Andere Reparatie scherm

MaTi

Well-known member
Crowdfunder FE
Hallo,

ik ben op mijn smartphone Samsung S8 gaan zitten.

Het scherm is niet gebarsten maar het front glass wel.

Iemand een idee waar dat te repareren valt?

Op youtube kom ik volgende reparatieset tegen. Iemand daar ervaring mee?


Dankjewel
 
Ik heb altijd gehoord dat het glas alleen vervangen echt geen lolletje is, het scheiden van glas en scherm is niet foolproof en als je zo je scherm ook kapot doet heb je een nutteloos setje gekocht... Maar ik heb het nog nooit geprobeerd.

Zelf heb ik redelijk wat ervaring met het vervangen van de volledige screen assembly (je koopt dan eigenlijk een scherm dat reeds in een frame gemonteerd zit met glas erop) en dat is vrij straightforward - eigenlijk haal je dan de achterkant van je smartphone, plaats je alle interne onderdelen over in het nieuwe frame en doe je dat weer dicht met je achterkant. Dit is met wat voorzichtigheid heel goed te doen. Prijzen liggen dan meestal tussen de 40 en 100 euro afhankelijk van type scherm en toestel.
 
Heb al gepolst voor een ander scherm maar ik vind het wat gek om 200 € uit te geven aan een bijna 5 jaar oud toestel.
 
Ja, vaak is een nieuw scherm steken enkel de moeite waard bij (bijna) nieuwe toestellen en/of wanneer je het zelf kan doen.
200 euro voor een nieuw scherm & frame is dan inderdaad belachelijk veel. Meestal vind ik die een pak goedkoper via aliexpress.
 
Als je wilt helpen zoeken.

Samsung s8. Ik zou niet weten welke kiezen.

Sorry, was het even uit het oog verloren.
Er is precies iets raar aan de hand want veel van de aangeboden schermen staat duidelijk bij dat er een defect aan is. Wat wel bizar is.

Dit lijkt wat je nodig hebt (check even je modelnr), geven zelf ook aan dat deze schermen volledig perfect zijn: https://www.aliexpress.com/item/100...exp_id=5ecbfc70-47e5-41d8-a2b5-cd505f7d9db8-9

"S8 Frame Black"

edit: merk op dat ook dit niet fool-proof is. Met de nodige voorzichtigheid en rustige aanpak lukt dat wel, maar ik heb bvb. zelf al eens een trilmotor gemold omdat die te hard vasthing, of een achterkant gecracked die niet goed los wou.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaTi
Oei, misschien niet zelf aan beginnen? Zitten er duidelijke instructies bij?

Merci in elk geval voor het linkje.
 
Oei, misschien niet zelf aan beginnen? Zitten er duidelijke instructies bij?

Merci in elk geval voor het linkje.

Het gaat altijd een eerste keer zijn... Heb het nu al een keer of 7-8 gedaan en meestal loopt het wel goed, maar garantie dat het 100% lukt heb je ook niet. Het is en blijft heel fragiele electronica. Echt heel moeilijk is het niet bij de meeste toestellen, maar je moet je tijd nemen, zien dat je de juiste tools gebruikt (vaak: haardroger, plastic tooltje(s) om achterkant te scheiden van voorkant, pincet, van die mini schroevendraaiertjes, eventueel ook suction cups, dunne tape om de achterkant weer goed vast te maken).

Voor bijna alle toestellen bestaan er heel informatieve videos die je doorheen het proces helpen (toch het uit elkaar halen, in elkaar steken is dan gewoon reversed). Bekijk dit eens even goed en beslis dan of je eraan wil beginnen:
 
  • Leuk
Waarderingen: MaTi
Terug
Bovenaan