Show us your pc!

Vanavond deze schoonheid gaan ophalen:

CPU: Intel Core I9 10900K (OC Edition By FENN)
MB: ASUS ROG Strix Z490-F
SSD: Samsung EVO 970 PLUS 2TB
RAM: G.skill Trident Z RGB 2*16GB 32GB 3200MHz
CASE: NZXT Elite H510 Black Elite
COOLER: NZXT Kraken Z63 AIO Cooler
GPU: Asus Strix RTX 3090 STRIX 24GB OC
Prachtig! Mag ik vragen hoeveel die gekost heeft?
 
Wat €3000??

Ik volg het al jaren niet meer maar hoe komt het dat zoiets 3k kost?
 
Wat zou je zelf aanraden idp ?
Zijn wel wat keuzes:

Corsair 4000D Airflow
be quiet! Pure Base 500DX Black
Phanteks Eclipse P400A Digital
Phanteks Eclipse P600S
Corsair 5000D Airflow
Lian Li Lancool II MESH
Fractal Design Define 7 Black + Light TG
Fractal Design Define S2 Black

Die Fractal's zijn wel 1 van de betere. Zeker die Define 7.
 
Zijn wel wat keuzes:

Corsair 4000D Airflow
be quiet! Pure Base 500DX Black
Phanteks Eclipse P400A Digital
Phanteks Eclipse P600S
Corsair 5000D Airflow
Lian Li Lancool II MESH
Fractal Design Define 7 Black + Light TG
Fractal Design Define S2 Black

Die Fractal's zijn wel 1 van de betere. Zeker die Define 7.
In de nabije toekomst was ik van plan om een Define 7 te kopen maar als ik wat reviews zie dan valt op dat de stock airflow niet zo goed is of je moet altijd het deurtje open laten of het andere bovenpaneel erop zetten. Zaken die ik nu net niet wil doen aangezien het zo stil mogelijk moet zijn.
Maar anderzijds is zoiets allemaal relatief natuurlijk want die temps onderling verschillen niet zoveel.
 
In de nabije toekomst was ik van plan om een Define 7 te kopen maar als ik wat reviews zie dan valt op dat de stock airflow niet zo goed is of je moet altijd het deurtje open laten of het andere bovenpaneel erop zetten. Zaken die ik nu net niet wil doen aangezien het zo stil mogelijk moet zijn.
Maar anderzijds is zoiets allemaal relatief natuurlijk want die temps onderling verschillen niet zoveel.
Het enigste dat wat minder is aan die Define 7 zijn de fans. Vervang die door goeie Noctua's of Be Quiet's en airflow is zeker heel deftig.

Dat bovenpaneel vervangen is ook wel een optie voor highend hardware. Is met een knop en kliksysteem, dus heel simpel om te vervangen.
Deurtje open laten hoeft niet. Temps vallen zeer goed mee in die case. Als je fans op een hoger rpm zet. Al zou ik voor CPU's hoger dan een 3700X wel een topmount AIO gebruiken, zo kan de warme lucht direct bovenaan weggezogen worden.

Tijdje terug nog voor een 9lives forumlid in die case gebouwd en was echt wel heel gemakkelijk, was met een 3700X, x570 TUF, 16GB 3600, 2080S, 1TB NVMe, etc.

0Sjf9e1.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: nTFs
Wat raden jullie aan momenteel voor processor/mobo/pasta en ram voor rond de 400eur voor voor’upgrade van mijn zoon zijn "gaming" pc (games zoals minecraft e.d. )
Zit momenteel nog met phenom ii x4 965
Gpu is een 970gtx, voeding en samsung ssd blijft.

Kijken naar een i5 10600k of toch ergens een bepaalde ryzen(5)?
 
Wat raden jullie aan momenteel voor processor/mobo/pasta en ram voor rond de 400eur voor voor’upgrade van mijn zoon zijn "gaming" pc (games zoals minecraft e.d. )
Zit momenteel nog met phenom ii x4 965
Gpu is een 970gtx, voeding en samsung ssd blijft.

Kijken naar een i5 10600k of toch ergens een bepaalde ryzen(5)?
Een Ryzen 5 3600 met een B550 bord en 16GB 3200 komt ongeveer uit op ±€415. Reken daar ook €30-40 bij voor een deftige CPU koeler.


Een 10600K met een deftig Z490 bord en 16GB 3200 komt op ±€460, daar moet je ook een €30-40 bijrekenen voor een deftige koeler.


Dus bij die Intel set ga je wel bijna €500 voor kwijt zijn. Met die Ryzen set gaat hij ook heel content van zijn zeker omdat hij van een Phenom komt.

Koelpasta zit al bij die CPU koeler bij, dus op zich is het niet nodig om dat nog eens extra aan te kopen. Als je extra wil hebben zou ik TG Kryonaut kiezen. Gebruik die voor al de systemen dat ik bouw.

 
Een Ryzen 5 3600 met een B550 bord en 16GB 3200 komt ongeveer uit op ±€415. Reken daar ook €30-40 bij voor een deftige CPU koeler.


Een 10600K met een deftig Z490 bord en 16GB 3200 komt op ±€460, daar moet je ook een €30-40 bijrekenen voor een deftige koeler.


Dus bij die Intel set ga je wel bijna €500 voor kwijt zijn. Met die Ryzen set gaat hij ook heel content van zijn zeker omdat hij van een Phenom komt.
Mercikes, 500 is ook geen probleem.
Zit er een merkbaar verschil tussen de 2 sets?
Welke zou jij nemen?
 
Mercikes, 500 is ook geen probleem.
Zit er een merkbaar verschil tussen de 2 sets?
Welke zou jij nemen?
Qua gaming zit er niet heel veel verschil tussen beide CPU's. Zou gewoon de Ryzen set kiezen, imho. Heb er al veel gebouwd met de 3600 en iedereen is er tot hiertoe heel content van.

Die 3600 i.c.m. een 3000 reeks GPU (in de toekomst, bvb) zal zeker heel deftig presteren.
 
Qua gaming zit er niet heel veel verschil tussen beide CPU's. Zou gewoon de Ryzen set kiezen, imho. Heb er al veel gebouwd met de 3600 en iedereen is er tot hiertoe heel content van.

Die 3600 i.c.m. een 3000 reeks GPU (in de toekomst, bvb) zal zeker heel deftig presteren.
Bedankt, dan ga ik kijken voor het ryzen setje.
Je hebt ineens ook mijn gpu vraagje beantwoord want dat zal in de toekomst wel aan bod komen bij de volgende upgrade.
 
Omdat ik thuis moest werken heb een kotje in onze garage gebouw dat dan kan dienen als bureau/gaming ruimte
Pc:
Cpu 5800x AMD
Mobo Asus strix x570-e
Gpu Aorus rtx 3090 master
Nzxt Z73 waterkoeling
Ram Corsair 32gb dominator
Case Phanteks luxe 2 enthoo
Nvme 2x 500gb Barracuda
SSD 2x 1000gb Barracuda
HDD Barracuda 4gb
Monitor Samsung G9

Gamingroom Gamingroom 1
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan