Schade bumper door voorwerp autosnelweg.

dopey_92

Active member
Hey,

Deze vrijdag zijn wij naar Plopsaland de Panne geweest, nu op de weg naar het park kwam er een voorwerp gewoon vanuit het niets op onze auto gevlogen.

Ik kon dit voorwerp onmogelijk ontwijken wat is het gevolg shade aan de bumper.

Wij hebben nog nooit een accident gehad en hebben onze verzekeraar gebeld zij hebben een dossier opgemaakt mits wij een full omnium hebben voor onze nieuwe wagen die nog geen maand oud is.

Nu wou ik mijn dag er niet door laten verzieken en kids toch een leuke dag te geven, nu zit ik toch met een aantal vragen.

Gaat mijn premie van mijn full omnium de hoogte in als ik er gebruik van maak ook al kon ik er niets aan doen ?

Vanaf het bedrag hoger is dan 700 euro valt franchise kosten weg, nu vraag ik mij ook af of ik het niet beter zelf betaal.

Foto van schade https://files.fm/u/p4bwtsbuek

Alvast bedankt voor de reacties
 
Laatst bewerkt:
Zal er vanaf hangen hoe ge het gemaakt wilt zien. Ik heb onlangs een bumper en voorlicht laten vervangen op mijn BMW X3 voor de democratische prijs van maar liefst €5.500.. dus ik was maar al te blij met mijn franchise van €650 🙄
 
Verzekering gaat niet omhoog gaan hiervoor, of dat nu onder of boven de 700 gaat zitten, ga ik me niet over uitspreken, tegenwoordig schrik je nogal snel van herstelkosten. Maar ik zou het dus gewoon via verzekering doen en indien nodig de franchise betalen.
 
Zal er vanaf hangen hoe ge het gemaakt wilt zien. Ik heb onlangs een bumper en voorlicht laten vervangen op mijn BMW X3 voor de democratische prijs van maar liefst €5.500.. dus ik was maar al te blij met mijn franchise van €650 🙄
Die prijzen zijn toch niet in verhouding met de totale prijs van een auto ?
 
Die prijzen zijn toch niet in verhouding met de totale prijs van een auto ?

Nieuwe auto word gemaakt aan lopende band met efficiënte machines en lagere arbeidskosten dan hier.

En dan moet je hier bij reparatie ook nog voor de diagnose, verzending onderdelen, enzovoort betalen.

Daarnaast moet je meestal ook vrij veel vervangen om het perfect te doen. Bluts in dumper = alles erond nieuw en nog een Paint job.

Probeer is kerstverlichting van 20 euro uit China hier laten repareren. Dat gaat ook niet in verhouding zijn :p
 
Merci voor de comments, verzekering weet er ook van nu zal de garage contact opnemen met mij om de schade eens te berekenen.
 
Je gaat rap boven de 700€ zitten. Van mij had er iemand tegen geparkeerd en hierdoor mijn nummerplaat eruit getrokken waardoor de bumper vol krassen zat.
Ze hebben een nieuwe bumper gestoken en gespoten en kwam uit op 1300€ (bumper was iets van een 300€).

Spuitwerk is veel duurder geworden dan vroeger wegens die duurdere verven op waterbasis.
 
Sowieso boven de 700 euro, geen zorgen in maken. Is een Engelse franchise wellicht? Dan zal je dus niets moeten betalen.

U premie zal daardoor ook niet stijgen normaal.

Wij hadden hier schade aan stukje achterbumper (aan het plastic) en paar lichte krassen op de lak, bijna niet te zien. Geraamd op 1000 euro incl. btw. Verschrok mij een hoedje.
 
Terug
Bovenaan