Silent Hill 2

Boeee!!! Ik moet eerlijk zijn, het is maar de laatste paar jaar dat ik dit ook meer en meer weet te waarderen.
De reden dat ik geen ervaring had met SH en RE tot dan was ook omdat ik gewoon niet echt into horror was.

Maar games zoals TLOU en dan kleinere andere titels hebben me hier meer en meer toch wat doen in rollen. Silent Hill 1 heb ik als kind wel eens gespeeld maar nooit lang, altijd dat begin level. Maar nu met deze remake en de opbouwende jaren van wat meer horror games denk ik dat het tijd is om eens iets als dit compleet te ervaren :p

Games als The Quarry, Until Dawn of zo Cthulhu geïnspireerde games hebben me ook geholpen. Dit is nooit super scary of vuil, maar het donkere grimmige sfeertje wordt wel aantrekkelijker op een manier xD
Pas op, ik herken dat dat fantastische spellen zijn zu, daarom vind ik het zo k*t dat ik die niet kan spelen.
Die originele Silent Hill heb ik proberen spelen, ik werd echt gewoon fysiek misselijk van die sfeer.

Maar Bloodborne etc, wat eigenlijk ook wel op het randje is in sommige gebieden, no problemo voor één of andere reden

Pas op, ik herken dat dat fantastische spellen zijn zu, daarom vind ik het zo k*t dat ik die niet kan spelen.
Die originele Silent Hill heb ik proberen spelen, ik werd echt gewoon fysiek misselijk van die sfeer.

Maar Bloodborne etc, wat eigenlijk ook wel op het randje is in sommige gebieden, no problemo voor één of andere reden
Ja ik zegt ook niet dat ik dat denk eh :p

Maar idd Bloodborne is ook zeer grimmig, net zoals Diablo 2 of 4. Maar dat is denk ik anders omdat die GP zo niet echt in speelt op het echt echt horror of thriller aspect. Het is meer een donkere fantasy game dan echt horror, ik heb BB ook nooit zo ervaren als iets zoals een SH.

Boeee!!! Ik moet eerlijk zijn, het is maar de laatste paar jaar dat ik dit ook meer en meer weet te waarderen.
De reden dat ik geen ervaring had met SH en RE tot dan was ook omdat ik gewoon niet echt into horror was.

Maar games zoals TLOU en dan kleinere andere titels hebben me hier meer en meer toch wat doen in rollen. Silent Hill 1 heb ik als kind wel eens gespeeld maar nooit lang, altijd dat begin level. Maar nu met deze remake en de opbouwende jaren van wat meer horror games denk ik dat het tijd is om eens iets als dit compleet te ervaren :p

Games als The Quarry, Until Dawn of zo Cthulhu geïnspireerde games hebben me ook geholpen. Dit is nooit super scary of vuil, maar het donkere grimmige sfeertje wordt wel aantrekkelijker op een manier xD
Re4 kan je geen horror meer noemen vind ik.
Sh is toch een andere categorie.

Ik ervaar al die Souls games als horror :p
Maar gewoon meer recht aan toe, simpel.
Je krijgt direct tools om te groeien en uw ongeving te doen buigen naar jou. Wat het geheel ook zeer leuk maakt.

Silent Hill games, buig je eigenlijk zelf tot het einde. Je bewustzijn van het verhaal en de personages groeit. En dat is het zowat.

Het is ver verwijdert van de typische powerfantasy.

Re4 kan je geen horror meer noemen vind ik.
Sh is toch een andere categorie.
Ja dat zeg ik toch, stapsgewijs steeds een beetje dieper in de horror put. RE4 is even veel horror als dat TLOU dat is, gewoon wat gruwel hier en daar, maar niet meer dan dat. SH is meer dat typische unpleasing vibe horror. Terwijl The Quarry en Until Down de klassieke B horror movies zijn.

Er is veel gradatie in horror, en ik ben gewoon meer en meer wat aan het "ontdekken" wat ik leuk vind en waar het voor mij stopt, maar in het algemeen heb ik er al veel meer appreciatie voor. The medium was ook niet echt horror, maar de sfeer van da game zou ik ook ergens in het thema plaatsen.

Games waar ik nog mijn twijfels over heb zijn dingen zoals Amnesia en Alien: Isolation etc. Deze spreken mij als gameplay loop ook gewoon iets minder aan.

Je krijgt direct tools om te groeien en uw ongeving te doen buigen naar jou. Wat het geheel ook zeer leuk maakt.

Silent Hill games, buig je eigenlijk zelf tot het einde. Je bewustzijn van het verhaal en de personages groeit. En dat is het zowat.

Inderdaad, al is het bij mij wel enkel Bloodborne dat ik zou beschouwen als horror, DS is me meer dark fantasy. Games zoals A plague Tale is ook altijd zo wat ... dat is ook geen horror, maar toch wel wat luguber en unsetteling soms.

Bij de Souls games ben ik het meestal die klopt uitdeelt, helpt ook
Als ze nu eens een deftige 2 handed axe in Silent Hill zouden steken hé die scaled met strength hé, maar nee

Games waar ik nog mijn twijfels over heb zijn dingen zoals Amnesia en Alien: Isolation etc. Deze spreken mij als gameplay loop ook gewoon iets minder aan.
Ik haat echt dat type "one ai stealth boogieman" horror games. Nog steeds geen enkele van uitgespeeld. Incl. RE7 waar het eigenlijk nog beperkt is van wat ik lees. Ervaar dat altijd als extreem "immersie brekend".

