Samenvatting van Animal Crossing Nintendo Direct

Het was een hectische vrijdagavond. Om vier uur begon de Nintendo Direct waar ik me al de hele week op verheugde. Maar toen deze begon, kreeg ik een overvloed aan informatie te verwerken over de nieuwe update die op vijf november zal lanceren. Mijn brein kreeg de 404-foutmelding, zo volgepakt zat deze Nintendo Direct. En dus maak ik voor jullie - en ook voor mezelf een beetje, om orde in mijn hoofd te krijgen - een samenvatting van wat Nintendo allemaal in petto heeft voor de nieuwste Animal Crossing: New Horizons -update.

Brewster en co keren terug! In een eerder artikel had ik het al uitgebreid over een lek van screenshots die ons laat zien dat Brewster zijn stulpje in het museum terug claimt. The Roost Café zal zijn vertrouwde plek innemen, waar je met vrienden of andere villagers (door middel van Amiibo’s) een heerlijk tasje koffie kan verorberen.

Andere vertrouwde gezichten die terugkeren zijn Kapp’n, de kappa met zijn eigen motorboot. Hij zal je naar nieuwe mystery islands brengen, vol met nieuwe flora en zelfs andere seizoenen buiten je eiland. Katrina, de waarzeggende kat, en Harriet de coiffende poedel, keren ook weder! Hier later meer over.

Er is lang om gesmeekt, en hier zijn ze dan eindelijk: Gyroids zijn terug! Deze dansende en gek klinkende kleipotjes zijn een vast gegeven in de Animal Crossing fanbase, en New Horizons verwelkomt ze eindelijk terug. In deze versie van het spel zullen we ze kunnen opgraven, net zoals fossielen, en ook personaliseren zal van toepassing zijn.

Om meer te zien van onze favoriete NPC’s, kunnen we vanaf nu naar Harvey’s Island gaan. Voor de update was dit enkel een plek om met Amiibo’s leuke fotoshoots te doen, maar Harvey heeft businessplannen. Vanaf nu zal zijn eiland deels dienen als hippie commune, waar we een soort trailerpark kunnen bouwen met Bells. Hierdoor zal het mogelijk zijn om onder andere Katrina de waarzegster en Harriet de haarstylist een permanente plaats te geven voor hun winkelwaar. Ook bekende bezoekers van je eiland zoals Sahara en Kicks kunnen hier permanent vertoeven. En natuurlijk zijn Reese en Cyrus van de partij, zij zullen je helpen met het oplappen van je meubilair.

En we zijn nog niet halfweg met de nieuwe content. Verder zagen we tijdens de Nintendo Direct dat je vanaf nu ook Town Ordinances opnieuw kunt toepassen. Deze feature zal sommigen bekend voorkomen uit New Leaf, dit houdt in dat je onder andere de uren van je shops en villagers kunt aanpassen zodat zij net zoals jij Early Birds of Night Owls worden. Heel handig! Daarnaast zagen we ook dat er een uitbreiding komt voor je opslag, een klein schuurtje om buitenshuis je inventory te raadplegen, nieuwe aanpassingen voor het exterieur van je huis, permanente ladders, een ATM machine, nieuwe decoratie en camera apps... we worden verwend!

Enkele gloednieuwe toepassingen, die aangenaam verrassend zijn, is het groeien van gewassen en koken. Nieuwe DIY recepten zullen beschikbaar zijn, niet alleen voor meubels maar ook voor eten. Zo kan je lekker soep koken met de tomaatjes uit je tuin, of een sandwich maken met het graan dat je zelf gekweekt hebt. Zo zullen de keukenaccessoires die voordien enkel als decoratie dienen, nu ook eindelijk gebruikt kunnen worden.

Helaas is dit de laatste gratis update van New Horizons. Wél worden we op dezelfde dag ook verwend met een betalende DLC: Happy Home Paradise! De DLC en de update zullen beide beschikbaar zijn vanaf vijf november. Happy Home Paradise zal online in de Nintendo eShop beschikbaar zijn voor $ 24,99. Bekijk ook zeker de Nintendo Direct voor alle informatie.

 
Terug
Bovenaan