Probleemloos quad rijden in België, waar?

David79

Active member
Beste,

Alvorens aan te schaffen lijkt het me beter om eerst eens te kijken waar je legaal met een quad mag rijden zonder dat je het verkeer, de natuur of andere zou storen. Waar men specifiek een parcours heeft aangelegd waar men daadwerkelijk met een quad mag rijden.

Wat betreft de verkeersregels is er niet echt specifiek informatie te vinden. Het komt er op neer dat gemeente per gemeente en stad per stad hun eigen regels hanteren. Dus denk ik dat men beter uitwijkt naar plaatsen die voorzien zijn waar men het uiterste van zo'n quad kan laten presteren.

Waar rij jij met de quad zonder dat ie gehomologeerd moet zijn voor in het verkeer?

Hoe zit zo'n dag voor jou in elkaar?

- aankomst
- parking/trailer
- extra benzine
- onderhoud/pech
- (on)kosten per jaar

Mvg,
David
 
Het quad-verbod in Antwerpen is niet wettelijk en mogelijk in andere gemeenten dus ook niet:

Ik denk dat je dus praktisch overal (op de openbare weg) legaal met een quad mag rijden.
Natuurlijk koop je een quad eerder om offroad te rijden. Daar lijkt het mij (maar kan verkeerd zijn) dat zolang je erdoor kan met een quad en er geen verbodsbord staat voor quads of gemotoriseerde voortuigen, je er gewoon door mag. Zo ben ik al dikwijls met m'n auto in bossen gaan crossen en ben hier toch nooit voor beboet geweest, ook al kwam er soms politie kijken wegens telefoontjes van 'ongeruste buurtbewoners'.

Als een quad niet gehomologeerd is voor het verkeer, dan weet ik niet waar je mag rijden. Zolang je op openbaar domein zit, geldt volgens mij dat het voertuig moet gehomologeerd zijn.
 
Wij gingen vroeger regelmatig in Bilstain rijden met de enduro's, misschien daar eens kijken? (geen idee hoe het er daar nu aan toe gaat)
Reden in elk geval quads, trails, enduro's, jeeps etc rond en was wel een leuk en uitdagend domein om rond te crossen (1x inkom betalen per dag)
 
Terug
Bovenaan