Q: question: koptelefoon

kobie_1984

New member
Hoi,

Ik heb een vraagje, zoals het topic al doet vermoeden...

Ik zou graag van jullie willen weten wie er goede of slechte ervaringen heeft met koptelefoons die via Bluetooth worden aangesloten op je televisie.

De bedoeling is om gewoon tv en streaming te kunnen kijken met het geluid via de koptelefoon. Om te gamen heb ik een headset, maar aangezien deze een USB ontvangen heeft, werkt dit niet op mijn tv.

Ik heb een Sony Bravia (KD-55XD9305). Mijn eerste idee is om in de Sony familie te blijven, maar alternatieve voorstellen zijn ook welkom.

Ik heb gelezen dat geluid via Bluetooth niet optimaal werkt bij tv kijken. Er zou vertraging opzitten enzo...

Wie deelt zijn ervaringen en geeft mij wat raad? Alvast bedankt!

Ik vind het grootste probleem die koptelefoon effectief gekoppeld krijgen en dat geluid dan ook nog eens uit die koptelefoon krijgen.
Zeker als er nog eens een sonos installatie aan hangt, ook omslachtig om geluid dan te gaan regelen, ik moest tv geluid op 0 zetten en dan geluid zelf op de koptelefoon regelen etc, dus vrij omslachtig. (Was met een sony tv en sony wh-1000)

Ik denk niet dat het geluid achter liep, zeker niet als je die rechtstreeks koppelt met de tv, ik denk dat dit eerder nog een mythe is van vroeger als je met een soort van bluetooth ontvanger ofzo werkt.

Ik heb ook een Sony (Bravia KD-55AG8 ) en ik heb af en toe al eens mijn Airpods Pro gekoppeld. Er is een kleine delay, maar dat was voor mij te doen. Ik heb dan eens een een Sony WH-1000XM4 besteld omdat ik dacht dat een veel betere ervaring ging zijn, o.a. met handige volume controls (die zijn er niet op airpods), maar dat was dus geen succes voor die 400 euro of zo. Die set wordt gezien als een van de beste wireless opties maar ik vond het geluid niet goed genoeg, ook niet met de meegeleverde bedrade ingang op een aparte dac en hoofdtelefoonversterker en heb die letterlijk de dag erna teruggestuurd. Sony hoofdtelefoons gebruiken meestal LDAC als codec, en Sony TV's ook. LDAC wordt gezien als een van de beste codecs. AptX is ook goed, maar wordt meestal niet door de tv ondersteund en gewone AAC is een stuk minder qua resolutie.

Ik gebruik normaal altijd en DAC en een mid-fi hoofdtelefoon aan de pc, dus mijn verwachtingen liggen misschien wat hoger dan gemiddeld...

Als je geen delay wil, kan met SPDIF naar een dac / receiver gaan en daar je hoofdtelefoon (al dan niet met versterker ertussen) aan koppelen of je kan eventueel de HDMI ingang nog splicen zodat je het audiosignaal eraf haalt voor het in de TV gaat en dat dan als input gebruiken via een device dat daar voor gemaakt is.

Terug
Bovenaan