Politieke debatten: Tafel van Gert, Kies24, Eerste Keus, Kopstukkendebat...

Het standpunt van die jongen is dan nog niet eens extreem, maar eerder conservatief. Extreem zou zijn: we moeten het verbieden/mensen vervolgen/doodstraf invoeren/conversietherapie promoten/ ...

Het standpunt van die moslimjongen is enerzijds confronterend, maar anderzijds ook niet echt verrassend. Dat er vanuit religieuze hoek veel weerstand is, is te verwachten.

Het meest verbazende vond ik daarentegen hoeveel leerlingen hun hand opstaken toen er gevraagd werd 'wie tegen het onderwijzen van gender en geaardheid'. Dat leek de overgrote meerderheid... Ok we kunnen nu grapjes beginnen maken over de uithoek van West-Vlaanderen, maar toch...

Het sluipend vergif van Vlaams Belang die die discussie helemaal naar beneden sleurt alsof we onze kinderen seksuele opvoeding zouden geven van de kleuterklas etc. De vraag was ook erg zwart/wit gesteld en met 0 nuance. Gelukkig gaf Conner daar wel serieus tegengas.

Het sluipend vergif van Vlaams Belang die die discussie helemaal naar beneden sleurt alsof we onze kinderen seksuele opvoeding zouden geven van de kleuterklas etc. De vraag was ook erg zwart/wit gesteld en met 0 nuance. Gelukkig gaf Conner daar wel serieus tegengas.
Ook ergens de 'schuld' van sommige progressieven die helemaal mee gaan in het LGBQT verhaal. Wanneer diezelfde personen pleiten voor onderwijs aan kleuters maken veel mensen automatisch de link naar de extremen binnen LGBQT.

Neem nu volgende foto:
qUOxw8z.png
Mensen zien dit voorbij komen op hun socials en in 1s is hun mening wel gevormd

Laatst bewerkt:
Het probleem met zulke zaken is ook gewoon dat de meeste overkomen uit Amerika waar vooral de meest extreme uitwassen ons bereiken op sociale media of andere. De nuance die Connor wel kon brengen in de aflevering, kan je daarom niet per se afleiden uit hun voorstellen op papier waardoor veel mensen(mezelf incluis) er initieel afkerig tegen zijn.

Het meest verbazende vond ik daarentegen hoeveel leerlingen hun hand opstaken toen er gevraagd werd 'wie tegen het onderwijzen van gender en geaardheid'. Dat leek de overgrote meerderheid... Ok we kunnen nu grapjes beginnen maken over de uithoek van West-Vlaanderen, maar toch...

Ik vind dat nu eens niet raar. Het gaat over leerlingen die je vraagt wie les wil krijgen over iets wat hen geen bal interesseert. De personen die dat wel interesseren zijn de personen die zich hierover vragen stellen. En dat is defacto de minderheid. Of gaan we hier effectief zeggen dat 99% van de kinderen hiermee worstelen ?

Dat is zoals dat men mij en anderen in de klas vroeg of we liever studie hadden of een inhaalles Frans. Rarara wat het resultaat was.

Ook ergens de 'schuld' van sommige progressieven die helemaal mee gaan in het LGBQT verhaal. Wanneer diezelfde personen pleiten voor onderwijs aan kleuters maken veel mensen automatisch de link naar de extremen binnen LGBQT.

Neem nu volgende foto:
qUOxw8z.png
Mensen zien dit voorbij komen op hun socials en in 1s is hun mening wel gevormd

Ik ben niet helemaal mee met wat je bedoelt. Is dit een afbeelding van "extremen" binnen lgbtqi+, of?

Lijkt me ook serieus opgeblazen allemaal, "kijk dat bestaat".. neemt dat meer in dan 10 minuten in het uur sexuele opvoeding of wat het ook is dat je in het middelbaar krijgt?

En in de jaren er voor "jep er zijn kindjes met 2 mama's of 2 papa's". Ik heb 2 kinderen van 7 jaar oud en ja die maken soms opmerkingen of vragen iets, maar dat is zo een klein irrelevant deel in hun leven.

