Science Fiction

Star Trek: Picard S03 afgekeken.
Prachtig was dat. Een gigantische nostalgue-trip van voor tot achter en ge moet daar inderdaad voor zijn. En ik ben ervoor. Dus voor mij was dit echt ongelooflijk. I laughed. I cried.
Heb net de finale gezien. Ik vond het ook geweldig.
En de crew met Jack en Seven lijkt me echt wel eens één die een waardige Next Generation zou kunnen zijn.

Ik moet de laatste nog zien maar idd wat een verschil met vorige 2 seizoenen. Dit is ook gewoon wat mensen van Picard verwacht hadden denkik. Bijzonder vreemd hoe ze de personages van de eerste 2 seizoenen bijna volledig negeren in dit laatste maar het was duidelijk geen slechte keuze.

En ja het is een en al nostalgie en memberberries maar TNG geraakt daar gewoon mee weg.

Star-Trek-Picard-full-cast-together-finale-will-screen-in-theaters-1.jpeg

giphy.gif

● Cinemacon loopt op z'n einde maar er zijn een hele hoop trailers voorgesteld. Waaronder een naar't schijnt vrij epische oorlogs trailer van Dune Part 2. Zal hopelijk één van de dagen wel op het net verschijnen. 🤞

● Strange New Worlds S2 - 15 Juni

● Black Mirror S6 - Juni :woohoo:

First look photos van Dune Part 2

dune-2-first-look-vanity-fair-10.jpg

Baron Harkonnen is back

dune-2-first-look-vanity-fair-11.jpg

Austin Butler’s Feyd-Rautha, the remorseless killer who stands to inherit control of House Harkonnen

dune-2-first-look-vanity-fair-04.jpg

Zendaya back as an even more battle hardened Chani

dune-2-first-look-vanity-fair-03.jpg

Florence Pugh as Princess Irulan

dune-2-first-look-vanity-fair-07.jpg

Rebecca Ferguson as Lady Jessica, marked with lines of prophecy.

dune-2-first-look-vanity-fair-02.jpg

As a member of the Bene Gesserit religious order, Léa Seydoux’s Lady Margot helps oversee the manipulation of the galaxy.

Op die eerste 2 fotos na kunnen we al vast stellen dat het een mooie film gaat worden. :oi22:

More here: https://www.vanityfair.com/hollywood/2023/04/dune-part-two-exclusive-first-look

dune-part-2-poster.png

:woohoo:

● Fedde Alvarez (Evil Dead 2013, Don't Breathe) wist ook deze onlangs te delen
Fup3JC9WIAAbOdI

Filmen is begonnen voor de nieuwe naar verluid meer traditionele slasher in het alien universe.

● Gareth Edwards nieuwe film verandert van naam. True Love > The Creator. Release date moves up: 6 October > 29 September. De trailer die ze op cinemacon te zien krijgen was naart schijnt vrij fenomenaal dus ben benieuwd.

● Star Wars by Wes Anderson as envisioned by AI was al langer een ding maar nu ook een full fledged trailer. :biglaugh:

Laatst bewerkt:
● Gareth Edwards weet al sinds Monsters (2010) interessante dingen naar het grote doek te brengen en daar lijkt hij met deze gewoon mee voort te gaan.

emd2qifr0f0b1.jpg

● Sci-Fi romcom met de generische titel; Robots. Yes this will most likely suck.

● Otoy's team up with the Roddenberry archive continues to deliver sweet sweet goods. (> youtube playlist) Hun diensten om de hele star trek legacy en impact te archiveren zullen nog door generaties gewaardeerd worden. Nu hebben ze ook holografische lightfields gecreëerd van alle enterprise bridges door de tijd heen. Kun je in VR doorheen de museums wandelen en de documentaires op het scherm van je favoriete brug afspelen. En die favoriet is natuurlijk de TNG brug.

