Science Fiction

leuke tip is idd een toffe docu. Is trouwens deze maar dan opgeknipt in 5 stukken;
De Blu-ray is onder die titel online gemakkelijker terug te vinden.

● Hirokazu Koreeda komt met een nieuwe en jawel voor de eerste keer waagt hij zich aan science fiction. Met films zoals Shoplifters, Nobody Knows, Monster en Like Father Like Son op zijn palmares niet één van de minste en best een grote naam, zeker in het festival circuit.
sheepinaboxtrailer1mainimg5992.jpg

"This project began with the idea of 'bringing the dead back to life using the latest technology, I was interested in exploring the conflicting perspectives about how technological advancement clashes with human inner values.... With technology evolving at a pace far beyond what I had imagined, I felt that this reality might arrive sooner than expected." Klinkt heel gelijkaardig aan Kubrick/Spielberg's A.I. maar heb wel vertrouwen in Koreeda dat die daar een geheel andere draai aan gaat geven onder een sowieso veel intiemere en emotioneel gegronde invalshoek.

● Ook Andrew Stanton (WALL·E, Finding Nemo, John Carter, ...) komt met een nieuwe; In the Blink of an Eye
4vWqIdoBavo1htxmxlScDniOS9C.jpg

Debuteerde op Sundance en reacties waren precies nogal mixed dus lijkt een love it or hate it prent te worden. Een drieluik over 3 verschillende tijdlijnen heen; een verhaal over waar we vandaan komen, waar we zijn en waar we naartoe gaan. Onder andere Rashida Jones & Kate McKinnon nemen hoofdrollen voor hun rekening.

● Amazon MGM deelt naast de onthulling van het logo mee dat de live-action Voltron movie starring Henry Cavill cinemas zal overslaan en direct naar streaming gaat.
voltron-logo-henry-cavill.jpg

Verwachtingen voor deze waren al vrij laag maar bij deze worden ze nu onbestaand. ;p

● Van de crew achter films zoals The Endless, Synchronic, een indie drama sci-fi horror thriller raunchy comedy.
drcloenCH7ZautM7hnd9r9WScNV.jpg

"a singular film of trauma and addiction that delivers laughs, horrors, and tentacled alien sex."
Zoals sommigen onder jullie ondertussen weten heb ik een vrij diepgaande kennis over alles tentakels. Benieuwd of deze voortplant gelijkaardig aan aardse varianten door een spermatofoor aan te smeren met zijn hectocotylus. "Touch Me" lijkt me geen geweldige topper te worden maar kga hem natuurlijk wel moeten checken. Will report back. ;p

● Teaser voor het 4e en voorlaatste seizoen van Strange New Worlds
Het vorige had zoals gebruikelijk weer z'n up en downs. Altijd net genoeg goeie afleveringen om te compenseren voor de mindere. The Sehlat Who Ate Its Tail en Terrarium waren prolly de twee hoogvliegers van het 3e seizoen voor mij. Seizoen 4 verschijnt reeds 23 Juli. Hopelijk deze keer wat meer goeie afleveringen. 😅

● Redux Redux is een low budget indie revenge flick. Scoort bijzonder goed op Rotten Tomatoes maar wel maar juist over de fresh threshold voor de meeste individuele critics. Voor de genre fans dus.
reduxreduxpostermainimgbig592.jpg

● Nieuwe teaser voor HBO hun Lanterns reeks die 16 augustus uitkomt

● Met christina Ricci en Mena Suavari schoon volk (vroeger toch) maar dit ziet er absoluut afgrijselijk uit. Tenzij ik uit verschillende hoeken te horen krijg dat deze so bad it's good is ga ik deze toch maar stilletjes laten passeren peinzek.
Net IMDB even gecheckt; 2.9, yeah judging from this trailer that looks about right. 😅 De regisseur is 10 jaar bezig geweest met dit project... Je zou er bijna medelijden mee krijgen.

Deze daarentegen ziet er wel best lachen uit. Operation Taco Gary's wordt omschreven als een wacky sci-fi road trip comedy. Paar leuke momentjes in de trailern hopelijk niet alle leuke momenten uit de film. Maar ook een best leuke cast van minder bekende B-Listers zoals Simon Rex, Jason Biggs, Arturo Castro en Doug Jones. Will check it out.

● Eindelijk de eerste teaser voor Na-Hong Jin's Hope!
● Eindelijk ook een eerste poster voor de langverwachtte nieuwe van Na-Hong Jin, de sci-fi thriller Hope. Na-Hong Jin plaatste zichzelf in 2008 op de map met The Chaser en wist ook met zijn vorige, The Wailing, hoge ogen te gooien. Heel benieuwd wat hij deze keer gaat voorschotelen nu hij met Fassbender, Vikander en Taylor Russell tussen de voor de rest Koreaanse cast een stuk internationaler gaat.
MV5BMzkyZDBkMmUtYjU3Yy00ODdlLWExYmMtN2MxNjA1YjRjYzI1XkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

"A mysterious discovery is made on the outskirts of the remote harbor town. The residents find themselves in a desperate fight for survival against something they have never encountered before." Jammer genoeg nog wel altijd een hele poos wachten. Release zomer 2026. 😅
Deze teaser geeft inderdaad hoop! :woohoo:

Laatst bewerkt:
Ik denk dat dat vijfde seizoen van For All Mankind voor twee afleveringen inhoud had, het is wel heel uitgerokken.

Je kan als kijker meteen voort naar de spin-off Star city voor de sovjetkant van het verhaal. Twee afleveringen om mee te beginnen. Volgens de reviews ga je gaandeweg wel meer naar het typische spionageverhaal en zie je weeral weinig van het ruimtegebeuren.

Ik zit nu aan aflevering 6 en vind het eigenlijk toch allemaal weer bijzonder goed in elkaar zitten. Het gaat inderdaad meer om de identiteit van en strijd voor Mars alhoewel met de nieuwe space race voor Titan het ruimte element toch ook nog steeds vrij prominent aanwezig is. Met de commentaar dacht ik al dat we terug zouden gaan naar het alledaagse soap drama van seizoen 3 dat nog steeds telt als dieptepunt alhoewel zelfs dat in zn geheel nog best ok was. Alle andere seizoenen inclusief wat ik al van het 5e gezien heb zijn meer dan ok imo.

Ik ben mijn lijst aan het maken op Letterboxd. Voeg mij gerust toe

Scif-fi is mijn favoriete genre, maar ik ontbreek nog veel films, aangezien ik nog niet veel films heb toegevoegd.

Wat zijn jullie lijstjes?

Benieuwd naar jullie lijsten! :)

Als in een gerangschikt best of all time lijstje of wat bedoel je juist? Want dan is the Undiscovered Country als je nr1 wel een a-typische keuze but hey more power to you als dat jouw GOAT is.

Heb zo'n dikke 10 jaar geleden (time sure flies 🫠) deze thread nog gestart met deze lijstjes;
Best of Lists
> Science Fiction Essentials
> Classic Science Fiction (00s - 60s)
> Forgotten Gems & Future Classics

Wel niet speciaal op volgorde maar eerder een verzameling van en ondertussen dus wel vrij outdated. Ik hou wel een beetje van lijstjes (understatment) dus wil me er van de week wel eens over buigen hoe mijn sci-fi top er momenteel zou uitzien.

Blijkbaar Stargate op Amazon al gecancelled.
tenor.gif

Leek allemaal rond. Best curieus wat er finaal nog misgelopen is. In Variety lees ik; "Amazon execs were concerned that Gero’s take on the series would not have broad appeal beyond the franchise’s already dedicated fanbase."...
Misschien zo slecht nog niet dat ze er dan gewoon de stekker uittrekken ipv er iets plat van te maken dat weer iedereen moet aanspreken.

Terug
Bovenaan