Prince of Persia: The Sands of Time

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
pop.png

release: cancelled
genre: action-adventure
dev: Ubisoft Montreal

Remake/reboot die in 2020 al eens werd aangekondigd, toen nog in ontwikkeling bij het Indische Ubisoft Pune.

The Prince will return!

Originally released in 2003, Prince of Persia: The Sands of Time left its mark with players thanks to innovative gameplay, a compelling story and charismatic characters!

Laatst bewerkt:
Hopelijk ziet hij deze keer wel echt het daglicht want ik wil deze remake zo graag zien slagen!

Cancelled. Gesneuveld in de reorganisatie van Ubisoft.

Ubisoft has discontinued 6 games that do not meet the new enhanced quality as well as more selective portfolio prioritization criteria at Group level. These include Prince of Persia The Sands of Time remake as well as 4 unannounced titles, including 3 new IP’s, and a mobile title.

Ubisoft, laat Aspyr nu gewoon een Prince of Persia Remastered Trilogy maken. Lijkt me zo een binnenkopper!

Laatst bewerkt:
Heel jammer... Gelukkig dat ze toch nog Assassin's Creed's blijven uitkakkken want daar zijn er al niet genoeg van ....

De downfall van ubi is begonnen?
Studio's verkopen, veel games cancellen, aandelen gekelderd. Aankondigen da je op een of andere manier ai wilt gaan implenteren in uw ontwikkeling.
Klinkt allemaal niet zo goed he...

En juist op Reddit gelezen dat ze volledig naar RTO (Return to office) gaan, wrs in de hooop dat mensen ontslag nemen...

Spijtig om te horen. PoP op PS2 was zo een leuke trilogie in zijn tijd die met elk nieuw deel echt probeerde te vernieuwen.

Waar loopt het bij zo een project dan mis vraag ik me af. Is het zo moeilijk om het platformen te moderniseren? Kunnen ze het verhaal niet hervertellen uit schrik dat het bekritiseerd zou worden als te tam zijnde?

Of misschien is Ubisoft incapabel om deftige project-managers aan te duiden die het schip recht kunnen houden.

Zeer jammer, dit was nu eens een remake waar ik echt naar uitkeek. De trilogy indertijd in mn tienerjaren kapot gespeeld. Waren echt leuke games, warrior within bijvoorbeeld, daar heb ik goeie herinneringen aan. Ubi soft had echt een gamma aan topfranchises met steeds voldoende vernieuwingen.
Nu ben ik ook eens benieuwd wat er gaat gebeuren met de reboot van splinter cell.

Een "zachtere" remake zoals de Tomb Raider games is misschien ook meer gepast? In de veronderstelling dat dit naar een te hoog budget greep en niet uit de kosten zou komen.

Rommelt inderdaad al wel effe bij Ubisoft. Best spijtig want hebben toch heel wat leuke franchises en hier en daar wat quirky games. Droom nog steeds van een 3e Grow Up/Home game.

Heel jammer... Gelukkig dat ze toch nog Assassin's Creed's blijven uitkakkken want daar zijn er al niet genoeg van ....
Zolang mensen die bucht blijven kopen omdat “haha, ’t is toch een leuk spel, ook al is Ubisoft een giga kakbedrijf”, waarom zouden ze stoppen? Zelfde verhaal met CoD: de meest hersenloze copy paste die er is, en toch blijft het verkopen.

Terug
Bovenaan