cutscenes, fully voiced dialogue and a sweeping orchestral soundtrack. The game also includes Joy-Con 2 mouse controls and a brand-new GameChat feature that puts you in the cockpit as your favorite characters from the Star Fox universe.

Laatst bewerkt door een moderator:
Alle relevante info staat ook hier geschreven:

Zit toch niet te wachten op al die remakes. Die star fox was toch ook uitgespeeld in een uur ofzo vroeger, er is wel wat extra content bijgevoegd precies maar toch jammer dat ze niet gewoon een nieuwe game maken. itt velen vond ik zero wel goed eigenlijk, en ook die RPG adventures vond ik wel leuk. Looks van de crew vind ik toch ook niet geweldig, fox zijn hoofd is precies opgezwollen, look van in galaxy film toch beter passend.

Ik denk dat deze hier wel aangekocht gaat worden. Destijds grijs gespeeld, als 1 van de enigste games op de N64, toen we nog klein mannen waren. Daarna nooit geen remake ofzo meer gespeeld. alleen 49,99 is wat veel

Ik denk dat deze hier wel aangekocht gaat worden. Destijds grijs gespeeld, als 1 van de enigste games op de N64, toen we nog klein mannen waren. Daarna nooit geen remake ofzo meer gespeeld. alleen 49,99 is wat veel
Hier ook geleden sinds Lylat Wars op de N64, dus ik stoor mij er niet aan dat dit ondertussen de 4de remake is. Laatste keer dat ik Lylat Wars gespeeld heb, moet 25 jaar ofzo geleden zijn. :)

Heb hem pre-ordered, want snakte wel wat naar next-gen stuff op de Switch 2, maar voor enkel de story is het zeker een dure game.

Vond de demo wel leuk, maar het viel mij hard op dat (buiten het audiovisuele) quasi alles hetzelfde is gebleven. :)

Net een eerste playthrough gedaan van begin tot einde. Inclusief de training was ik erdoor op anderhalf uurtje. Leuke replay, op naar veel meer om alle alternatieve routes te unlocken. :) Ik vind de cutscenes tussen de missies wel een leuke toevoeging en ze hebben de bosses met hun gekende "cockiness" nog iets komischer gemaakt. Heb het spel op easy gespeeld, maar vond dat al best moeilijk bij sommige missies (bijv. Macbeth met de Landmaster).

Ik vond Andross vroeger op de N64 "nightmare stuff" en op de Switch 2 is hij zeker nog een paar graden erger (pun intended).
En dan heb ik de "true form" nog niet gehad...

Bij een bepaalde cutscene (ergens op het einde) komt Falco "full-body" in beeld met zijn naakte, magere "vogelpoten". Vrij belachelijk zicht, precies een bodybuilder die "leg day" altijd heeft geskipt. 😆 Wat dat betreft, kon ik de kritiek op het redesign van de personages wel even begrijpen, ze hadden Falco beter zijn "botten" aangedaan, zoals in het originele design.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan