Protesten in Iran

Iran is nu ferm aan het brullen dat als de VS hun zouden aanvallen dat de tegenaanval heel fel zal zijn. (tegen de VS alsook Israël)
Dat is zever in pakskes hé. De vorige keer stonden ze 100% voor schut, waarom zou dit nu anders zijn? Mis ik iets?

Waarom doet Iran dit? Tegen ne onvoorspelbare Trump zo uw spierballen tonen is compleet zinloos.
Géén idee wat de exacte plannen zijn van de VS, maar dat roepen en tieren gaat het hem niet doen voor Iran.

Laatst bewerkt:
Iran is nu ferm aan het brullen dat als de VS hun zouden aanvallen dat de tegenaanval heel fel zal zijn. (tegen de VS alsook Israël)
Dat is zever in pakskes hé. De vorige keer stonden ze 100% voor schut, waarom zou dit nu anders zijn? Mis ik iets?

Waarom doet Iran dit? Tegen ne onvoorspelbare Trump zo uw spierballen tonen is compleet zinloos.
Géén idee wat de exacte plannen zijn van de VS, maar dat roepen en tieren gaat het hem niet doen voor Iran.
Propaganda voor het Iraanse volk? Dit gaat de VS niet afschrikken hé

Op zich wil het niet zeggen dat ze direct terug gaan aanvallen. Zou evengoed kunnen dat ze terroristen opleiden om binnen x maanden/jaren aanslagen te laten plegen.

Mogelijk de last dance voor de resterende Tomcats van de Sha 💔 🥺 😢

(HLN zit er wel dik naast met hun berichtgeving, Eagle is geen carrier operations aircraft)

Laatst bewerkt:
Mogelijk de last dance voor de resterende Tomcats van de Sha 💔 🥺 😢

(HLN zit er wel dik naast met hun berichtgeving, Eagle is geen carrier operations aircraft)
Ik vrees daar inderdaad ook voor, voor zover ze nog vliegwaardig zijn. Toch een iconische jet, dankzij Top Gun voor een groot deel.

Het lijkt er toch op dat de VS gaan cirkelen rond luchtbombardementen en dan "hopen" dat het regime valt en er geen chaos uitbreekt. Het lijkt een wankel plan maar niets anders komt buiten dus ik vrees dat het ook enkel dat halfbakken plan is. Het is ook in lijn met wat de Trump-regering al eerder deed, een lichte korte actie en dan de overwinning gewoon afroepen, ook al werkt dat niet.

De meest recente plannen kwamen vandaag in de Wall Street Journal met hier een samenvatting:

Ik schat dat het zal gebeuren tussen dit weekend (31 januari) tot vlak voor de state of the union (24 februari) want Trump is een man die gaat voor goed pochen, dan is een shock and awe campaign in Iran ideaal. Dan kan hij weer zeggen dat hij een oorlog heeft opgelost.

Trump zou, volgens Israëlische media, eigenlijk op 14 januari al willen bombarderen. De Israëlische regering was er helemaal niet mee opgezet en zei dat het militair niet eens deftig uitvoerbaar was. Uiteindelijk was hij toch van gedachten veranderd maar het huidige plan lijkt niet vele stappen beter buiten het feit dat ze nu met volle kracht kunnen bombarderen.

De dochter (20 jaar) zou morgen vertrekken voor een weekje Dubai.
Ligt op 160 km van Iran, en eigenlijk tussen de Amerikaanse vloot en Iran.
Zou ik haar afraden om te vertrekken? Zou ze wel haar geld kwijt zijn natuurlijk.

De dochter (20 jaar) zou morgen vertrekken voor een weekje Dubai.
Ligt op 160 km van Iran, en eigenlijk tussen de Amerikaanse vloot en Iran.
Zou ik haar afraden om te vertrekken? Zou ze wel haar geld kwijt zijn natuurlijk.

