Skoda Fabia MK4 infotainment

Evil_Bunny

Member
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het zelf updaten van hun infotainment?

Ik krijg Android Auto niet aan de praat met mijn one+ nord 4 in mijn vrouw haar skoda fabia mk4.
Haar samsung s21 sputterde aanvankelijk ook wat tegen, maar met een duurdere (dikkere) usb kabel lukt het wel.
Ik heb alle truken van de foor al uit mijn hoed getoverd qua usb instellingen op mijn gsm. Hij gaat automatisch van dataoverdracht/AA naar alleen opladen tijdens het connecteren en de kous is af: connectie verbroken alvorens zelfs AA opgestart is op het scherm.

Normaal zouden softwareupdates OTA gebeuren. Al vind ik online dat er sommige updates via usb moeten gebeuren en dat die dan uit zichzelf de nieuwere OTA binnenhaalt.

Ben vooral benieuwd naar welke softwareversie mede-Skoda fabia mk4-eigenaren hebben steken. Hier is het 1760 terwijl ik online al zaken gelezen heb van 1800.

Kheb een lichtbruin vermoeden dat het One+ is die kak doet. Kheb dus ook een officiële one+kabel usb-c to usb-c besteld als laatste optie. Maar mogelijks zijn er dus stabielere en nieuwere versies van de skoda infotainment die mijn one+troep wel lusten.

Ik gebruik ook nog steeds een S21, zowel op mijn voorgaande Honda Civic als op mijn huidige BMW 3-serie, en dat werkt gewoon. Al moet ik zeggen dat het met de kabel ook veel voor problemen zorgde qua connectie verliezen. De usb poort van de gsm is uitkuisen en eventueel eens met een andere kabel proberen helpt soms maar na een tijd was het weer van dat.
Nadien voor de Civic AAWireless modele gekocht en toen geen probleem meer. De BMW heeft standaard AAWireless en daar werkt ook alles perfect.

Mijn Oneplus phones hebben altijd problemen gehad met deftig verbinding te behouden.

USB-foutopsporing aanzetten in Ontwikkelaarsopties heeft telkens dat probleem opgelost.

Heb ik ook al gedaan.

Mijne kabel is trouwens ergens afgeleverd bij een Mathilde in Brussel begod :angry:

Wat een zekerheid is, is dat het mijne laatste oneplus is.

Heb al jaren Oneplus en zit ondertussen al aan mijn 4de Oneplus. Nooit problemen gehad.

Bij onze Skoda Superb is de verbinding via kabel altijd stabiel. Is wel gewoon nog USB-A geen Type-C.

Wij hebben een Skoda Octavia (MK4) en zelf ook een One Plus Nord 3 en echt nog nooit problemen gehad met de (draadloze) verbinding. Werkt echt perfect.

Android auto op de gsm is up to date?
Zelfde voor je os op de gsm?

Terug
Bovenaan