● Stars on Mars
Stars-on-Mars-Fox.jpg

Fox is pitting an unusual mix of 12 celebrities — including disgraced Tour de France champion Lance Armstrong, McLovin and "Modern Family" actor Ariel Winter — against each other during a simulated stay in a Martian colony for an upcoming reality TV show. 🤷‍♂️

● Foundation returns 14 July

● Fired on Mars - Tragikomedie gedreven door enorm bijtende satire.
Jeff Cooper has to reinvent himself after being fired from his position in the space start-up Mars.Iy. With no chance to return to Earth, he has to find again meaning in a dangerous, alien, but familiar corporate landscape.

● Binnen 2 dagen krijgen we terug de avonturen van Pike en zijn crew voorgeschoteld.
NHrhE6O.jpg

nieuwe trailer;

Er gaan weer serieus wat "speciale" afleveringen tussen zitten, inclusief een Lower Decks crossover! :laugh:
Star-Trek-Strange-New-Worlds.jpg

Bijna creepy hoe hard die op hun animated counterparts lijken. 😅

● Net zoals Black Mirror trouwens! Season 6 verschijnt eveneens binnen 2 dagen, 15 juni, op netflix!
ehUvhmN.jpg

● Een maand later is het dan de beurt aan Foundation om terug te keren.
foundation-season-2-poster.jpg

Nieuwe trailer;
Persoonlijk vond ik dat eerste seizoen meer dan de moeite. Gewoon niet vergelijken met de boeken want het verhaal wijkt er serieus van af maar als je dit er los van kan zien is het verhaal dat ze hier brengen echt wel goed!

● They Cloned Tyrone, 21 juli op netflix. This looks surprisingly decent for a netflix original? 😅

● Biosphere, a post-apocalyptic buddy comedy. Low-fi indie SF is vaker miss dan hit maar deze werd geregisseerd door Mel Eslyn. Die eerder reeds zijn schouder zette onder films als The One I Love, The Intervention, and Horse Girl als producer. The One I Love is fantastisch en ook die andere 2 waren heel leuk. Dat is een stevig palmares. Ben benieuwd.

● James Cameron Wants To Do Another Terminator Focused On A.I., But 'Nothing Has Been Decided'
Not another one! 😅 Die franchise heeft zoveel potentieel maar keer op keer bakken ze er niets van dus misschien beter om die I/O schakelaar over te halen en de stekker eruit te trekken. But ofc Hollywood being hollywood, that's never gonna happen.

"If I were to do another 'Terminator' film and maybe try to launch that franchise again, which is in discussion, but nothing has been decided, I would make it much more about the AI side of it than bad robots gone crazy."

Anderzijds, moest Cameron zelf regisseren en die route volgen? There's always hope, even if it's a fool's hope. ;p

● Nieuwe pixar in aantocht; Elio

● Het is al veel te lang geleden dat Phil Lord en Chris Miller nog eens een film gemaakt hebben maar voor hun volgende project hebben ze Project Hail Mary uitgekozen!
XHhY5OK.jpg

"Project Hail Mary" is based on Andy Weir's novel of the same name and was scripted by Drew Goddard, who also penned Ridley Scott's hit movie adaptation of Weir's book "The Martian." The parallels don't end there: "Hail Mary," like "The Martian," mainly focuses on an astronaut who's far from Earth and in dire straits. Except, here, the spaceman is Ryland Grace (Ryan Gosling), a former middle-school teacher who's left in an amnesiac state by a series of unfortunate events and must piece his memory back together in the middle of a space mission to save humankind. So no pressure?

● De grootste E3 not E3 keynotes liggen achter ons en er zijn serieus wat SF games voorgesteld die serieus wat potentieel hebben.
Bungie's Marathon, The Talos Principle 2, Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, The Invincible, Avatar: Frontiers of Pandora, Still Wakes the Deep, Breathedge 2, Star Wars Outlaws and ofc,

Laatst bewerkt:
● Linda Hamilton is joining Stranger Things S5
Td8pBzE.gif

● Netflix loste ook een nogal cringy behind the scenes video van Snyder's Rebel Moon maar die trailer zag er al vrij generisch uit en dit boort het vertrouwen in die productie nog wat dieper de grond in.

