Mr.Fingers
Well-known member
Straffe move wel. Nu, ze hebben een recordwinst gemaakt in 2024, en gezien de 4 miljard redding die er in 2008 naar Dexia gevloeid is ergens wel terecht.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Straffe move wel. Nu, ze hebben een recordwinst gemaakt in 2024, en gezien de 4 miljard redding die er in 2008 naar Dexia gevloeid is ergens wel terecht.
En hoeveel hebben ze ondertussen al terugbetaald?
En hoeveel hebben ze ondertussen al terugbetaald?
De bank stelt voor haar enige aandeelhouder - de Belgische overheid - een dividend uit te keren van 444,5 miljoen euro. Dat is 4,5 miljoen euro meer dan in het jaar voordien. Sinds de overheid in 2011 de controle overnam over Dexia Bank België - de voorganger van Belfius - heeft de bank al bijna 3 miljard euro aan dividenden uitgekeerd. Dat is nog steeds 1 miljard minder dan de 4 miljard die België op tafel moest leggen om Belfius' voorganger los te weken uit de imploderende Dexia-groep.
Ik wist het antwoord hoorKan je opzoeken. Waarom heb je het niet gedaan?
Het was vooral gevolg van financiele crisis in USA natuurlijkBeter deze winsten van een bank die eigendom is van de overheid wegens wanbeheer in het verleden nuttig investeren, dan op extra overname jacht te gaan. Geen nood, ten opzichte van die miljarden zullen de miljoenenbonussen voor de topbankiers van Belfius er ook nog altijd wel afkunnen? Ik ga het niet opzoeken...
Ik wist het antwoord hoor
Het was vooral gevolg van financiele crisis in USA natuurlijk
Maar als er geld (en veel minder in % dan dit) aan privé-aandeelhouders wordt uitgekeerd staat links te roepen en tieren dat het een schande is
Dividenden worden 30% belastDenk dat links in dat geval terecht opmerkt dat dergelijke inkomsten uit kapitaal véél minder tot niet belast worden dan inkomsten uit arbeid, niet zozeer dat aandelen dividenden opleveren.