Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Dat ik mee kreeg dat de bougies er vervuild uitzagen was ik nu ook niet bepaald blij mee. :) Ik weet niet wanneer ze de laatste keer zijn vernieuwd.

Het is nu ook niet bepaald een blok dat een goede reputatie heeft.
Is ook gekend om wel wat olie te verbruiken, dus ik was aan het denken dat dit de oorzaak is van vervuilende bougies? Ik ben nu het olie peil wat aan het opvolgen.

De km stand is momenteel 150.000.
Wagen hebben we nog maar vrij recent (is een 2dehands) en rijden er nu ook niet zoveel mee.
Ja, olieverbruik kan ook zeker een oorzaak zijn op vervuiling. Peugeot neemt als drempelwaarde 0,5L/1000km
Tussen uw minimum en maximum op uw peilstok is 1L ongeveer.
Als je me eens de laatste 8 cijfers en letters van uw chassisnummer stuurt in pm zal ik eens kijken wat er in garantie vervangen is en of er een onderhoudscontract was en of er nog iets van coulance ergens loopt.
 
Een halve liter per 1000km, da’s toch zot veel hè, niet?
Vind ik ook. (Maar wie ben ik eh) Op een interval van 25000km wil dat zeggen 12,5L olieverbuik.
Mijn voorlaatste meting had 1L/1000km. Dwz 25L olie op 1 onderhoudinterval. Die persoon krijgt uiteraard een nieuwe motor.
 
Vind ik ook. (Maar wie ben ik eh) Op een interval van 25000km wil dat zeggen 12,5L olieverbuik.
Mijn voorlaatste meting had 1L/1000km. Dwz 25L olie op 1 onderhoudinterval. Die persoon krijgt uiteraard een nieuwe motor.
Klopt het als ik zeg dat mijn motor 7 liter olie bevat? (Van een golf gti, van m’n bmw geen idee) - dat zou willen zeggen dat die droog staat na 14.000km bij dat verbruik :eek:
 
Groot onderhoud laten uitvoeren

Werkprestaties111,11
Carterstop0,90
Motorolie71,59
Oliefilter26,05
Luchtfilter44,00
Bougies 4x196,16
Koelvloeistof2,56
Int. Filt. Koolstof66,97
Ruitenreiniger3,05
Vervang remolie53,72
Totaal excl btw576,11
Totaal incl btw697,09

75,000km
BMW 330i (G20)

Lijkt mij nog aanvaardbaar
 
Ik heb momenteel via mijn bvba een e klasse waarvan de renting binnenkort afloopt. Ik heb al besloten om de koopoptie te lichten , want de wagen is nog in perfecte toestand na 80,000 km. Bij de renting hoorde een onderhoudscontract wat nu ook afloopt. Ik ben op zich niet ontevreden over de dealer, maar anderzijds ook niet super tevreden.

Ik overweeg daarom na afloop contract onderhoud elders te laten doen. Ik hoor van Bosch garages die goed zouden zijn?
Mercedes is uiteraard niet de goedkoopste, dus het kosten aspect speelt zeker ook mee. hoewel ik niet voor 100 euro per jaar minder zou verhuizen bijvoorbeeld. Het betreft overigens een PHEV, wat misschien qua onderhoud wat gecompliceerder zal zijn.

Waar laten jullie het onderhoud doen? Bij een onafhankelijke, of toch de dealer?
 
Ik heb momenteel via mijn bvba een e klasse waarvan de renting binnenkort afloopt. Ik heb al besloten om de koopoptie te lichten , want de wagen is nog in perfecte toestand na 80,000 km. Bij de renting hoorde een onderhoudscontract wat nu ook afloopt. Ik ben op zich niet ontevreden over de dealer, maar anderzijds ook niet super tevreden.

Ik overweeg daarom na afloop contract onderhoud elders te laten doen. Ik hoor van Bosch garages die goed zouden zijn?
Mercedes is uiteraard niet de goedkoopste, dus het kosten aspect speelt zeker ook mee. hoewel ik niet voor 100 euro per jaar minder zou verhuizen bijvoorbeeld. Het betreft overigens een PHEV, wat misschien qua onderhoud wat gecompliceerder zal zijn.