● 3 Body Problem - Gebaseerd op een fantastisch boek maar D&D moeten zich na het einde van Game of Thrones wel terug wat bewijzen. Het ziet er precies ook allemaal vrij klinisch "netflix" uit. Valt nog af te wachten dus.

● Het 6e seizoen van Black Mirror uitgekeken en verdorie het is best weer goed! Valt wel op dat ze wat aan het weg bewegen zijn van de "tech angle" van vorige seizoenen (vooral met Loch Henry, Mazey Day en Demon 79) maar eerlijk als ze zo'n kwaliteit afleveren kan ik daar onmogelijk kwaad om zijn. Beste aflevering vond ik Beneath the Sea & Demon 79 maar ze zijn allemaal echt top. 👌

● 3 Body Problem - Gebaseerd op een fantastisch boek maar D&D moeten zich na het einde van Game of Thrones wel terug wat bewijzen. Het ziet er precies ook allemaal vrij klinisch "netflix" uit. Valt nog af te wachten dus.
Ziet er wel goed uit maar vrees toch een beetje voor het "westernising" van het boek.
● Het 6e seizoen van Black Mirror uitgekeken en verdorie het is best weer goed! Valt wel op dat ze wat aan het weg bewegen zijn van de "tech angle" van vorige seizoenen (vooral met Loch Henry, Mazey Day en Demon 79) maar eerlijk als ze zo'n kwaliteit afleveren kan ik daar onmogelijk kwaad om zijn. Beste aflevering vond ik Beneath the Sea & Demon 79 maar ze zijn allemaal echt top. 👌
Ik vond beneath the sea heel goed, de rest vond ik maar mager eerlijk gezegd, mazey day, demon 79 en Loch Henry hadden beter gepast in een horror serie a la Guillermo del Toro's cabinet of curiosities.

Voor mij is black mirror geen black mirror zonder de tech/society angle...
Mazey Day vond ik gewoon op zich al zwak...

Ik snap volledig wat je wil zeggen maar vond die 3 wel beter dan eender welke aflevering van cabinet of curiosities. Het voelt inderdaad minder als Black Mirror maar ik vond ze zo goed. Zelfs Mazey Day, die sleezy animals daarin waren leuk. Persoonlijk vond ik Joan is Awful de minste en die was wel traditioneler Black Mirror (nog altijd meer dan goed though). Beetje dubbel dus.
A356jiI.gif

Betreffende 3 Body Problem, zou goed kunnen en wordt inderdaad afwachten. Niet direct veel vertrouwen in maar hopen op het beste. 😅

● On Dune Part 2: Villeneuve is once again directing from a script he co-penned with "Dune" scribe Jon Spaihts, although it turned out the pair had some help in that department. Craig Mazin, hot off Chernobyl & The Last of Us heeft ook helpen schrijven. Cuz this project didn't have enough class attached to it yet. :biglaugh:

● Net The Big Door Prize uitgekeken. Heeft een lichte sci-fi angle die goed gebruikt wordt om de personages hier uit hun dagelijkse routine te sleuren wat gepaard gaat met best leuk en goed doordacht non-cliche drama. Ook serieus wat comedy. Vaak zijn die dramedies eerder miss dan hit maar nee heb me best geamuseerd met deze.

● Nu waarschijnlijk beginnen met Silo. Nog niets dan goeds gehoord over deze nieuwe SF reeks van Apple. Is ook net hernieuwd voor een 2e seizoen dus Apple heeft er duidelijk zelf ook vertrouwen in. Benieuwd!
● Op 5 mei komt Apple+ met Silo. Gaat deze even hoge toppen scheren als hun severance? One can hope. Production value staat al vast lichtjaar voor op syfy en co.

