Relatietherapeut

T probleem ligt gewoon bij mij, zij heeft er weinig schuld aan. Ik heb diextime out gedaan dus is men eigen fout. In ons relatie is er niks mis nu en ja da zal wel blijven spoken af en toe ma neemt haar ni kwalijk. Tis gewoon geen slimme actie, ma de oorzaak ligt bij mij
En plus we hebben geen problemen nu alles loopt goed als we naar zo therapeut gaan gaat weer alles opgerakeld worden voor ons beide.
Ik zal daar gewoon mee moeten leren leven.

Laatst bewerkt:
Als ik dit helemaal verkeerd inschat mogen jullie me dit ook zeggen sta zeker open voor een kritische kijk. Nu is het zo dan dat het geen issue is in onze relatie (al even niet over gehad met elkaar). Juist bij mij moet dat er eens uit terwijl ze eigenlijk niks verkeerd gedaan heeft. Voor de rest hebben wij geen noemenswaardige problemen in bed gaat alles goed, we kennen elkaar door en door zou ze nooit kwijt willen...

Mijn tip: maak eens een afspraak (of twee of drie) met een psycholoog om dit even verder uit te spitten en kijk dan of een relatietherapie mogelijks geschikt of nodig is.

Beter dan het hier op het forum te proberen afleiden

Komt goed!

Mijn tip: maak eens een afspraak (of twee of drie) met een psycholoog om dit even verder uit te spitten en kijk dan of een relatietherapie mogelijks geschikt of nodig is.

Beter dan het hier op het forum te proberen afleiden

Komt goed!
Alleen ik naar een psycholoog eerst of ....
Op zich wat er gebeurd is zit ik niet zo mee in zo erg is dat ook niet.... ma in mijn kop begint dan van alles te spelen zls ze da durfde wat kan er nog gebeurd zijn in het verleden, ma da is echt doem denken natuurlijk.
Het is en blijft een schone vrouw in 2007 en 2019 nog meegedaan aan missverkiezingen als ge een draak zijt geraak je daar ni bij.

Op zich wat er gebeurd is zit ik niet zo mee in zo erg is dat ook niet.... ma in mijn kop begint dan van alles te spelen zls ze da durfde wat kan er nog gebeurd zijn in het verleden, ma da is echt doem denken natuurlijk.
Het is en blijft een schone vrouw in 2007 en 2019 nog meegedaan aan missverkiezingen als ge een draak zijt geraak je daar ni bij.
Eerst alleen gaan en uw verhaal doen.

Exact de vraag die jij 's aan een psycholoog kan stellen.

Binnenkort 6e sessie. Het gegeven dat we er naar toe gaan helpt meer dan de sessies zelf, want onbewust is er dan een gedachte dat we werken aan onze relatie.

Wij overwegen ook om in therapie te gaan. Maar hoe onderscheid je in de zoektocht naar een therapeut de kwalitatieve van de charlatans?

2,5 jaar geleden een ruzie gehad over een onderwerp waar ik voelde dat we er zelf niet uitgeraakten. Toen gevraagd of zij het zag zitten om naar een relatietherapeut te gaan.
Daar uiteindelijk 5 of 6 sessies geweest en dit heeft ons zeker geholpen.
Een persoon die nuchter en zonder vooroordelen naar je relatie kijkt en bepaalde punten kon aanwijzen die ons weer verder hebben geholpen in de relatie.
We hebben hierdoor samen stappen gezet en zijn nog dichter naar elkaar toe gegroeid met als resultaat onze trouw een maand geleden.

Ik ben blij dat we toen die stap genomen hebben en ben zeker dat het het geld waard is. Echter wel als je een connectie hebt met de therapeut. Dat is mogelijks wel een trial and error spijtig genoeg. Wij hebben toen chance gehad dat het de eerste keer goed zat. Anders kan het ook een extra obstakel zijn om het nog eens bij een andere te gaan proberen.

Wij overwegen ook om in therapie te gaan. Maar hoe onderscheid je in de zoektocht naar een therapeut de kwalitatieve van de charlatans?
Reviews, website bekijken en zien of hun beschrijving je aanspreekt, eens bellen en zien hoe ze reageren op je initiële vragen + trial and error spijtig genoeg.

Eigenlijk nooit gedacht dat ik in dit gedeelte van het forum zou posten, maar hier zijn we. Na 13 jaar blijkt onze relatie opeens aan een zijde draadje te hangen. Enkele weken geleden heeft mijn vriendin een brief aan mij gegeven waarin ze uitlegde dat ze zich emotioneel al jaren niet gehoord voelt. Op seksueel vlak is het ook al lang gene vette meer en de combinatie van die twee zorgt ervoor dat het voor haar niet meer houdbaar is.

Ik weet van mezelf dat ik een weinig empathisch en emotioneel persoon ben en heb inderdaad altijd de neiging om wat zijn ervaart als emotionele last foutief te interpreteren als 'ze is slechtgezind'. Vaak escaleren onze discussies ook dus leek het mij meestal veiliger om elke aanzet die ze geeft om zulke problemen te bespreken meteen af te blokken.

