Raspberry Pi

Welke Raspberry Pi heb je?

  • Raspberry Pi A

    Stemmen: 0 0,0%
  • Raspberry Pi B

    Stemmen: 2 10,0%
  • Raspberry Pi A+

    Stemmen: 1 5,0%
  • Raspberry Pi B+

    Stemmen: 3 15,0%
  • Raspberry Pi 2

    Stemmen: 2 10,0%
  • Raspberry Pi Zero

    Stemmen: 0 0,0%
  • Raspberry Pi Zero W

    Stemmen: 4 20,0%
  • Raspberry Pi 3

    Stemmen: 3 15,0%
  • Raspberry Pi 3 B+

    Stemmen: 11 55,0%
  • Raspberry Pi Compute Module

    Stemmen: 0 0,0%
  • Raspberry Pi 4 - 2GB

    Stemmen: 0 0,0%
  • Raspberry Pi 4 - 4GB

    Stemmen: 5 25,0%
  • Raspberry Pi 4 - 8GB

    Stemmen: 3 15,0%
  • Raspberry Pi 3 A+

    Stemmen: 2 10,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20
Wat gebruik je om uw Rpi vanuit de browser te besturen? Ben zelf ongeveer hetzelfde van plan.
Het meeste doe ik vanuit cli, maar als je niet native linux draait op je remote of liever een grafische omgeving hebt kan je cockpit installeren.
Van daaruit kan je via je browser je rpi beheren; services (starten, stoppen, enablen), systeem updaten, een console draaien...
Zaken zoals transmission gaan ook allemaal via de webinterface, mpd wordt benaderd via een remote mpd-client.
 
- RPi 4 (8 GB) als daily desktop. Jawel, je leest het goed. Ik type dit bericht hierop. Gentoo als OS, i3-gaps als WM en MATE als DE. Ik wissel graag af.
- RPi 4 (4 GB) als HTPC. Gentoo + Kodi.
- RPi 3 B+ als RetroPie
- RPi 3 B+ als Pi-Hole via docker onder Gentoo.
 
Laatst bewerkt:
Pi Zero W voor Pi-Hole + Unbound (recursive DNS resolver), ondertussen met USBtoEthernet adapter
(en WiFi, BlueTooth en HDMI uitgeschakeld om verbruik te minimaliseren)
Werkt meer dan snel genoeg voor deze toepassingen.
 
Klein probleempje, kunnen jullie eens meedenken?
Raspberry Pi verbonden via ethernet en Wifi. Hij neemt ethernet als prioriteit. Ik heb op dat moment 2 lokale IP-adressen voor mijn RPI.

Ik kan via SSH inloggen vanop mijn eigen thuisnetwer (RPI verbonden via Ethernet). Als ik de ethernetkabel uittrek, kan ik niet meer inloggen via SSH. Als ik de RPI power off en on doe, kan ik wel terug inloggen via SSH (en neemt hij de Wifi verbinding)

Wat loopt hier precies mis? Ik probeer in te loggen via Putty door pi.local als hostname te gebruiken. Is het dan omdat mijn laptop probeert om via het (oude) IP adres van de ethernetverbinding in te loggen? En wat gebeurt er dan als ik mijn RPI herstart, zodat de pi.local dan wél verwijst naar het IP adres via de Wifi van de RPI?

Ik zou verwachten dat mijn laptop naar het oude IP-adres van de hostname blijft verbinden, maar dan zou het herstarten van de RPI dit niet mogen oplossen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan