PS5 waar nog te vinden?

Ideetje: een petitie aan het adres van 2dehands.be, die het scalpen eigenlijk zomaar toelaat ... zou dat iets uitmaken? Er verschijnen iedere dag advertenties van ps5 consoles, nog in de verpakking, voor veel te hoge prijzen ...

Voorbeeldje:

Vraag en aanbod hè. Zolang er zo een schaarste is zullen er mensen op proberen te verdienden. Spijtige zaak, maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Ik vermoed dat je zelf nog geen ps5 hebt?
Gewoon die telegram groepen volgen en eventueel een paar Prime abbo’s nemen op de verschillende Amazons. Alhoewel er de laatste tijd wel beduidend minder drops zijn.

Ideetje: een petitie aan het adres van 2dehands.be, die het scalpen eigenlijk zomaar toelaat ... zou dat iets uitmaken? Er verschijnen iedere dag advertenties van ps5 consoles, nog in de verpakking, voor veel te hoge prijzen ...

Voorbeeldje:
Niemand verplicht u die te kopen en zolang andere mensen hetzelfde redeneren, dan blijven scalpers ermee zitten. Ligt dus puur aan de mensen zelf. En ja, scalpers halen ze uit de winkels en beletten anderen zo een console te kopen, maar heb geduld en laat die mens gewoon zitten met zijn PS5.

Ik heb mij er ook schuldig aan gemaakt mijn launch model na een maand verkocht voor 720€ was absoluut niet mijn intentie om dat te doen :(
Ja ik kon hem 500€ zetten maar had die centen wel even nodig ( prive )
en in april heb ik zelf 1 gekocht op 2dehands voor 640€ wat eigenlijk nog mee viel. 1 ding weet je bij de ps6 als die er ooit komt gaat het probleem nog veel groter zijn.

Ik heb mij er ook schuldig aan gemaakt mijn launch model na een maand verkocht voor 720€ was absoluut niet mijn intentie om dat te doen :(
Ja ik kon hem 500€ zetten maar had die centen wel even nodig ( prive )
en in april heb ik zelf 1 gekocht op 2dehands voor 640€ wat eigenlijk nog mee viel. 1 ding weet je bij de ps6 als die er ooit komt gaat het probleem nog veel groter zijn.
Gij vieze vuile Scalper!!!! JK eh xD

Ik weet niet of we bij de volgende generatie consoles nog hetzelfde gaan zien, er is momenteel een uitzonderlijk groot tekort aan onderdelen en daar zijn ze wereldwijd neig mee bezig, worden nieuwe fabrieken gezet en productie wordt verhoogd, die zullen zeker ook blijven want dit had ook invloed op andere sectoren.

ik geloof niet dat er nog een ps6 komt , ik geloof dat dit de laatste gen consoles is zoals we ze nu kennen .
en de volgende stap ik gewoon 100 % streaming van games zoals nu op bepaalde platforms is, je betaald een bedrag per maand en je kan spelen wat je wil .
enige wat je moet kopen is mss een klein bakje voor op die dienst te geraken en een controller.

ik geloof niet dat er nog een ps6 komt , ik geloof dat dit de laatste gen consoles is zoals we ze nu kennen .
en de volgende stap ik gewoon 100 % streaming van games zoals nu op bepaalde platforms is, je betaald een bedrag per maand en je kan spelen wat je wil .
enige wat je moet kopen is mss een klein bakje voor op die dienst te geraken en een controller.
Dat zeggen ze ook al sinds de PS3.

Stadia is gigantisch geflopt, alle rest die daarvoor kwam ook. Geforce now is deftig blijkbaar maar we zijn nog ver van het moment dat dit standaard word voor games. En als je ziet hoe ze de demand ni kunnen bijhouden voor de nieuwe consoles…

Er komt 100% een PS6 en zelfs hoogstwaarschijnlijk nog een PS7.

Stadia is gigantisch geflopt, alle rest die daarvoor kwam ook. Geforce now is deftig blijkbaar maar we zijn nog ver van het moment dat dit standaard word voor games. En als je ziet hoe ze de demand ni kunnen bijhouden voor de nieuwe consoles…

Idd streamen van games is al elke keer gefaald, + de mensen willen gewoon een console ( iets in handen hebben ) ik geloof er wel in dat de ps5 langer zal mee gaan dan de ps4. we zitten nu bijna 1.5 jaar na de release en meestal opgesmukte ps4 games.

Geloof ik weinig van. Brengt allemaal nog veel te veel op.

