Science Fiction

Ik snap niet waar gij naartoe wilt argumenteren? Ge zegt toch gewoon hetzelfde als mij?
Geen leading rollen => check zegt gij ook
"Maar toch blijven ze beide in van die "niet slecht maar uiteindelijk maar middelmatige" series en films steken => check, dat geldt voor heel de lijst die gij geeft imo?

Zeker doen, Y staat makkelijk in mijn lossen top 10 beste comic reeksens ooit.
Whatever.
Geen leading rollen zeg ik idd ook maar wel in een aantal meer dan middelmatige films (ook imo). ;)

Ik was ondertussen aan The Wicked + Divine begonnen maar kan er precies niet goed inkomen. Laatst die ik uitgelezen heb was Invincible.
Battle Angel: Alita vond ik ook een zalige reeks al ben ik met de laatste reeks niet meer helemaal mee (Mars Chronicles).

EnCRqfx.jpg
f6Ct09H.jpg
WNkm4Ja.jpg

Jh6PZxG.jpg
Eby2H5x.jpg
dtvrKCZ.jpg

5qLTDBZ.jpg
8fiIK1z.jpg

Eindelijk de reveal van Skarsgard als Baron Harkonnen en he's lookin mighty fine. :biglaugh:

De schrijfstijl met innerlijke dialogen en speciale zinsconstructies neemt tijd om aan te wennen. Ik denk dat de verfilming van Villeneuve beter verteerbaar zal zijn voor een breder publiek.

Cool ik ga het boek tijdens mijn aanstaand verlof lezen, dan zitten er een paar maanden tussen vooraleer de film uit komt. Heb wel de filmversie van David Lynch al gezien dus ik ben een beetje vertrouwd met het verhaal.

Heb zelf juist het boek uit en ik vond het echt wel goed. Wat moeilijk om te lezen ja en die battles uit de boeken gaan beter tot hun recht komen op beeld, zeker met iemand als Villeneuve. Ben nu aan Dune Messiah en heb daar dan weer het gevoel dat ene George L. daar wat teveel bij heeft afgekeken

Een veelbelovende trailer: de dialogen gebruiken eigentijds Engels wat je dichter bij de karakters brengt en er is zelfs plaats voor humor. Dat herken ik niet van de boeken. De minimalistische industriële look vind ik wel fijn. In de "franchise" zijn er vele andere stijlen geweest: die van Jodorowski (Dali), Lynch ging voor napoleontische Empire stijl, games gingen voor steampunk.

I caved ook maar gekeken. Trailer is niet slecht maar nogal gewoontjes. Maar is hopelijk gewoon om volk te lokken en is de echte film minder actie georiënteerd. 😅 Ik hoop op veel slow meandering sfeerscheppende shots. 🤞

I caved ook maar gekeken. Trailer is niet slecht maar nogal gewoontjes. Maar is hopelijk gewoon om volk te lokken en is de echte film minder actie georiënteerd. 😅 Ik hoop op veel slow meandering sfeerscheppende shots. 🤞

Ik heb er wel vertrouwen in na Blade Runner... :unsure:

Ik hoop wel beter dan. Blade Runner 2049 was zalig in de cinema maar nogal saai thuis op BR 😬. Verhaal van Dune is wel veel interessanter

Dat verhaal op Apple TV+ gaat denk ik veel afwijken van de boeken, of zoals ze het zelf verwoorden "aanpassen aan een tv-format". Zoals ze zelf zeggen zijn de boeken meer een samenraapsel van ideeën zonder "personages van vlees en bloed" dus mss is dat beter. Ik gok dat enkel 10% van het oorspronkelijke verhaal over blijft want er is wel veel tussen de lijnen in te vullen.

Ik verwacht meer van de Dune filmreeks, het meest spannende aspect gebeurt niet op het scherm: haalt het genoeg geld binnen? Want anders zullen we daar bij een cliffhanger achter blijven.

Ik hoop wel beter dan. Blade Runner 2049 was zalig in de cinema maar nogal saai thuis op BR 😬. Verhaal van Dune is wel veel interessanter
Ah nee, BR2049 al 3 keer gezien (1 cinema), en ik vind die thuis even goed tot zijn recht komen eigenlijk. Er zitten een paar scenes in die wat detached aanvoelen t.o.v. het geheel, maar overall very solid.

Ik heb er wel vertrouwen in na Blade Runner... :unsure:
En Arrival, en Enemy, en... eigenlijk alles dat Denis tot nu toe gemaakt heeft :clap:.

Deze week begonnen aan Another Life. 2 afleveringen gezien en toch wel twijfels, vooral omwille van de personages. De moeite om verder te kijken?

Ik zie praktisch alles van Sci-Fi maar Another Life ziet er zo plat uit. Adults doing teen drama in space vermoed ik?

● The Lower Decks is back for S2. Eerste seizoen was een leuk tussendoortje maar ook niet meer dan dat.

● Waititi was al ruime tijd bezig aan een animated Flash Gordon film maar heeft van zijn producer groen licht gekregen om er een live action film van te maken.

● De trailer voor Y The Last Man werd reeds gepost in de trailerthread maar hier heb je hem nog is. :p

● Nog 30 dagen tot de Dune release
PLaPkgy.jpg

Ik wil heel erg excited zijn, maar die Y trailer laat mij koud.
De comic was post-apoc, met serieuze thema's, maar ook wel degelijk fun en (licht) kleurrijk. De trailer geeft mij de indruk dat ze enkel het "ooooooh so very serious business" over hebben gehouden. Het ziet er ook wat low budget uit.

Ik hoop heel hard dat ik fout ben :headshake:

Terug
Bovenaan