Redelijk offtopic, maar als je rekening moet houden met alle conflicten die bezig zijn of op het punt staan te beginnen kan je naar bijna geen enkel land meer reizen (buiten Australië misschien). Als Iran al Amerikaanse basissen gaat aanvallen als reactie, gaat het zich wellicht ook beperken tot die basissen en niet gewoon random civiele doelwitten in de golfregio. Want zo tekent dat regime zijn doodsvonnis al helemaal.
Ik ben ook naar India geweest toen India en Pakistan elkaar enorm zwaar in de haren aan het vliegen waren, en uiteindelijk niks van gemerkt.

Ik zou zelf ook geen reis boeken op dit moment naar Dubai, maar als deze reis al maanden op voorhand is geboekt dan zou ik ook niet laten om te gaan.
Ik denk worst case is dat haar (terug)vlucht gecanceld wordt en ze een andere vlucht moet boeken. Als morgen er een oorlog met Iran uitbreekt en haar vlucht wordt gecanceld dan kan ze haar geld wellicht nog compenseren, maar als ze zelf annuleert niet (tenzij met een annulatieverzekering dan onder bepaalde voorwaarden). Iran zal alleszins Dubai niet aanvallen. Zal eerder Israël of de VS zijn. En als Iran eerst aanvalt dan tekenen ze hun eigen doodvonnis sowieso (het regime dan).

Als morgen er een oorlog met Iran uitbreekt en haar vlucht wordt gecanceld dan kan ze haar geld wellicht nog compenseren, maar als ze zelf annuleert niet
Ivm dat laatste. Bij Economy of Business Flex krijg je (meestal) een volledige refund zelfs als je zelf annuleert. ;)
Maar ik vermoed dat ze reist via Basic ?

Explosies gemeld in Iran.

Zou het dan begonnen zijn?

Trump zegt dat hij Iran een deadline heeft gegeven​

President Trump heeft Iran naar eigen zeggen een deadline gegeven. Op een vraag van een journalist antwoordde hij "ja". Meer uitleg gaf hij er niet bij. Wanneer? En wat zouden de gevolgen zijn bijvoorbeeld, daar zei hij niets over.(vrt nws)
Ik denk dat Iran de deadline niet heeft gehaald.

Niet echt verrassend maar de onderhandelingen met Iran zijn niet echt succesvol. De laatste dagen dreigde Trump ook weer met de armada voor de Iraanse kust en Israël benadrukt dat deals met Iran vruchteloos zijn. Dus de naald wijst eerder de richting van een aanval op Iran.

Als het Iraans regime na de complete militaire & intelligence vernedering van vorig jaar nog steeds niet bereid is om ter goeder trouw te onderhandelen, zijn ze nog dommer dan ik dacht.
De VS toont zich hier bijzonder geduldig.

langs de andere kant, het momentum is wel al voorbij zeker?
Bombarderen is cool voor de US, maar ze gaan toch geen boots on the ground zetten?
Die 20k burgers zijn ondertussen al afgeslacht, die gaan het vuile werk niet meer doen

Als het Iraans regime na de complete militaire & intelligence vernedering van vorig jaar nog steeds niet bereid is om ter goeder trouw te onderhandelen, zijn ze nog dommer dan ik dacht.
De VS toont zich hier bijzonder geduldig.
En wat ivm de Taliban?

Zelfs opnieuw kasten invoeren ala de middeleeuwen
Taliban voeren nieuw strafwetboek in: slavernij en klassenjustitie nu legaal in Afghanistan

Poetin, Trump, Khamenei, Akhundzada: eigenlijk verschillen zo'n machthebbers weinig van elkaar: Ikke ikke ikke en al de rest kan stikken.

De Gerald Ford gaat van Venezuela richting Iran:

Ondanks al de onderhandelingen (identiek aan het playbook voor Venezuela) lijkt het toch uit te draaien op strikes. Netanyahu is deze week langs gekomen in het Witte Huis, die zal wss ook wat aangedrongen hebben op een harde aanpak. Het is nu heel dichtbij de State of the Union, dus mss gaat het op een onbepaald moment in maart zijn (of zelfs april). Alleszins op een moment dat niemand het verwacht, Iran is nu helemaal uit het nieuws verdwenen.

Terug
Bovenaan