The Medium aanschouw ik door de Yamaoka ost en gehele presentatie als de onofficiële "Silent Hill 5". Mist wel de fijnzinnigheid en meer melancholische ondertoon van Team Silent, maar toch serieus demoeite.

Best wegblijven van RE8 en RE4 in VR dan. Ik ben redelijk wat gewoon, maar dat hou ik ook niet langer dan een uur vol. Na verloop van tijd slaat dat letterlijk op mijn darmen. :poop:

Ik haat echt dat type "one ai stealth boogieman" horror games. Nog steeds geen enkele van uitgespeeld. Incl. RE7 waar het eigenlijk nog beperkt is van wat ik lees. Ervaar dat altijd als extreem "immersie brekend".
Alien isolation is niet 1 boogeyman hoir 🙂

The Medium aanschouw ik door de Yamaoka ost en gehele presentatie als de onofficiële "Silent Hill 5". Mist wel de fijnzinnigheid en meer melancholische ondertoon van Team Silent, maar toch serieus demoeite.
Ik was echt wel verrast door deze game, las er initieel veel bagger over maar dan later bij de fysieke PS5 release toch eens gekocht na een tijdje voor 20 euro en ik vond deze echt nog aangenaam. Heb hem de eerste keer wel gedropt, maar ik was meteen begonnen met een guide voor alle collectables en vond er toen niks aan. Half jaar later besloten te herbeginnen en dat ik het in 2 keer ging doen, 1 keer blind en 1 keer voor de opkuis en dat was 10 keer beter.

Alien isolation is niet 1 boogeyman hoir 🙂
I know. RE7 ook niet. Maar de situaties tot waar ik heb gespeeld alvast wel(+- 2tal uurtjes elk). "Figure out the room".
Komt altijd wel op hetzelfde neer.

Zoals ik al had gezegd, is dat iets waar ik spijtig genoeg gewoon niet over geraak. Stealth in single player is iets dat voor mij persoonlijk maar zelden echt overtuigend weet te zijn. Ik trek altijd de logistieke kant van hoe geluid en zicht werkt volledig in twijfel.

Nu zet mij in in de Bayou met 11 andere spelers en ik schijt met plezier mijn broek vol.

Op zich viel het nog allemaal goed mee dit stuk, wel vond ik de sfeer zeker al neig geslaagd. Met een hoofdtelefoon op hoor je echt elk detail van de wind en alles dat het doet bewegen + dan dat achtergrond geluidje dat het spel er aan toe voegt terwijl je door die mist en steegjes loopt :p.

Maar eeuhm seg, ne mens moet nog al eens moeite doen om gewoon een plaatje muziek op te zetten seg in dat spel.. :music:

Deze avond wel eens kijken of ik niet al per ongeluk iets geskipt ben. Ik was terwijl ik het stadje aan het verkennen was ook de eerste puzzel aan het oplossen, maar deze is opgelost voor ik alles gezien heb in het stadje en de dingen zijn nu precies zo wat aan het veranderen. Dus ik hoop dat ik de overige zaken die ik nog niet bezocht had nog kan bezoeken in deze fase.

Op zich viel het nog allemaal goed mee dit stuk, wel vond ik de sfeer zeker al neig geslaagd. Met een hoofdtelefoon op hoor je echt elk detail van de wind en alles dat het doet bewegen + dan dat achtergrond geluidje dat het spel er aan toe voegt terwijl je door die mist en steegjes loopt :p.

Maar eeuhm seg, ne mens moet nog al eens moeite doen om gewoon een plaatje muziek op te zetten seg in dat spel.. :music:

Deze avond wel eens kijken of ik niet al per ongeluk iets geskipt ben. Ik was terwijl ik het stadje aan het verkennen was ook de eerste puzzel aan het oplossen, maar deze is opgelost voor ik alles gezien heb in het stadje en de dingen zijn nu precies zo wat aan het veranderen. Dus ik hoop dat ik de overige zaken die ik nog niet bezocht had nog kan bezoeken in deze fase.

Haha,

Ja, wat een uitdaging om die jukebox aan de praat te krijgen! :P Ik ben er gisteren ook aan begonnen en... wow, Bloober heeft het gewoon gedaan! Ik ben echt onder de indruk. Visueel ziet het er fenomenaal uit, echt prachtig! En die audio... man, het is gewoon crazy! De soundscape is zo intens, het voelt alsof de achtergrondmuziek je letterlijk omringt. Je haren gaan ervan recht overeind staan.
Eerlijk, ik had mijn twijfels over Bloober in het begin, net als velen, maar ze hebben het ondenkbare gedaan. Dit spel overtreft nu al al mijn verwachtingen (en dat is nog maar mijn eerste indruk!). Alles is van een ongelofelijk hoog niveau, de visuals, de audio, de voice acting, de motion capture... Het is allemaal heel goed gedaan.
Ik kan echt niet wachten om vanavond verder te spelen! Dit gaat een epische horror ervaring worden.

Terug
Bovenaan