Rangschik de Resident Evil games

kenneke2.0

Banned
Platinum Trophy
- Resident evil 2 origineel
-Resident evil 4
- Resident evil zero
-Resident evil 2 remake
- Resident evil 3
- Resident evil 3 remake
- RE village
- Biohazard

Sinds ze fp doen is het meer actie game geworden ( ze waren goed maar het re gevoel had ik nooit )

Echt crapp waren de outbreak reeks 1 en 2 de light gun shooters, raccoon city, umbrella corps

Resident Evil 4
Resident Evil (vooral nostalgie)
Resident Evil Village
Resident Evil 2 Remake
Resident Evil 7
Resident Evil 2
Resident Evil Zero
Resident Evil 3

Rest heb ik niet gespeeld of was zelfs niet de moeite om te vernoemen :)

Resident Evil 4
Resident Evil (vooral nostalgie)
Resident Evil Village
Resident Evil 2 Remake
Resident Evil 7
Resident Evil 2
Resident Evil Zero
Resident Evil 3

Rest heb ik niet gespeeld of was zelfs niet de moeite om te vernoemen :)
De eerste heb ik er niet tussen gezet heb deze ook pas gespeeld als ik de 2de uit had (n64 ) pas achteraf deel 1 gespeeld.
5 en 6 heb ik er niet tussen gezet de 5 kon wel maar 6 dat was het echt niet.

resident evil 4
resident evil 5
resident evil 6

sorry zijn de enige die ik heb uitgespeeld.
de rest kan ik niet beoordelen.

ik heb wel heel even resident evil 2: remake gespeeld, maar die vond ik zo moeilijk, dat ik na een 4 tal uren heb opgegeven.
teveel puzzels. daar ben ik niet zo gek aan....

ik heb wel heel even resident evil 2: remake gespeeld, maar die vond ik zo moeilijk, dat ik na een 4 tal uren heb opgegeven.
teveel puzzels. daar ben ik niet zo gek aan....

Blijf dan maar ver weg van de 1 🙃.

Ben zelf sinds corona fan van de reeks.

Eerst RE1 HD gespeeld, dan RE2 remake en onlangs RE3 remake. RE5 had ik lang geleden al eens uitgespeeld in co-op met maat.

RE 2 remake
RE HD
RE 3 Remake
...
...
RE 5

Ik laat hier bewust wat plek tussen omdat RE5 meer van het actiegenre is dan de rest en ik verwacht dat er nog anderen tussen zullen komen. Buiten de wederkerende personages en het verhaal mist deze veel van het resident evil charme.
Ik hoop dat capcom al goed bezig is aan RE4 remake dat ik er snel met verder kan.

Ben nu bezig met de vijfde al meer dan tien jaar niet gespeeld en ziet er nog deftig uit ( de ps4 versie )

De 6 is goed kwa characters maar voelde alles behalve re aan

Als ik kijk naar replay value, wat ik meest heropnieuw heb gespeeld:

RE7 Biohazard (ik ben een fps fan)
RE1 Classic psx
RE2 Classic psx
RE3 Nemesis psx
RE X:Code Veronica ps2
RE 1 Remake Gamecube
RE 0 Gamecube
RE Revelations Xbox
RE5 pc
RE8 Village Xbox
RE4 Gamecube (1x gespeeld and that's it)

Alle andere nooit gespeeld

RE4
RE2 remake
RE1 remake
RE5
RE8
RE7
RE3 remake
RE revelations
RE6
RE revelations 2

RE4 is voor mij indertijd gewoon een openbaring geweest qua action/survival-games. Tempo ligt zo goed, de wapens zijn leuk met een beetje identiteit, het verhaal is campy fun en Leon (no thanks BRO) is een leuke protag op zijn eigen cheesy manier. Recent nog eens gespeeld (ps4-versie) en het blijft gewoon zoveel fun. Geen horror-rolmodel, maar sommige stukken (vooral in the village, sewers & Verdugo) waren echt nagelbijters. Capcom is nu hype aan het bouwen met hun countdown website en een RE4 remake zou mij het meeste boeien....
...met uitzondering van Okami 2 misschien

RE5 blijft nog altijd de leukste co-op ervaring die ik ooit gehad heb en RE2 remake is voor mij de beste remake van een game die we tot op heden gezien hebben(misschien met uitzondering van RE1 remake)

Shoutout overigens naar de RAID mode in Revelations -> zalig om samen met een kameraad hierdoor te gaan en uw wapens met de meest onnozele mods te equippen. (een dikke revolver die 8 schoten in 1 seconde eruit knalt :D )

Re2 origineel: eerste re die ik uitspeelde als kind. Was fucking awesome!

Re 1 remake (eerste keer uitgespeeld op GameCube, daarna nog eens op de PS3...):
Verhaal, sfeer, alles echt top.

Re7: fantastisch spel. Sowieso de meest angstaanjagende.

Re3 originele: Een goed vervolg op 2. Maar toch vond ik mr x veel meer angst injagen dan Nemesis.
Het was re2 met meer actie, maar minder qua verhaal en sfeer.

Re4: fantastisch spel, maar voelde niet meer echt als een re game aan. Maar eerlijk gezegd, zou ik deze nog eens moeten spelen. Binnenkort de remake. Dan kan ik terug deftig oordelen.

Re 8

Re 2 remake

Re 3 remake

Re 5

Re code Veronica

Re6

Revolutions en zero heb ik niet gespeeld.

Terug
Bovenaan