Ronde van Catalonië 23/03 - 29/03

Wie wint er?

• Vingegaard

Stemmen: 12 85,7%
  • Almeida

Stemmen: 0 0,0%
  • Evenepoel

Stemmen: 2 14,3%
  • Pidcock

• Lipowitz

• Uijtdebroeks!

• Iemand anders

• Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .
Hij was nu ook niet de favoriet in een sprint tegen Godon die normaal iets sneller is.
Maar mmm Gilmore die wint ? Gilmore wie? Allé ik ken hem natuurlijk wel, maar ik had hem wel niet op mijn blaadje staan. :tongue:

En tsja Vingegaard. Dat is ne topper maar ook ne onaantrekkelijke wielrenner naar mijn mening. Hij zuigt chronisch wieltjes.
De chronische wieltjeszuiger heeft dit seizoen al 4WT etappes gewonnen (met bijhorende klassementen), 4x solo aangekomen voor een totaal aantal solo kilometers van om en bij de 30km. Hij hoeft niet mee te rijden met Martinez in Parijs-Nice.
Daarnaast moet hij in het rondewerk opboksen tegen de beste renner aller tijden en het is niet dat die zich daar zomaar bij neerlegt, die kadee probeert op allerlei manieren te winnen en aan te vallen.

Chronische wieltjeszuiger...
Alsof mensen hun brein afzetten wanneer het om Vingegaard gaat.

Ondertussen heeft die alweer Parijs-Nice en Catalonië op zijn naam gezet en is hij weer met stip de 2de beste renner dit seizoen.

De chronische wieltjeszuiger heeft dit seizoen al 4WT etappes gewonnen (met bijhorende klassementen), 4x solo aangekomen voor een totaal aantal solo kilometers van om en bij de 30km. Hij hoeft niet mee te rijden met Martinez in Parijs-Nice.
Daarnaast moet hij in het rondewerk opboksen tegen de beste renner aller tijden en het is niet dat die zich daar zomaar bij neerlegt, die kadee probeert op allerlei manieren te winnen en aan te vallen.

Chronische wieltjeszuiger...
Alsof mensen hun brein afzetten wanneer het om Vingegaard gaat.

Ondertussen heeft die alweer Parijs-Nice en Catalonië op zijn naam gezet en is hij weer met stip de 2de beste renner dit seizoen.
Vingegaard zegt het zelf: "Iedereen heeft z'n strategie, deze is de mijne"

Hij is zeer spaarzaam met zijn krachten en hij doet zelden tot nooit ne klop te veel.
Hij heeft het recht dat te doen hé, het brengt hem succes.
Hij heeft ook groot gelijk dit te doen als het hem overwinningen oplevert.

Maar het feit blijft wel gewoon staan: Het is een grijze muis. Dat is een tactiek gelijk een ander, maar een kleurloze.

Die grijze koersmuis is al 4 keer solo over de streep gekomen, meer dan wie dan ook dit jaar.
Evenepoel kan zijn domme uitspraken over defensief koersen nog maskeren omdat hij zo ver achter lag maar als tv-kijker is er echt geen excuus meer.

Wat is het verschilt tussen Vingegaard enerzijds die gewoon gaat wanneer zijn team klaar is met de wedstrijd hard maken en Remco of Pogacar die eigenlijk gewoon vaak hetzelfde doen? Buiten dat die laatste 2 het ook in eendagskoersen van heel ver (moderne wielrennen, ge pakt de sterkste renner niet terug) doen, zie ik het niet?

Dat je hem wat grijzer vindt door extra sportieve dingen (interviews, introverte kerel, enz) of omdat hij zich quasi enkel focust op rondjes en daarin op zijn sterke punten (klimmen dus), kan ik begrijpen, maar in bergritten doet die toch gewoon exact hetzelfde als Pogacar? Zijn ploeg volgen totdat die klaar zijn en dan iedereen eraf rijden?

Ik denk dat het vooral gaat over wanneer hij niet solo is. Als Pogacar gaat en Vingegaard kan volgen gaat Vingegaard niet overnemen. Terwijl een VDP of Evenepoel dat wel gaan doen. Of dat slim is is een andere verhaal. Nu aan het eind wint Pogacar toch.

