Science Fiction

Y: The Last Man en Foundation komen hier onder verwachting binnen :(

Morgen start Invasion hopelijk maakt die meer golven. 🤞

● 'Strange Planet' TV Series, Based On The Popular Webcomic, Heading To Apple TV+ With Dan Harmon
Strange Planet, the immensely funny and often sweet webcomic from Nathan Pyle, is becoming an Apple TV+ series. Apple gave the animated series a straight-to-series order, with Pyle and Rick and Morty and Community creator Dan Harmon executive producing. Like the comic that inspired it, Strange Planet will follow beings from another planet as they deal with everyday situations and complexities in comedic ways.
imagine-pleasant-nonsense-nation-w-pyle-700x700.jpeg
D1J_C1fX4AYj4K1-700x700.jpeg

qXUckuC.jpg
kW05pPn.jpg

● Lost in Space is terug voor zijn 3e en laatste seizoen

● Ook The Orville warped eindelijk terug in known space voor zijn 3e seizoen en dit op 10 maart 2022 dus wel nog even geduld hebben.

● Sci-Fi Series ‘Moonhaven’ Officially Begins Filming at AMC
Created by Peter Ocko, Moonhaven is set on a utopian moon colony that may hold the solution to sustaining life on Earth, which has become increasingly hazardous. The suspense thriller focuses on Bella Sway, a lunar cargo pilot and smuggler 100 years in the future who finds herself accused of a crime and marooned on Moonhaven, a utopian community set on a 500 square mile Garden of Eden built on the Moon to find solutions to the problems that will soon end civilization on Mother Earth. A skeptic in Paradise, Bella is sucked into a conspiracy to gain control of the artificial intelligence responsible for Moonhaven’s miracles
22ReN.jpg

● Tom Hanks zal vanaf 5 november te zien zijn in de langspeler "Finch" op Apple+.

● Op 18 November zal de USS Discovery crew beginnen met hun onderzoek naar een gravitationele anomalie op Paramount+

● Tilda Swinton To Star In Post-Apocalyptic 'Golden-Age' Musical From The Act Of Killing Director

... SOLD!

From Joshua Oppenheimer, the director of "The Act of Killing" and "The Look of Silence," two intense, award-winning documentaries about the Indonesian mass killings of 1965–1966, comes a musical about family. It only gets better from there, folks.

The NEON distributed film is titled "The End" and stars Academy-Award winner Tilda Swinton, "1917" star George McKay, and Stephen Graham from "Boardwalk Empire." Signe Byrge Sørensen from production company Final Cut for Real and Oppenheimer will produce with Wild Atlantic Pictures. So far, next to no details of the plot have been revealed but the film has been described as a "golden-age musical about the last human family."

Ik was aan het wachten om Y te bekijken tot het volledige seizoen uit is maar als ik alle reviews lees denk ik dat ik deze toch ga skippen. Spijtig want de comics schijnen wel zeer goed te zijn.
En Foundation was toch mega gehyped? Dit is ook niet de moeite dan?

Kga ze allebei wel uitkijken maar mijn verwachtingen lagen wel een stuk hoger. Y: The Last Man focust tamelijk hard op de politieke clash in DC en dat werkt perfect wanneer het relevant is (nuclear engineer aanzetten om aan het werk te blijven zodat stroom voorziening gegarandeerd blijft) maar absoluut niet wanneer het verzandt in democrat vs republican muggenpisserij.

Foundation is nog wat afwachten wat het gaat worden peinzek. Ze zijn er in ieder geval al een hoop zeemzoete relatie stroop aant over smeren.

Ik was aan het wachten om Y te bekijken tot het volledige seizoen uit is maar als ik alle reviews lees denk ik dat ik deze toch ga skippen. Spijtig want de comics schijnen wel zeer goed te zijn.
En Foundation was toch mega gehyped? Dit is ook niet de moeite dan?
De comics zijn mega goed, staat makkelijk in mijn top 20 beste comics ooit 👌.
Foundation ga ik sowieso kijken, goede reviews of niet. Y ga ik waarschijnlijk mijn tijd niet aan verdoen, nog veel te veel te zien.

De comics zijn mega goed, staat makkelijk in mijn top 20 beste comics ooit 👌.
Foundation ga ik sowieso kijken, goede reviews of niet. Y ga ik waarschijnlijk mijn tijd niet aan verdoen, nog veel te veel te zien.
Ooit ga ik de comics wel nog eens lezen, als ik eens ergens tijd en goesting heb.
Foundation wil ik eigenlijk ook wel nog bekijken.

Ik kreeg idd ook een vibe dat Foundation niet goed begonnen was, maar ondertussen wel zijn "footing" aan het vinden zou zijn. Is dat dan niet zo?
Enne thx for the heads up over Invasion!

Foundation start goed, ondanks dat het weinig met de boeken te maken heeft. Maar gaandeweg verzandt het in een sci fi B-film formaat met dure visuals.

Het is geen must-see materiaal, meer om een lege avond op te vullen.

De andere serie, Y, is idd te politiek. De meeste personages zijn ook bloedirritant waardoor je vaak de uit-knop wilt indrukken.

Er is blijkbaar een heel verhaal waarin Disney opgescheept zat met die serie omdat ze Fox hadden overgenomen. Maar om een 2e seizoen te maken moesten ze extra geld op tafel leggen, de serie was dus redelijk kansloos voordat de eerste aflevering op het scherm kwam.

Nu dat de serie weinig kijkers weet te lokken is de animo al helemaal weg om extra seizoenen te filmen.

