Action PC PS4 XBOX Shadow of the Tomb Raider

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
apps.18792.69361434237560300.08369373-2b5b-4056-89d1-c943a5bfd11b.6a7a7b13-e318-4ba9-a0b4-9c2a49219710


officiële site

release: 14 september 2018
genre: action-adventure
dev: Eidos Montreal


Het laatste deel in de huidige trilogie.

In Shadow of the Tomb Raider, Lara must master a deadly jungle, overcome terrifying tombs, and persevere through her darkest hour. As she races to save the world from a Maya apocalypse, Lara will be forged into the Tomb Raider she is destined to be.

 
Ben met deze bezig omdat hij bij Plus zat en ik hem nog niet had gespeeld. Knap spel! Speelt precies beter weg dan de vorige 2, maar is wel al ‘lang’ geleden.. Is precies ook iets meer Uncharted style verhaal.
 
Speelt idd wel tof en veel elementen van Uncharted dat erin terugkomen.
De game zelf maak je ook zolang je zelf wilt, ga je elke crypt of tomb verkennen?
Of enkel die dat je kan vinden door het verhaal te volgen.

De vorige heb ik ook gespeeld (in de sneeuw starten?) maar dat was minder mijn ding en stond vrij snel af.
 
Deze daarnet uitgespeeld. Voor mij de beste van de 3 (nog eens wat trailers van bekeken terug), het was gewoon veel meer gericht op de omgeving/verhaal/... en niet gans de tijd enemies neer knallen. Top! De setting spreekt me ook meer aan, tropische settings zijn meestal goed, dat zwemmen in het water, prachtig gewoon.

Verhaal op zich was nu niet zo sterk, maar past. Haar sidekick mag nog iets beter vind ik, weet wel niet hoe.. Bv. Nathan/Scully zijn veel sterker dan Lara/Jonah.

Een paar mankementen, bv. naar die ‘klei’ springen had ik toch soms wat problemen mee, of een paar andere controls die niet echt ‘soepel’ waren.

Had het alleszins niet verwacht, want de review scores zijn voor deze lager dan de andere 2.
 
Terug
Bovenaan