Tot enkele weken geleden die brief dan. Effe helemaal ingestort toen. Heel pijnlijk om opeens te beseffen dat je uw levenspartner, die je doodgraag ziet, niet gelukkig kan maken. Te meer omdat we tot enkele maanden daarvoor nog aan het praten waren over trouwen en kinderen. Die plannen staan dus ook op hold. En dat geeft best veel stress aangezien mijn enige kortetermijn doel nog was om een gezin te stichten. En met mijn 33 jaar zou het dus kunnen dat daar helemaal niets meer van in huis komt. Gefaald in één van mijn levensdoelen dus.

Gisteren de eerste sessie bij de relatietherapeut gehad. Een uur lang écht gepraat. Geen discussies, gewoon luisteren naar elkaar. Ik heb dat als zeer positief ervaren en ik hoop mijn vriendin ook. Benieuwd wat de volgende sessies nog gaan brengen. Ik hoop echt dat we hier nog uitgeraken. De wil om aan mezelf te werken heb ik zeker, maar mijn persoonlijkheid kan ik natuurlijk niet (volledig) veranderen. Hopelijk is dat voldoende.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk nooit gedacht dat ik in dit gedeelte van het forum zou posten, maar hier zijn we. Na 13 jaar blijkt onze relatie opeens aan een zijde draadje te hangen. Enkele weken geleden heeft mijn vriendin een brief aan mij gegeven waarin ze uitlegde dat ze zich emotioneel al jaren niet gehoord voelt. Op seksueel vlak is het ook al lang gene vette meer en de combinatie van die twee zorgt ervoor dat het voor haar niet meer houdbaar is.

Ik weet van mezelf dat ik een weinig empathisch en emotioneel persoon ben en heb inderdaad altijd de neiging om wat zijn ervaart als emotionele last foutief te interpreteren als 'ze is slechtgezind'. Vaak escaleren onze discussies ook dus leek het mij meestal veiliger om elke aanzet die ze geeft om zulke problemen te bespreken meteen af te blokken.

Tot enkele weken geleden die brief dan. Effe helemaal ingestort toen. Heel pijnlijk om opeens te beseffen dat je uw levenspartner, die je doodgraag ziet, niet gelukkig kan maken. Te meer omdat we tot enkele maanden daarvoor nog aan het praten waren over trouwen en kinderen. Die plannen staan dus ook op hold. En dat geeft best veel stress aangezien mijn enige kortetermijn doel nog was om een gezin te stichten. En met mijn 33 jaar zou het dus kunnen dat daar helemaal niets meer van in huis komt. Gefaald in één van mijn levensdoelen dus.

Gisteren de eerste sessie bij de relatietherapeut gehad. Een uur lang écht gepraat. Geen discussies, gewoon luisteren naar elkaar. Ik heb dat als zeer positief ervaren en ik hoop mijn vriendin ook. Benieuwd wat de volgende sessies nog gaan brengen. Ik hoop echt dat we hier nog uitgeraken. De wil om aan mezelf te werken heb ik zeker, maar mijn persoonlijkheid kan ik natuurlijk niet (volledig) veranderen. Hopelijk is dat voldoende.
Amai, dat is inderdaad een hele grote klap. Blij dat jullie wel de weg samen vooruit willen gaan als ik het zo lees. Die brief van haar en dat jij er mee in wilt gaan toont dat je allebei wel wilt maar er inderdaad aan gewerkt moet worden om elkaar terug te vinden. Veel succes in de gesprekken. Zoals ik het nu lees heb je wel al een goede therapeut gevonden.

Iets anders wat ik wel nog lees is op het einde van je tekst.
De :” Ik heb dat als zeer positief ervaren en ik hoop mijn vriendin ook.“
‘Hoop’ eens niet, maar vraag het haar.
Ik weet niet hoe jullie hiervoor praatte. Zoals ik het lees voelt zij zich emotioneel niet gehoord. Dan is het die vragen die al een aanzet kunnen geven.
‘Hey schat, ik vond ons gesprek bij de therapeut al heel fijn. Had jij dat gevoel ook?”

Het doel is ook dat je niet alleen bij de therapeut kan praten, maar er buiten ook volgens mij.

Veel succes

blijkt onze relatie opeens aan een zijde draadje te hangen.
Iets gelijkaardigs meegemaakt. Vanaf de derde sessie meer begrip naar mekaar toe (niet per se door die therapeute want die gaf ik verre van 10 op 10 voor haar inbreng) dat we ergens naar toe moeten gaan. Door onderwijsjob was er minder gevoel van 'purpose' in de vakantiemaanden voor haar en dat was ook een element. Nu weer beter aangepikt.

Binnenkort 6e sessie. Het gegeven dat we er naar toe gaan helpt meer dan de sessies zelf, want onbewust is er dan een gedachte dat we werken aan onze relatie.
Dit. Beiden uit de comfortzone willen komen door naar een therapeut te gaan geeft een boost en vertrouwen omdat jullie er duidelijk beiden nog in geloven.

Los daarvan:
Communicatie is belangrijk, maar ook heel belangrijk: jullie zitten als koppel in hetzelfde team, wat wil zeggen dat niet elke discussie 'gewonnen' moet worden of je uw gelijk moet halen.

Terug
Bovenaan