● Solar Opposites beats Rick & Morty to the punch met een oplossing voor het "roiland probleem".
also; Bombshell
Adult Swim dropping Roiland (showrunner en voice van zowel Rick als Morty)
Al vast een creatieve oplossing voor zijn voice replacement in Solar Opposites (Dan Stevens is taking over)
😆

Lol ik dacht eerst dat het een grap was die voice. Maar ik vind het wel goed :p

● From renewed for season 3 at MGM+ :woohoo:
epix-horror-series-from.png

Que sera, sera 🔔

● Nadat we leerden dat Linda Hamilton de cast van Stranger Things zou vervoegen in het laatste seizoen kondigt netflix nu ook aan dat Prey en 10 Cloverfield Lane regisseur Dan Trachtenberg een aflevering van het laatste seizoen voor zijn rekening neemt. Gezien de lengtes van sommige afleveringen in het vorige seizoen kunnen we waarschijnlijk een feature length film van hem verwachten. Misschien de finale?

● Full trailer for Futurama's new season is here. Starts 24 Juli.

Tron Legacy sequel seems to be really happening this time. Tron: Ares zal deze keer niet ingeblikt worden door Kosinski maar door Joachim Ronning. Evan Peters joins Olivia Wilde and Jared Leto.
Here's to hoping Daft Punk gets back together for this. (nog gonna happen. 😭)

● Mars Express weet na zijn debuut te cannes ook te verbazen tijdens Annecy. Wordt in 1 adem genoemd met films als Blade Runner en het Franse antwoord op Ghost in the Shell. Jawadde. Added to watchlist.
LiX6Ben.jpg

Follow private detective Aline Ruby and her partner Carlos Rivera — a robot reconstruction of Aline's dead partner — as they investigate a hacker accused of jailbreaking robots and cyborgs and freeing them from restrictions imposed by humans. But in this world things are never as simple as they appear. Genre: Sci-Fi Neo Noire action mystery detective. 👌
MV5BNjJhNWY5ZTAtMGI4Zi00YjRjLTk1NWEtOGQyZjdiZDM5NGYwXkEyXkFqcGdeQXVyMjQzNzIzMTA@._V1_.jpg

●Imax poster for Gareth Edwards' The Creator
zpy1eapn809b1.jpg

● Oh yeah, they dropped a new trailer for this small flick, Dune Part 2 I believe they call it;

● From renewed for season 3 at MGM+ :woohoo:

Que sera, sera 🔔

● Nadat we leerden dat Linda Hamilton de cast van Stranger Things zou vervoegen in het laatste seizoen kondigt netflix nu ook aan dat Prey en 10 Cloverfield Lane regisseur Dan Trachtenberg een aflevering van het laatste seizoen voor zijn rekening neemt. Gezien de lengtes van sommige afleveringen in het vorige seizoen kunnen we waarschijnlijk een feature length film van hem verwachten. Misschien de finale?

● Full trailer for Futurama's new season is here. Starts 24 Juli.

Tron Legacy sequel seems to be really happening this time. Tron: Ares zal deze keer niet ingeblikt worden door Kosinski maar door Joachim Ronning. Evan Peters joins Olivia Wilde and Jared Leto.
Here's to hoping Daft Punk gets back together for this. (nog gonna happen. 😭)

● Mars Express weet na zijn debuut te cannes ook te verbazen tijdens Annecy. Wordt in 1 adem genoemd met films als Blade Runner en het Franse antwoord op Ghost in the Shell. Jawadde. Added to watchlist.

Follow private detective Aline Ruby and her partner Carlos Rivera — a robot reconstruction of Aline's dead partner — as they investigate a hacker accused of jailbreaking robots and cyborgs and freeing them from restrictions imposed by humans. But in this world things are never as simple as they appear. Genre: Sci-Fi Neo Noire action mystery detective. 👌

●Imax poster for Gareth Edwards' The Creator

● Oh yeah, they dropped a new trailer for this small flick, Dune Part 2 I believe they call it;

The future looks bright! 🤩

Momenteel bijna aan het einde van seizoen 2 van From en dit is echt mijn ding, een mix van mysterie, horror en een beetje sci-fi!!

Terug
Bovenaan