Waar laten jullie het onderhoud doen? Bij een onafhankelijke, of toch de dealer?

Ik doe het onderhoud van mijn auto zelf, maar Bosch garages zijn zeker vaak aan te raden en kunnen probleemloos een PHEV onderhouden. Een PHEV is zeker niet gecompliceerder om te onderhouden, integendeel zelfs.
 
Onderhoud bij merkengarage, volkswagen (Tiguan Allspace). Eerste ingebruikname 1/9/2021, 60.000 kilometer (nieuw gekocht bij diezelfde merkengarage). Bij onderhoud van wagen altijd het gevoel "je kan hier zeggen wat je wil vriendelijke man. Ik ken er geen fluit van en het interesseert mij ook niet." Ik ga ook gewoon naar de garage waar ik hem kocht, omdat het makkelijk is. Dat ik wat meer betaal neem ik er dan wel bij (kost vennootschap ook) maar nu begint het toch wel als "veel" aan te voelen. Vandaar toch nog eens een realitycheck hier opstarten.

Zie onderstaande kostprijs. Vooraf bestek gehad voor deze kosten maar dan zonder de remblokken. Telefoontje overdag met melding "jah, uw remblokken hebben hun beste tijd gehad, we zouden die beter vervangen". Los van het feit dat ik daar de kriebels van krijg heb ik op zo een moment wel iets van "zonder remblokken zal het niet gaan e" dus vervang maar. Op vraag wat dat gaat kosten was de melding "rond de 400 euro". Ik vind/vond dat vrij veel maar "twas met btw en werkuren in"... tzou er dat verdorie nog aan ontbreken.

Bon: concrete vraag - is dat hier nu astronomisch duur (in mijn hoofd kost een groot onderhoud iets van 500 euro)



remblokken vooraan
357,81
inspectie met olie verversen282,72
Bougies vervangen (4)185,55
schuifdakservice10,6
pollenfilter56,68
ruitenwisser achteraan 21.83
overige26,45
Totaal excl btw941,64
Totaal incl btw1139,38
 
Onderhoud bij merkengarage, volkswagen (Tiguan Allspace). Eerste ingebruikname 1/9/2021, 60.000 kilometer (nieuw gekocht bij diezelfde merkengarage). Bij onderhoud van wagen altijd het gevoel "je kan hier zeggen wat je wil vriendelijke man. Ik ken er geen fluit van en het interesseert mij ook niet." Ik ga ook gewoon naar de garage waar ik hem kocht, omdat het makkelijk is. Dat ik wat meer betaal neem ik er dan wel bij (kost vennootschap ook) maar nu begint het toch wel als "veel" aan te voelen. Vandaar toch nog eens een realitycheck hier opstarten.

Zie onderstaande kostprijs. Vooraf bestek gehad voor deze kosten maar dan zonder de remblokken. Telefoontje overdag met melding "jah, uw remblokken hebben hun beste tijd gehad, we zouden die beter vervangen". Los van het feit dat ik daar de kriebels van krijg heb ik op zo een moment wel iets van "zonder remblokken zal het niet gaan e" dus vervang maar. Op vraag wat dat gaat kosten was de melding "rond de 400 euro". Ik vind/vond dat vrij veel maar "twas met btw en werkuren in"... tzou er dat verdorie nog aan ontbreken.

Bon: concrete vraag - is dat hier nu astronomisch duur (in mijn hoofd kost een groot onderhoud iets van 500 euro)



remblokken vooraan
357,81
inspectie met olie verversen282,72
Bougies vervangen (4)185,55
schuifdakservice10,6
pollenfilter56,68
ruitenwisser achteraan21.83
overige26,45
Totaal excl btw941,64
Totaal incl btw1139,38
Stevige prijzen. Maar dat is zeker typisch VW group? Kennissen met een Audi zitten ook altijd te klagen over de belachelijk hoge onderhoudsprijzen. We hadden vroeger een Skoda en dat was ook niet min.
 
