STALKER 2: Heart of Chornobyl

Shooter PC XBOX S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Damn, schieten niet meer veel exclusieve games over in het voorjaar voor Xbox. Tegenwoordig wordt alles uitgesteld precies...
 
Uitgesteld naar 2023...


...en de reden voor dat uitstel is inmiddels wel gekend. De studio deelde ook een kijkje achter de schermen:


Vanwege de oorlog is ook de titel van de game aangepast: "Heart of Chernobyl" werd "Heart of Chornobyl", een spelling die meer aanleunt bij het Oekraïens.
 
Zonde... Maar begrijpelijk. Meen mij te herinneren dat de eerste Stalker game ook wel paar keer is uitgesteld destijds.
 
Ah, ik dacht dat er een typo in de titel stond.

Hoh, al stellen ze het nog 2 jaar uit. Liever een prachtig afgewerkte game dan Cyberpunk toestanden.
 
Ontwikkeling zou hervat zijn, en de game is speelbaar op gamescom.
Men mikt nu op "Q1 2024".

On this Independence Day, we have a tremendous possibility to demonstrate our game to the world and move forward in its development. And we don’t forget that this chance is granted by defenders of our homeland, its freedom, and its borders.

Our gratitude to every Ukraine supporter! We thank every person who speaks and shares the truth about this war. And we kneel in honor to every defender of Ukrainian freedom. Congratulations on Independence Day, Ukrainians — the most important date for many years to come!


 
Trailer spreekt mij niet echt aan eigenlijk De eerste game vond ik wel goed, maar hoe lang is dat al niet geleden.
 
Heeft een nieuwe, definitieve datum: 5 september 2024.

Zowel voor PC (Steam én Epic) als Xbox, en komt op de release op Game Pass.

 
Heel zuur maar ergens wel te begrijpen. Als het er zo gaat uitzien zoals op de screenshots die gelost waren onlangs, dan belooft dat wel veel goeds. Zeker als ze nu nog een 7-tal maand de tijd nemen om het te polishen.
 
Terug
Bovenaan