Album of the week Power Trip - Nightmare logic

Aight, toffe plaat om ronde 3 mee te starten. Zoals @FlyingHorseman het zegt: herrie maar dan op een positieve manier!
Snelle nummers, stevige en catchy riffs. Executioner's tax, Nightmare Logic en vooral If Not Us Then WhoI steken er voor mij boven uit. De riff op dat laatste nummer is echt zo waanzinnig goed imo. Nummers zijn niet al te complex, album is niet te lang; het album raast aan rotvaart voorbij en dat vind ik wel tof.

Er is ook wat kritiek, echt grote minpunten zijn er niet maar wel een paar kleinere die er bij mij voor zorgen dat het net geen topplaat is.
Vocals waren ok maar een betere/andere zanger zou er meer mee kunnen doen heb ik het gevoel. En net als de immer wijze @Avondland vond ik het ook iets te clean. Echt heel origineel is het ook niet, niet dat dat hoeft, maar dat maakt het iets minder memorabel.

Conclusie: toffe eerste plaat met een paar uitstekende nummers.
 
Een half uur. Dat verdient de volle aandacht.
Na de eerste twee minuten verdient het de opperste aandacht.

Schreeuwende agressie gemixt met de kunst om gitaren tot schroot te herleiden na één concert.
De snelheid van die mannen hun vingers - best te horen in 'If not us then who' - is waanzin.
De drummer zou ik graag bellen en uitnodigen na een drinkpartij om zijn sticks uit te testen op mijn gevoelloze handen.

Ik beeld me graag in dat de terroristen van Brussel naar dit soort heidense muziek luisteren bij hun busritjes, vergezeld van agenten in masker, wiens ogen even snel knipperen als het gedrum hierop.
Elke titel van dit album is van toepassing op dit soort mens.
Was ik maar directeur van een gevangenis. Power Trip om 4u 's nachts? Hell yeah :evil:.

Een hoge 7.5/10, omdat thrash lang geleden is.
 
Uitstekende keuze @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield ! Kende de band enkel van naam maar dacht dat het power metal was. :unsure:

Knalt van begin tot einde, coole riffs met, zoals @clercqie aanhaalde, af en toe ook een hardcore feeling. Aan de vocals stoorde ik me niet, productie was wat clean maar de riffs waren zodanig hard dat het ook niet stoorde. Ik blijf bij mijn stelling dat er in alle genres goede muziek te vinden is. :coolbrows:

En, zeg nu eens eerlijk Jules, dit is toch pakken beter dan alles wat Metallica deed sinds The Black Album? :D
 
Uitstekende keuze @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield ! Kende de band enkel van naam maar dacht dat het power metal was. :unsure:

Knalt van begin tot einde, coole riffs met, zoals @clercqie aanhaalde, af en toe ook een hardcore feeling. Aan de vocals stoorde ik me niet, productie was wat clean maar de riffs waren zodanig hard dat het ook niet stoorde. Ik blijf bij mijn stelling dat er in alle genres goede muziek te vinden is. :coolbrows:

En, zeg nu eens eerlijk Jules, dit is toch pakken beter dan alles wat Metallica deed sinds The Black Album? :D
Black album zet ik nog altijd hierboven maar de rest niet. Eens de kapper bij James gepasseerd is was het beste er af.

Maar het pikte wel vorige week in de ab. Ze gingen daar het voorprogramma doen maar sinds de dood van Gale hangt de band wat in limbo
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan