Action PS4 Shadow of the Colossus

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
image


release: 7 februari 2018
genre: action
dev: Bluepoint Games (remake), SCE Japan Studio

Van de makers van Ico en The Last Guardian.

Set off on a quest to bring a girl back to life, your task is to bring down 16 gigantic beasts. Armed with only your wits, a magical sword and a bow, venture out into expansive landscapes on the back of your trusty steed and seek out each Colossus. But be warned – while each giant has a specific weakness, finding and exploiting it will be far from simple. A thrilling mixture of exploration, platforming, puzzle-solving and action awaits…

 
Ik ben hier eens aan begonnen. Ik had precies iets anders verwacht.. weet niet. Zit nu aan 3/16, is precies allemaal zo obvious? Nu, speel wel op makkelijk, maar dat doet niets aan de gameplay.

Is wel 15 jaar oud, misschien konden ze gewoon niet meer doen toen.
:unsure:
 
Ze worden wel een beetje moeilijker IIRC, of wat meer puzzelwerk, maar het gaat zeker nergens een zware mentale uitdaging zijn :tongue: Toch vond ik het somehow wel echt de moeite (in den tijd ten minste), ook vanwege de sfeer enzo :biglaugh:
 
Yeah dit gaat meer over de rit dan de gameplay. ICO vind ik persoonlijk meer geslaagd in zijn opzet.
 
Heb de remaster een aantal jaren ook uitgespeeld en vond het wel een aangename beleving en verhaal.....maar enigste zwaar minpunt was voor mij de besturing en de camera. Beiden zijn m.i. niet echt vlot te noemen en halen de game halvelings onderuit

Om te antwoorden op uw vraag: het is wel 16x 'hetzelfde' dat je moet doen en sommigen zijn wat moeilijker (maar niet extreem). Maar vond zelf dat hier voldoende verschil in zat om het interessant te houden, zowel in boss arena als in boss zelf
draak, aap, slang, vogel, reus, ridder, stier,.. om het simpel uit te drukken)
 
Heb de remaster een aantal jaren ook uitgespeeld en vond het wel een aangename beleving en verhaal.....maar enigste zwaar minpunt was voor mij de besturing en de camera. Beiden zijn m.i. niet echt vlot te noemen en halen de game halvelings onderuit

Om te antwoorden op uw vraag: het is wel 16x 'hetzelfde' dat je moet doen en sommigen zijn wat moeilijker (maar niet extreem). Maar vond zelf dat hier voldoende verschil in zat om het interessant te houden, zowel in boss arena als in boss zelf
draak, aap, slang, vogel, reus, ridder, stier,.. om het simpel uit te drukken)
Misschien even dat laatste in spoiler tags zetten :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Heb de remaster een aantal jaren ook uitgespeeld en vond het wel een aangename beleving en verhaal.....maar enigste zwaar minpunt was voor mij de besturing en de camera. Beiden zijn m.i. niet echt vlot te noemen en halen de game halvelings onderuit

Om te antwoorden op uw vraag: het is wel 16x 'hetzelfde' dat je moet doen en sommigen zijn wat moeilijker (maar niet extreem). Maar vond zelf dat hier voldoende verschil in zat om het interessant te houden, zowel in boss arena als in boss zelf
draak, aap, slang, vogel, reus, ridder, stier,.. om het simpel uit te drukken)
Die besturing/camera is inderdaad zeer 'vreemd'.. Nu, ga sowieso verder spelen!
 
Alle jong, wat een top game. Was het al op PS2 en de remake is fenomenaal.
Alles hangt natuurlijk ook af naar wat je verwachtingen waren toen je starte met het spel.

Maar eens je op hard speelt, of time trials doet voor alle unlocks, of de platinum bv, dan wordt het soms toch even spannen.
Ook zijn de eerste bosses wel iets "simpeler" en minder "woooow" dan de latere die nog komen, also simpel maar top verhaal.

Lekker donker verhaal.
 
Ik vond het een bijzonder lege wereld met bazen die je in een bepaalde volgorde moet verslagen. En spijtig genoeg toch wat glitches als je op sommige bazen moet op klimmen.
 
Ik vond het een bijzonder lege wereld met bazen die je in een bepaalde volgorde moet verslagen.
Die lege wereld is net iets wat het mooi maakt IMO, past in het totaal plaatje. Maar wat denk ik wel een plus punt kon geweest zijn voor dit spel, is dat je alle colossi in gelijk welke volgorde zou kunnen gedaan hebben. Want op zich zit die restrictie er enkel artificieel in om de stijgende moeilijkheidsgraad vorm te geven. Iets wat voor mij persoonlijk niet zou gemoeten hebben. Gewoon a la Dark Souls 1 ga en sta waar je wilt. Is het te moeilijk, probeer dan misschien eerst iets anders.
 
Er mocht wel iets meer uitleg zijn over wat er buiten die bazen nog was. Ik herinner mij iets van fruit en planten, waarmee uw karakter sterker werd. Per toeval ben ik hier eens op gebotst, staat nergens uitgelegd.
 
Er mocht wel iets meer uitleg zijn over wat er buiten die bazen nog was. Ik herinner mij iets van fruit en planten, waarmee uw karakter sterker werd. Per toeval ben ik hier eens op gebotst, staat nergens uitgelegd.
Denk dat ge de verkeerde game voor hebt.
 
Haha, dit bevestigt alleen maar mijn stelling :D

Juist lizards, dat was het! Er zaten er altijd twee of drie op zo'n kapelachtig gebouw/ruïne
Die lizards en dat fruit geven in vergelijking met het verslaan van en colossus mss 1/10 van de bonus.
Deze zijn complete bijzaak en verder van totaal geen belang, geen idee welke info je daar dan graag over had gehad.

Ik vind dit juist tof, je kan tenminste iets ontdekken voor jezelf en als je het gemist zou hebben, heeft het eigenlijk geen invloed gehad.
 
Terug
Bovenaan