Onderhoud bij merkengarage, volkswagen (Tiguan Allspace). Eerste ingebruikname 1/9/2021, 60.000 kilometer (nieuw gekocht bij diezelfde merkengarage). Bij onderhoud van wagen altijd het gevoel "je kan hier zeggen wat je wil vriendelijke man. Ik ken er geen fluit van en het interesseert mij ook niet." Ik ga ook gewoon naar de garage waar ik hem kocht, omdat het makkelijk is. Dat ik wat meer betaal neem ik er dan wel bij (kost vennootschap ook) maar nu begint het toch wel als "veel" aan te voelen. Vandaar toch nog eens een realitycheck hier opstarten.

Zie onderstaande kostprijs. Vooraf bestek gehad voor deze kosten maar dan zonder de remblokken. Telefoontje overdag met melding "jah, uw remblokken hebben hun beste tijd gehad, we zouden die beter vervangen". Los van het feit dat ik daar de kriebels van krijg heb ik op zo een moment wel iets van "zonder remblokken zal het niet gaan e" dus vervang maar. Op vraag wat dat gaat kosten was de melding "rond de 400 euro". Ik vind/vond dat vrij veel maar "twas met btw en werkuren in"... tzou er dat verdorie nog aan ontbreken.

Bon: concrete vraag - is dat hier nu astronomisch duur (in mijn hoofd kost een groot onderhoud iets van 500 euro)



remblokken vooraan
357,81
inspectie met olie verversen282,72
Bougies vervangen (4)185,55
schuifdakservice10,6
pollenfilter56,68
ruitenwisser achteraan21.83
overige26,45
Totaal excl btw941,64
Totaal incl btw1139,38

Prijs van de onderdelen met A merken maar dus niet VAG origineel. Mag je niet 1 - op - 1 vergelijken met de prijs in een merkgarage maar daarmee heb je toch een idee.

Remblokken vooraan Brembo: €63.72 :laugh:
Bougies: 4x NGK aan €17.01 per stuk = €68.04
Anti-allergene pollenfilter met actieve koolstoffilter van Bosch: €26,67
Ruitenwisser achteraan van Bosch: €7,74 (1 minuut werk en geen materiaal nodig)
Oliefilter Bosch: €6.72
Olie zelf: pak ergens tussen €40 tot €70 afhankelijk van merk en hoeveelheid (garages hebben dat op vat steken aan een fractie van de kost)

Prijzen inclusief BTW op een gekende NL/BE webshop (en nog voor 10% korting die je nog krijgt op 1e bestelling)
Werkuur of 2 a 3 zal wel ruim volstaan voor iemand die dag in dag uit zo een routine zaken doet.

Die toonzaal en glimlach van de persoon aan de balie betaalt zichzelf natuurlijk niet :fingerguns_r:
 
Laatst bij de VW dealer de batterij van mijn 1.2 golf 7 laten vervangen. Factuur van 489€ gekregen.
Was 15min werk. De prijs van de batterij eens online opgezocht en komt op 100€.
Mij zien ze daar niet meer.
 
Laatst bij de VW dealer de batterij van mijn 1.2 golf 7 laten vervangen. Factuur van 489€ gekregen.
Was 15min werk. De prijs van de batterij eens online opgezocht en komt op 100€.
Mij zien ze daar niet meer.
In november vorig jaar heb ik de batterij van mijn Renault Megane laten vervangen bij Midas, dat was 255,91 euro.
Prijzen die ik online vind voor de batterij, 120 tot 150 euro.
 
doet me er aan denken dat ik mijn startbatterij heb moeten vervangen.
Dit keer bij een onafhankelijk garage want bij Mercedes Tongeren duurt een batterij wisselen minimum enkele dagen volgens die aan de telefoon :')
Gefixt op halfuurtje natuurlijk.

Uitlezen motormanagement + wissen foutcode 30,00
Batterij AGM Bosch 08 S5A08 215,50
Loodbijdrage 16,00
Werkuren 24,50

346,06€ incl BTW
 
Terug
Bovenaan