Scherm flikkert na nieuwe driver update nvidia

Suicider

New member
Ik zit met het volgende probleem, al sinds de vorige driver van nvidia heb ik constant een zwart flikkerend scherm.
Nu wou ik de nieuwe driver voor Diablo 4 installeren, maar deze geeft hetzelfde, ook zwart flikkerend scherm om de zoveel tijd. Soms na 10 sec, soms na 2 sec meerdere keren.

Nu gebruik ik GameReadyDriver 532.03. Ik gebruik een 144hz 3440x1440 widescreen via DP & een 2de scherm 144hz 2560x1440 hdmi, met een 2080ti & windows 10.

Enkel m'n scherm via DP doet dit, m'n widescreen. M'n ander scherm via HDMI doet dit niet.
Ik heb al een andere DP uitgang geprobeerd op m'n GPU, maar dit werkt niet.
 
Het is die driver die zo'n flikkerend zwart scherm geeft. De driver die uitkwam net voor deze die je linkte geeft me ook dat probleem.
 
oudere driver downloaden van de site, de driver van je hardware halen, herstarten, oudere driver terug installeren
Jup, dit werkt. Thx!
Ik vind het wel raar dat die vorige 2 driver updates mij een flikkerend scherm geven..
Hopelijk bij de volgende driver is het opgelost.
 
Voor de 2080 zijn er toch niet veel verbeteringen meer in de huidige drivers. Ik skip met mijn 2070 ook vaak nieuwe versies (if it ain’t broke, don’t fix it). Je kan dus nog gerust enkele versies wachten om te kijken of het opgelost is in plaats van elke versie te proberen.
 
Voor de 2080 zijn er toch niet veel verbeteringen meer in de huidige drivers. Ik skip met mijn 2070 ook vaak nieuwe versies (if it ain’t broke, don’t fix it). Je kan dus nog gerust enkele versies wachten om te kijken of het opgelost is in plaats van elke versie te proberen.
Thx! Dat wist ik niet.
Goed om te weten dat ik niet iedere versie moet checken :smile:
 
Voor de 2080 zijn er toch niet veel verbeteringen meer in de huidige drivers. Ik skip met mijn 2070 ook vaak nieuwe versies (if it ain’t broke, don’t fix it). Je kan dus nog gerust enkele versies wachten om te kijken of het opgelost is in plaats van elke versie te proberen.
over het algemeen niet maar als een driver specifiek voor een nieuwe triple a high profile game geoptimaliseerd is , kan het wel enorm verschillen omdat de optimalisaties voor die game in de driver zitten en niet in de game engine.
 
Terug
Bovenaan