Omdat wat Pogacar doet door mensen onbewust als de norm wordt gezien... geen 60km solo? Geen 10 dynamieten afsteken op een puist om weg te geraken? Grijs, te plat, dom,... noem maar op.
Dat is het toch iets te simplistisch voorgesteld. Ik zaag al +-35 jaar over grijze muizen.
De ene renner is gewoon attractiever dan de andere.

Of attractief slim is? En defensief dom is? En blah blah .. Aha, dat is een andere discussie :D

Ik denk dat het vooral gaat over wanneer hij niet solo is. Als Pogacar gaat en Vingegaard kan volgen gaat Vingegaard niet overnemen. Terwijl een VDP of Evenepoel dat wel gaan doen. Of dat slim is is een andere verhaal. Nu aan het eind wint Pogacar toch.
En net daar zit voor een groot stuk toch gewoon perceptie. Remco die rijdt altijd en overal, dat is een feit dat zeker is, maar is een groot deel van de reden waarom hij dat doet ook niet gewoon zijn ego/bewijsdrang? Zich niet willen laten kennen. Daarbij is Remco dan ook nog veruit de meest aerodynamische renner van het hele pak, er is geen enkele andere renner die "zo weinig" nadeel zal ondervinden van op kop te rijden.

En van der Poel altijd en overal rijden? Bwa... in San-Remo met Pogacar & Pidcock dat was na veel vieren en vijven ook maar met héél lange tanden. Ook vorig jaar in San Remo berekend en juist op de plaatsen waar het hem uit kwam. Wevelgem gisteren toch ook veel kat uit de boom kijken aanvankelijk om dan naar het einde toch ook wat meer op spaarstand te gaan rijden met kortere beurten. Roubaix vorig jaar was ook veel kijken naar Pogacar van "doe het maar hé, rijdt mij er maar eens af...". Het enige wat wel is, van der Poel kan het veel beter wegsteken omdat hij meestal wel mee door draait. Dat een beurt maar aan 80-90% is en wat korter is dan die van een ander, dat valt minder op dan gewoon ostentatief aan het wiel te plakken zoals Vingegaard vaak doet. + we zien hier ook veel andere zotte dingen zoals die raid van vrijdag waardoor de perceptie bij van der Poel ook heel anders is omdat men hier in Vlaanderen bovengemiddeld veel aandacht geeft aan klassiekers en eendagswedstrijden in het algemeen. Dat Vingegaard donderdag & vrijdag in een random rittenkoers dan de hamer heeft boven gehaald dat heeft 90% van wielerminnend Vlaanderen niet eens gezien.

Het grappige is ook wel dat al dat Vingegaard drama echt een Vlaanderen issue lijkt want als je naar meer internationale comments gaat kijken maakt quasi niemand hier wat van. Hét onderwerp van de dag na rit 3 was toch vooral weer "Raging Remco".

Ivm Vdp: in San Remo dit jaar hing ie gewoon tussen zijn kader en nam ie toch over om dan in de 1ste meters er los uitgereden te worden. Dus ondanks dat ie niet kon, draaide ie toch een paar keer mee. Ivm vorig jaar daar draaide ie gewoon mee, bergop bleef ie in het wiel wat gewoon normaal is (op zijn aanval na op de Poggio) want Pogacar >>>>>>>> iedereen anders bergop. Ivm Wevelgem: Philipsen zat in de groep erachter en voelde zich niet fris na zijn leeglopen in Harelbeke maar reed nog steeds mee (weliswaar iets minder dan stoomtrein Van Aert), hoeveel zouden gewoon de benen stilhouden en niets doen? In Roubaix vorig jaar reed hij gewoon mee met Pogacar en voerde hij vaak zelf ook de forcing (zie maar Bos van Wallers en net erna waarna ze met 5 wegreden).

Vingegaard is meer berekend als ie niet alleen rijdt en dat is zijn goed recht en sommigen vinden dat een grijse muis. Maar je kan dit ook zien als iemand die perfect weet waar zijn limieten liggen en zich maar zelden gaat kapotrijden

Toch aparte val.. Twas zeker een harde patat..

Bizar inderdaad, gaat in de remmen net als hij dat boordje raakte en gebruikt daardoor te veel kracht of zo?

Christ, plaats die val toch weer in een ander perspectief en zijn minder presteren in de rest van zijn Catalunya!
Wielrenners zijn toch echt een ras apart, ne normale mens staat niet meer op na zoiets :crazy:

Terug
Bovenaan