POLL: Wielerthreads

Hoe willen jullie wielerthreads opgedeeld zien?

  • 1 thread per koers

    Stemmen: 5 16,1%
  • Multithreads voor periode van het jaar

    Stemmen: 2 6,5%
  • Enkel aparte threads voor grote rondes, de rest in multithreads

    Stemmen: 24 77,4%
  • Andere (verduidelijk in een post)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    31

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
De vraag is duidelijk, willen jullie het liefst aparte threads zien per koers, of zien jullie dat liever gegroepeerd, of deels gegroepeerd (grote rondes)?
Een heel andere aanpak kan ook, verduidelijk die dan liefst in een post.
 
Grote rondes sowieso apart. Voorjaar apart ging ook erg goed vond ik. Aanloop naar voorjaar ook. Mss deze periode tussen Giro en Tour overbruggen met een 'voorbereiding op Tour' thread? Dauphiné, Zwitserland, België,... Aparte threads per koers lijkt me wat van't goeie te veel.
 
Laatst bewerkt:
Grote rondes sowieso apart. Voorjaar apart ging ook erg goed vond ik. Aanloop naar voorjaar ook. Mss deze periode tussen Giro en Tour overbruggen met een 'voorbereiding op Tour' thread? Dauphiné, Zwitserland, België,... Aparte threads per koers lijkt me wat, van't goeie te veel.
Doe gerust een voorstel voor het hele wielerseizoen (najaar ook dus), dan maken we die threads en kunnen we elk jaar opnieuw zulke threads aanmaken met dezelfde titels.
 
Aparte threads voor belangrijkere koersen (WT ééndagskoersen en WT rondes vanaf 1 week) vind ik ook wel iets hebben, we kunnen aan het begin van het seizoen een lijst maken. Daarnaast een algemene thread voor de rest en een nieuws thread zoals we al hebben.
 
Doe gerust een voorstel voor het hele wielerseizoen (najaar ook dus), dan maken we die threads en kunnen we elk jaar opnieuw zulke threads aanmaken met dezelfde titels.
Nu was het zo een beetje denk ik?

Voorbereiding Voorjaar 2023 (TDU tot weekend Omloop)
(Klassieke) Voorjaar 2023 (Omloop tot L-B-L)
Dadash had er nog een Heilige Wielerweek topic tussen gesmeten met E3, G-W, DDV, RVV en Parijs-Roubaix, maar dat hoeft mss niet.
(Voorbereiding) Giro 2023
(Voorbereiding) Tour 2023 (Dauphiné, Zwitserland, Ronde van België, Nationale Kampioenschappen?)
Tussen Tour en WK (San Sebastian, Polen,
WK Wielrennen
(Voorbereiding) Vuelta 2023
Najaarskoersen (van Québec tot Lombardije/Sluitingsprijs Putte- Kapellen)

Ongewoon jaar natuurlijk dit jaar met dat het WK voor de Vuelta valt.
 
Ik ben ook voorstander van aparte topics voor de 2.WT koersen.

Straks is de slotrit van de dauphine op hetzelfde moment als dat van Aert en Evenepoel hun tijdrit afwerken in Zwitserland. En komend weekend heb je ook nog eens omloop vh Hageland en de elfstedenronde. Dat moet je toch een beetje uit elkaar houden.

Start wielerseizoen (Mallorca, Ruta del Sol, Algarve etc)
Aparte topics voor 2.WT (Catalonië, Baskenland, Dauphiné, Zwitserland etc)
Kasseikoersen (apart topic Rvv en PR)
Heuvelkoersen
Aparte topics grote rondes
BK
WK
Wielernajaar (Milaan-Turijn, Emilia, Tours, Lombardije, Québec, Montreal)

Algemeen topic voor alles wat tussendoor gereden wordt a la Ronde van België, Ronde van Noorwegen, Parijs-Brussel, elfstedenronde, etc.
 
Dadash had er nog een Heilige Wielerweek topic tussen gesmeten met E3, G-W, DDV, RVV en Parijs-Roubaix, maar dat hoeft mss niet.

Die ene thread heeft 62 paginas enkel de algemene thread heeft er meer. Die was dus toch niet zo overbodig? PR was trouwens nog een thread apart met nog eens 22 paginas. De reden waarom ik die 5 Vlaamse koersen samen gooide was omdat door dat het over gelijkaardige parcoursen gaat met vaak dezelfde namen in een korte periode het vaak moeilijk is om te weten of iets nu nabeschouwing is over de vorige wedstrijd of al voorbeschouwing over de volgende wedstrijd.


Vraag misschien voor de moderatoren hoeveel paginas moet een thread hebben?

Catalonie had 14 paginas Baskenland 3 paginas. Eén verschil Evenepoel deed mee in Catalonie. Dus misschien ook een zekere flexibiliteit gebruiken een ronde met Evenepoel wordt een stuk meer becommentarieerd dan eentje zonder.



Even een vluchtig idee

Voorbereiding op het voorjaar
Openingsweekend
PN en/of Tirreno (kan samen of apart)
Kasseikoersen
Heuvel koersen
Giro
Voorbereiding op de Tour (RVZ, Dauphine)
Tour
WK
Vuelta
Najaar

+ een thread als Evenepoel ergens aan een ronde met iet wat naam meedoet dat krijgen we altijd wel vol :oi22:
 
Had deze nu zelf aangemaakt , aangezien het voor de andere al werd gedaan.

Persoonlijk vind ik het niet zo erg, als iedere worldtour koers zijn eigen pagina zou krijgen

Eenmaal de koers gedaan is kan er nog wat nagekaart worden en dan gaat het toch naar de achtergrond en naar het tweede blad/archief

Stel dat je alle koersen tussen de giro en tour samen neemt in 1 topic heb je overlappingen waarbij je dan op sommige momenten 2-3 koersen door elkaar kan discussieeren.
 
In deze verdeling kan ik mij perfect vinden.
En lijkt me ook het duidelijkste en aangenaamste.

Start wielerseizoen (Mallorca, Ruta del Sol, Algarve etc)
Aparte topics voor 2.WT (Catalonië, Baskenland, Dauphiné, Zwitserland etc)
Kasseikoersen (apart topic Rvv en PR)
Heuvelkoersen
Aparte topics grote rondes
BK
WK
Wielernajaar (Milaan-Turijn, Emilia, Tours, Lombardije, Québec, Montreal)
 
We zijn toch goed bezig, laat ons maar gewoon doen.

Als iemand een thread aanmaakt en die bloedt dood, so be it.
Goh, de vraag kwam eigenlijk vooral omdat er in de feedback thread iets over gezegd werd. Ik wou bij deze gewoon wat lijn in die threads brengen naar dit en volgende seizoenen toe.
 
Terug
Bovenaan