Ik vermoed dat de moeilijkheid hem dan vaak zit in het feit dat omdat men soms de indruk krijgt dat elke minderheid aanbod moet komen. Met als gevolg dat de minderheden de meerderheid lijken te worden. Ik hoor mijn (groot) ouders daar ook commentaar op geven als er reclame is op TV en dan vaak het soort van "wij komen op voor X". Dat is 2 blanken en 7 kleuren. Of 1 "standaard" gezin en 4 varianten, etc

Vorige verkiezingen heeft BDW zwaar van zijn tak gemaakt dat men niet met de NVA wou praten (toen de grootste Vlaamse partij). En nu zou BDW niet mogen praten met de PS (zo te zien zal dat de grootste Waalse partij zijn). Imo is het maar normaal dat wanneer je kritiek hebt je ook rechtlijnig bent en zelf niet doet waar je kritiek op hebt.
Dat de waalse partijen met MR op kop nu de deur op een kier zetten voor het NVA zal ook wel te maken hebben met de sterke peilingen van VB, dat zullen ze over de taalgrens ook wel gezien hebben. Dan wordt plots NVA voor hen het lesser evil waarmee ze misschien door een paar postjes cadeau te doen de huidige gang van zaken (stilstand dus) op federaal niveau nog wat hopen te rekken.
Hier wordt wat dat betreft veel te hard gefocust op de inhoud imho. Zoals Judge Judy zegt: "If you want to know the truth, follow the money, it's always about the money!"

Laatst bewerkt:
Ik ben niet helemaal mee met wat je bedoelt. Is dit een afbeelding van "extremen" binnen lgbtqi+, of?
Als transgender in lingerie over straat lopen is voor mij een extreem binnen de lgbt beweging.
Voor mij is er een groot verschil tussen rechten voor homo's om te trouwen en kinderen op te voeden tov bovenstaande.
Maar dat zal iedereen anders ervaren.

In ieder geval doet iedereen maar wat hij of zij wil. Maar daarmee uitpakken op socials heeft impact op het maatschappelijk debat.

Als transgender in lingerie over straat lopen is voor mij een extreem binnen de lgbt beweging.
Voor mij is er een groot verschil tussen rechten voor homo's om te trouwen en kinderen op te voeden tov bovenstaande.

In ieder geval doet iedereen maar wat hij of zij wil. Maar daarmee uitpakken op socials heeft impact op het maatschappelijk debat.
mja dat dus, LGBTQ en dan vooral het pride gebeuren heeft zeer een vaak een "in your face" sex aspect. Dat help het debat niet echt natuurlijk

Niet alle homo's zijn opgezet met het beeld dat de Pride-parade uithangt, vooral de furries, SM-meesters en halfnaakte mannen in strakke speedo's wekken het beeld op van een hypergeseksualiseerde, hyperpromiscuë gemeenschap en zijn voor partijen als het Vlaams Belang een zeer welgekomen voorbeeld van "Ziedewel, die viezerikken komen er gewoon voor uit! Laat ze niet aan onze kinderen komen!".

En zo zie je maar - tegen een context van oorlogen, politieke spanningen, begrotingstekort om U tegen te zeggen, inflatie -problemen, migratie, mogelijks zelfs staatshervorming en fiscale hervorming ... gewoon gekaapt door LGBTQ discussie omdat eigenlijk VB er een puntje van gemaakt heeft.

Een mens zou er moedeloos van worden -waarom springt de media daar zo op in godsnaam, pure sensatie imo

En zo zie je maar - tegen een context van oorlogen, politieke spanningen, begrotingstekort om U tegen te zeggen, inflatie -problemen, migratie, mogelijks zelfs staatshervorming en fiscale hervorming ... gewoon gekaapt door LGBTQ discussie omdat eigenlijk VB er een puntje van gemaakt heeft.

Een mens zou er moedeloos van worden -waarom springt de media daar zo op in godsnaam, pure sensatie imo
Je vergeet klimaat nog wat eigenlijk het eerste op die lijst zou moeten zijn ^^

Hoe zo ,VB die daar een punt van maakt ?

Het lijkt me toch veel meer dat dit punt er komt door de media en de linkse partijen. Zoals men zegt 'wie het punt claimt wint daarbij' . VB is zo anti als maar kan , blijkbaar de enige anti wel.

Hoe zo ,VB die daar een punt van maakt ?

Het lijkt me toch veel meer dat dit punt er komt door de media en de linkse partijen. Zoals men zegt 'wie het punt claimt wint daarbij' . VB is zo anti als maar kan , blijkbaar de enige anti wel.
VB zet deze campagne hard in op anti-woke, en LGBTQ valt daar voor hen mee onder. Dus ja, het is VB die hier een punt van maakt. En de media en de andere partijen gaan daar terecht op en tegen in, omdat dat een rechtstreekse aanval is op de normen en waarden van onze maatschappij, met mogelijk zware gevolgen voor de geviseerde groepen.

VB zet deze campagne hard in op anti-woke, en LGBTQ valt daar voor hen mee onder. Dus ja, het is VB die hier een punt van maakt. En de media en de andere partijen gaan daar terecht op en tegen in, omdat dat een rechtstreekse aanval is op de normen en waarden van onze maatschappij, met mogelijk zware gevolgen voor de geviseerde groepen.
Vind ik absoluut niet , het was totaal geen thema tot 2 weken geleden , tot dat de media via 'het conclaaf' naar voren schuift als bliksemafleider. Wat heeft een VB met dit thema te winnen ? Helemaal niks. Dit thema draait op woke en LGBTQ , niet andersom.

Anti-woke zijn is helemaal geen aanval op onze waarden en normen, er zijn ook heel wat conservatieve holebis die niet per se in de spotlight willen staan.We weten het ondertussen al, minderheden beschermen en aandacht geven, maar mag het ook nog eens gaan over de meerderheid van de samenleving, of dienen die enkel om de belastingen te betalen?

Er zijn ook conservatieve migranten en holebis aan de rechterkant van het spectrum.

Laatst bewerkt:
Waar kan je dat eigenlijk ergens volledig zien dat debat met de winter en Rousseau? Ik dacht gisteren op het nieuws van 13u, maar dat was maar een samenvatting.

Het standpunt van die moslimjongen is enerzijds confronterend, maar anderzijds ook niet echt verrassend. Dat er vanuit religieuze hoek veel weerstand is, is te verwachten.

Kortrijk is toch geen uithoek van West-Vlaanderen :p ? Nuja , ik snap het wel , lang niet iedereen is daar allemaal mee bezig , dat is een technische school , die zijn daar niet mee bezig. Ik vraag me ook af wat daar precies over te leren valt dan allemaal?

Het jammere aan Eerste Keus vind ik , is dat we niet alle vragen en antwoorden horen , wat gebeurt er met de belastingen? hoe zie je dat juist Vlaanderen en Wallonie? Wou ik wel eens horen.

Demir lijkt me hier de vlotste, Rousseau wat hautain . Vreemde opmerking wel van die jongen die zegt : In China werkt gezichtsherkenning ook goed. Dat stelt me toch niet gerust.

Vind ik absoluut niet , het was totaal geen thema tot 2 weken geleden , tot dat de media via 'het conclaaf' naar voren schuift als bliksemafleider. Wat heeft een VB met dit thema te winnen ? Helemaal niks. Dit thema draait op woke en LGBTQ , niet andersom.
Dit is een artikel van twee maanden geleden al, naar aanleiding van de lancering van het verkiezingsprogramma van VB, over het feit dat ze van anti-woke een belangrijk campagnepunt maakt: https://www.hln.be/binnenland/analy...bben-dat-ze-niet-meer-kunnen-volgen~a57665bf/

En hier nog eentje: https://www.standaard.be/cnt/dmf20240324_97524678

Dit is toch wel heel illustratief voor wat @Pinkman gisteren in een ander topic schreef ... weer iemand die gewoon meeroept maar geen idee heeft waarover het gaat.

Terug
Bovenaan