Goh, Stadia als product is geflopt ja. Maar de tech is 100% top! Als ze dat nog 7 jaar finetunen, komt dat goed.
Met de Xbox one was het ook de bedoeling online only en digital. Dat lukte niet. Nu met de series S dus wel. 7 jaar is lang in gaming wereld 😅

De ps3 naar 4 zat 7 jaar tussen van de 4 naar 5 ook.
Nu als we weer 7 verder zijn is er weer zoveel veranderd op dat vlak van streaming en ondemand gamen dat het volgens mij tegen dan perfect mogelijk is.
Daarom geloof ik echt dat dit gewoon de laatste gen consoles is zoals we ze nu kennen

De ps3 naar 4 zat 7 jaar tussen van de 4 naar 5 ook.
Nu als we weer 7 verder zijn is er weer zoveel veranderd op dat vlak van streaming en ondemand gamen dat het volgens mij tegen dan perfect mogelijk is.
Daarom geloof ik echt dat dit gewoon de laatste gen consoles is zoals we ze nu kennen
Ik hoop het eerlijk gezegd, ik begin zonder plaats te zitten voor mijn verzameling, moest hierna alles digitaal worden, zou dat best goed uit komen xD

Ik hoop het eerlijk gezegd, ik begin zonder plaats te zitten voor mijn verzameling, moest hierna alles digitaal worden, zou dat best goed uit komen xD
Idem. De stap is gezet met de PS5 (digital) en ook hun CE's zijn al met downloadcode. Vervolgens gaat Game Mania failliet omdat ze niemand meer int zak kunnen zetten met hun Used-games overnameprijs (en giga winst) en heb ik die drang niet meer om alles fysiek te gaan kopen :D

Idem. De stap is gezet met de PS5 (digital) en ook hun CE's zijn al met downloadcode. Vervolgens gaat Game Mania failliet omdat ze niemand meer int zak kunnen zetten met hun Used-games overnameprijs (en giga winst) en heb ik die drang niet meer om alles fysiek te gaan kopen :D
Jup, bij Xbox heb ik die stap al gezet. Heb enkel nog fysieke games voor OG en 360. Alles daarna is digitaal, GP was daar een goeie stimulans voor. Uitendelijk ben ik toch iets meer into PS en Nintendo, dus voor Xbox was die stap snel gezet als ook omdat dit deels PC is wat altijd al 90% digitaal was voor mij. Als Sony naar de volgende generatie nu ook zou beslissen all in te gaan met digitaal ga ik echt niet kwaad zijn, in tegendeel, mss gaat het een pak van men hart zijn dat ik er mee kan op houden. De enige die dan nog overblijft is Nintendo, die zie ik wel iets langer fysiek gaan, maar als dat dan het enige zou zijn... boeie, atm pakken die hun games ook niet zo veel plaats in :p

No offence voir mensen die voir digitaal zijn maar ik begrijp de facinatie er niet zo voir.

Digitaal is duurder, je hebt altijd breedband internet nodig, je kan je spel niet doirverkopen, licentie kan altijd ingetrokken worden doir de ontwikkelaar,...

Geef mij maar een fysiek spel dat je ofline kan spelen.😀

No offence voir mensen die voir digitaal zijn maar ik begrijp de facinatie er niet zo voir.

Digitaal is duurder, je hebt altijd breedband internet nodig, je kan je spel niet doirverkopen, licentie kan altijd ingetrokken worden doir de ontwikkelaar,...

Geef mij maar een fysiek spel dat je ofline kan spelen.😀
Ge moet uwe auto correct ne keer nakijken :unsure:

Voor de rest wel akkoord, fysieke games > digital games.

Ik ben daar totaal geen voorstander van je ziet nu al in online stores dat de prijzen kunstmatig hoog gehouden worden terwijl je met tweedehands discs koopjes kan doen en ze verder kunt verkopen. Ik zit absoluut niet te wachten op een Netflix game abonnement dat elk jaar verhoogd in prijs om games te kunnen spelen. Ik vind het beter zoals het nu is af en toe en koopjes in de store maar ook koopjes op discs die je dan achteraf gemakkelijk kan verder kan verkopen. Sommigen gaan nog verschieten hoe die prijzen hoog zullen gehouden worden als er enkel een online store zal zijn.

Laatst bewerkt:
Digitaal is iets anders, daar gaan we inderdaad zoiezo naartoe. Maar er is nog een hele weg af te leggen om te gaan van games digitaal te kopen en spelen op een box naar games te streamen naar gewoon een scherm.

Ze gaan dit niet doen omdat er overal nog geen deftig internet is.
Heel wat landen die het met veel minder moeten doen dan wij.
Dus die vallen dan volledig uit de boot.

Terug
Bovenaan