Foundation start goed, ondanks dat het weinig met de boeken te maken heeft. Maar gaandeweg verzandt het in een sci fi B-film formaat met dure visuals.

Het is geen must-see materiaal, meer om een lege avond op te vullen.

Het begon idd best ok. Ik moet ep 6 nog zien. Ik wil het goed vinden maar het begint me toch ook tegen te steken. Ep 3 was irritant omdat ze deden alsof ep 2 niet bestond. Ep 5 is voor het grootste deel compleet overbodig en uitgerokken. En dan opnieuw (ST: Discovery, Westworld) van die zelfingenomen voice overs: ''I'll start by spewing some obvious statements in fancy words so it gives the show a pompous air. All what you're about to see will probably have little or nothing to do with what I'm saying. But it sounds cool and super intelligent.''
Nope nope nope.
De Cleons vind ik wel nice.

Net bezig met een Orville rewatch, dus laat seizoen 3 maar komen.

Net bezig met een Orville rewatch, dus laat seizoen 3 maar komen.
Waarom blijft zoveel volk naar The Orville kijken? Ik heb daar 1/2e a 1/3e van seizoen 1 gezien en vond dat verschrikkelijk.
Is het de moeite dat ik opnieuw begin en verder kijk?

Waarom blijft zoveel volk naar The Orville kijken? Ik heb daar 1/2e a 1/3e van seizoen 1 gezien en vond dat verschrikkelijk.
Je hebt het wsl al vaker gelezen, maar ik vind het een goeie mix tussen old school TNG-style Star Trek en droge humor. Er zitten cheesy momenten in, maar die vergeef ik gewoon meteen. Leuke personages en best goeie cgi en muziek.

Het wordt wat serieuzer verder in de reeks, maar ik geloof wel dat als je van in 't begin al moeite moet doen om te blijven kijken, je het later niet plots goed gaat vinden.

Morgen start Invasion hopelijk maakt die meer golven. 🤞

● 'Strange Planet' TV Series, Based On The Popular Webcomic, Heading To Apple TV+ With Dan Harmon
Strange Planet, the immensely funny and often sweet webcomic from Nathan Pyle, is becoming an Apple TV+ series. Apple gave the animated series a straight-to-series order, with Pyle and Rick and Morty and Community creator Dan Harmon executive producing. Like the comic that inspired it, Strange Planet will follow beings from another planet as they deal with everyday situations and complexities in comedic ways.
imagine-pleasant-nonsense-nation-w-pyle-700x700.jpeg
D1J_C1fX4AYj4K1-700x700.jpeg

qXUckuC.jpg
kW05pPn.jpg
ik volg deze comics al langer, maar vraag mij af of dat gaat overkomen op TV?

What's not to love. 😄 zoals Vloet ook reeds zei goeie mix tussen droge humor en pure onzin terwijl ze er toch regelmatig in slagen iets met meer substantie te brengen. Het hoeft van mij niet al te serieus te worden want het laatste seizoen vond ik iets minder. Geef mij maar de stand alone adventure of the week episodes. Feels like the 90s

Als ik de meeste recensies bekijk zeggen ze dat het (ook zoals hier) het Star Trek TNG gevoel geeft. En dus zijn "zoveel volk" eerder mensen die al met 1 voet in de serie zitten. En het moet gezegd, het is wel smaakvol gedaan alsof het een extra seizoen is van TNG. Seth McFarlane is ook een aanwinst voor de serie en draagt het geheel. Ik zie het ook niet los van de backlash op Discovery, velen die The Orville ophemelen vinden Discovery een ware puinhoop (en te woke ook nog).

Als je nu meer serialized storylines gewend bent dan is The Orville niet echt de juiste invulling. Een aantal verhalen zijn ook gewoon over interacties met de crew, zoals je in TNG ook had. Dus er zit niet altijd iets "groots" achter.

K'heb het gevoel dat het sentiment rond discovery wat aant keren is. Het is zo dat The Orville meer OG star trek is dan Discovery. Discovery is vaker all out high octane action wat aanvankelijk veel trekkies tegen de borst stootte maar...

Eens je je er bij neerlegt dat dit de nieuwe trek is
2CnAcMi.gif

is het best genietbaar :p

Met Picard hebben ze bewust geprobeerd de oude TNG terug te brengen... Discovery > Orville > ... > Picard :cry2:

Laatst bewerkt:
In Foundation is eigenlijk alleen het empire gedeelte interessant imo. Al dat gedoe op Terminus en vooral die actie scenes geven mij een beetje stargate vibes van vroeger.

K'heb het gevoel dat het sentiment rond discovery wat aant keren is. Het is zo dat The Orville meer OG star trek is dan Discovery. Discovery is vaker all out high octane action wat aanvankelijk veel trekkies tegen de borst stootte maar...

Eens je je er bij neerlegt dat dit de nieuwe trek is
2CnAcMi.gif

is het best genietbaar :p

Met Picard hebben ze bewust geprobeerd de oude TNG terug te brengen... Discovery > Orville > ... > Picard :cry2:

Het vreemde hieraan is dat ik S3 van Discovery net een stap omlaag vond na de eerste twee seizoenen...

Ik vond het 2s van Discovery het beste maar het 3e wel beter dan het eerste.

Net de eerste 3 afleveringen van invasion gezien en dat smaakt naar meer. Ook deze is weer overgoten met serieus wat menselijk drama, soms wat on the nose maar toch al bij al best wel smaakvol gedaan. De uitrol van de invasie zelf gebeurt stapvoets maar dat komt de suspense ten goede. Er spelen ook een aantal bijzonder mysterieuze elementen die mij alvast overtuigen wekelijks te blijven kijken. 👌

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan