We leven in een stress maatschappij. Alles moet steeds beter, sneller, efficiënter. Het is een ratrace. Roken en drinken (
met mate!!!!) kan uw stresslevels naar beneden brengen om hier mee te kunnen omgaan. Als je dat afpakt van iemand die al rookt of drinkt zoals jij of ik, dan 'raar maar waar' kan dat er net voor zorgen dat die persoon sneller overlijdt dan wanneer die persoon zou blijven roken en/of drinken.
Jaja ik hoor de niet rokers en drinkers al orakelen: Je kan toch ook gewoon sporten om te ontstressen! Ja dat kan. Maar eens je 'mentaal' reeds een matige drinker of roker bent, je dit gebruikt als je ontstress momentje en je wil NIET stoppen, dan krijg je gewoon rete véél stress.
In onderzoeken wordt er altijd gekeken naar de fysieke schade en impact. Maar er wordt zelden onderzoek gedaan naar mentale stress wat ook een negatieve impact kan hebben op uw lichaam. Dus het ASAP afschaffen voor iedereen? Ik ben tegenstander.
Maar in uw linkje hierboven gaat het over het afschaffen vanaf een bepaalde leeftijd. Ik ben hiervoor al 'meer' te vinden maar ik vind dat men dit dan moet invoeren voor mensen geboren vanaf 2027 (die mensen die nog geboren moeten worden, hebben nog nooit gerookt of gedronken dus op die toekomstige mensen is de impact nihil). En niet vanaf het jaartal 2008. But hey that is just my opinion
Ter info: Ik heb zelf nog nooit gerookt en als ik 1 avond per maand iets drink dan zal het al véél zijn. Ik geef gewoon mijn mening.